keylogger
Fra : S.E. Winterfeldt

Dato : 17-10-04 15:59

Hej

Jeg håber at det er den rigtige gruppe jeg er i.

Jeg har netop kørt en scan på spyware via et program der hedder Advanced
System Optimize.
Den har fundet 2 filer. C:\window\prefetch\Winhlp32.exe 2c18e975.pf. og
C:\window\prefetch\ntved.exe 1a10a423.pf
Programmet påstår at ovenstående er modemspy og gost keylogger programmer

Er der nogen der erfaring med det her. Og kan give fortælle mig om det er
noget der skal være der eller det jeg har et par grimme kale inde på mit
system.

Det mærkelige er nemlig at AD-aware og Spybot - Search & Destroy ikke finder
noget.

På forhånd tak

Svend Erik

Fra : Ole C

Dato : 18-10-04 12:44

S.E. Winterfeldt skrev blandt andet:

> [...]
> programmer
>
> Det mærkelige er nemlig at AD-aware og Spybot - Search & Destroy ikke

Det lyder som noget vrøvl.
Men du kan roligt fjerne de to filer,som bare bliver gendannet næste gang
det tilhørende program åbnes - i det hele taget tilrådes det at hele
indholdet i Prefetch-mappen slettes en gang imellem.
Selvom hverken Adaware eller Spybot er altvidende, så er de nu nok noget nær
det nærmeste hvad spyware angår...men bør naturligvis suppleres af et
antivirusprogram.

--
vh
Ole C

Fra : Michael Knudsen

Dato : 18-10-04 22:48

Fra : Kristian Thy

Dato : 18-10-04 23:01

Michael Knudsen uttered:
> This message is in MIME format. The first part should be readable text,
> while the remaining parts are likely unreadable without MIME-aware tools.
>
> ---559023410-851401618-1098136106=:19610

Hvad sker der for din newsreader, siden den føler sig nødt til at sende
Multipart/MIME?

> =09http://sikkerhed-faq.dk/brugere#kaploeb

   "Et antivirus program kan beskrives som reaktiv, hvorimod en
   korrekt implementeret sikkerhedspolitik kan beskrives som
   præventiv."

Nøj, det er nok den mest oplagte mulighed for at bruge "proaktiv", og så
misser han den... ;)

--
--------------- [if( you->toppost() ) { killfilter->append( you ); }] --