Harddisk kryptering til bærbar
Fra : Martin Schultz

Dato : 17-10-04 15:41

Hejsa

Jeg har en bærbar med winXP home. På den kunne jeg godt tænke mig
at kryptere dataen på min hardisk så andre ikke kan få fat i det
hvis den bliver stjålet ol.

Det kunne være rart hvis man kunne kryptere alle partitioner men en
enkelt krypteret data partition kunne også være ok.

Hvilke programmer kan anbefales?

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 17-10-04 21:33

Martin Schultz wrote:
> [...]
>
> Det kunne være rart hvis man kunne kryptere alle partitioner men en
> enkelt krypteret data partition kunne også være ok.

http://www.pointsec.com/products/products_pointsec.asp

(( Flemming ))

--
Flemming Mahler Larsen, TDC Online, Technology
http://netfactory.dk/ , +45 (339)94634

Fra : Alex Holst

Dato : 18-10-04 12:39

Flemming Mahler Larsen <mahler@tdconline.dk> wrote:

> http://www.pointsec.com/products/products_pointsec.asp

Hvorfor mener du, at PointSec er vaerd at anbefale?

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Kasper Dupont

Dato : 18-10-04 13:57

Flemming Mahler Larsen wrote:

> http://www.pointsec.com/products/products_pointsec.asp

Jeg bliver nervøs, når jeg ser så mange buzzwords på én side.

--
Kasper Dupont

Fra : Christian Iversen

Dato : 18-10-04 14:37

Kasper Dupont wrote:

> Jeg bliver nervøs, når jeg ser så mange buzzwords på én side.

Så er du heldig. Jeg fik krampetrækninger

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 18-10-04 16:37

> [...]
>
> Det kunne være rart hvis man kunne kryptere alle partitioner men en
> enkelt krypteret data partition kunne også være ok.

Der er nævnt en mængde programmer i denne artikel:

http://www.prosa.dk/stud/prosit/Prosit_nr_4_2004_web_side6-7.pdf

Personligt bruger jeg DriveCrypt Plus Pack. Virker meget stabilt, men
firmaets licens håndtering er pisse irriterende.

Mvh,

Thomas.

Fra : Peter Weise

Dato : 18-10-04 22:50

Hej Thomas,

Hvordan er DriveCrypt Plus Pack version 3.0 frem for version 2.7?

Det ser ikke ud til der har været versioner imellem dem.

Mvh,

Peter.

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 20-10-04 12:34

> Hvordan er DriveCrypt Plus Pack version 3.0 frem for version 2.7?
>
> Det ser ikke ud til der har været versioner imellem dem.

Lidt opdateret bruger layout og så er der tilføjet muligheden for at lave en
skjult partition.

Fungerer (lidt simpelt) på den måde at man:

Installerer Windows på fat32
Installerer DCPP 3.
Krypterer disken.
Vælger "skjult partition".
Nu klones Windows så til en ny skjult partition i den frie plads - den
oprindelige Windows kan ikke se den skjulte partition.
Man har nu muligheden for at boote op med 2 forskellige passwords.
Da den sekundære installation ligger i den frie plads på den første
installation, skal der dog ikke meget rumsteren rundt på det drev før det
går ud over hvad der ligner fri plads

Der er også tilføjet mulighed for at gemme sin rescue disk i en image fil
(f.eks til en CD-ROM eller lign).

Fra : Peter Weise

Dato : 21-10-04 10:48

Hej Thomas,

Tak for dit svar, det lyder til at være et godt program.
Jeg har selv en DriveCrypt licens, men er ved at få knupper over så
besværligt det er med licensnøglen. Og det at man skal have fat i dem hver
gang man geninstallerer styresystemet m..m er meget upragtisk, når man nu en
gang har betalt for programmet.

Kunne du opgraderer version 2.7 ved bare at installerer DCPP3 oven på.
Hvordan foregik det?

Hilsen
Peter.