2 spørgsmål
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 17-10-04 15:37

Hej NG

Jeg har lige to spørgsmål til jer som jeg håber i kan hjælpe mig med.

1)
Jeg har i en tidligere tråd fået noget hjælp til at de rigtige endelser

gemte filer, og vi nåede frem til følgende kode:

Select Case CommonDialogSave.FilterIndex 'Indexet på den filtype, som
brugeren har valgt at gemme filen som

Case 1 ' TXT
Open CommonDialogSave.FileName + ".txt" For Output As #2
Print #2, txtInput.Text 'skriver filen

Close #2 'lukker filen igen

Case 2 ' HTML
Open CommonDialogSave.FileName + ".html" For Output As #2
Print #2, txtInput.Text 'skriver filen

Close #2 'lukker filen igen

Case 3 ' ASP
Open CommonDialogSave.FileName + ".asp" For Output As #2
Print #2, txtInput.Text 'skriver filen

Close #2 'lukker filen igen

Case 4 ' CSS
Open CommonDialogSave.FileName + ".css" For Output As #2
Print #2, txtInput.Text 'skriver filen

Close #2 'lukker filen igen
End Select

Den virker også fuldstændig efter hensigten... så længe jeg angiver en
endelse på mit filnavn i CommonDialogSave.ShowSave. f.eks. 'filnavn.txt'
Men hvis jeg kun kalder min fil for 'filnavn' så putter progammet en
ekstra
endelse på når den laver filen, så den kommer til at hedde
'filnavn.txt.txt'.

Hvad er det der er galt og hvordan kan jeg evt. ændre det?

2)
Jeg vil gerne have at jeg ved at tryk på min knap 'cmdBrowser' kan åbne
en fil og se den i brugerens default browser. Navn og placering ligger i
variablen 'filnavn'.

Hvordan gør jeg det?

På Forhånd Tak!

--
Simon Moore Højer

At programmere er at dykke ned i det hav af muligheder,
alle tiders hurtigst ekspanderende teknologi tilbyder.
Citat: Jakob Kristiansen (Start på visual basic 6.0)

www.viborgip.dk

Fra : Mathias

Dato : 17-10-04 20:48

Sunday 17 October 2004 16:37 sagde Simon Moore Højer noget à la dette i
dk.edb.programmering.basic.visual-basic:

> Hej NG
>
> Jeg har lige to spørgsmål til jer som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Jeg kan hjælpe med det andet

> [...]
> Jeg vil gerne have at jeg ved at tryk på min knap 'cmdBrowser' kan
> åbne en fil og se den i brugerens default browser. Navn og placering

Du skal kigge på en eksternal funktion der hedder "ShellEx". Den åbner
en fil som hvis du dobbeltklikkede på den i Stifinder.

Tag et kig på den:
<http://kortlink.dk/chy>
(Henviser til
<http://www.vbaccelerator.com/home/VB/Tips/Start_A_Document_Based_On_Its
_Filename/article.asp> )

--
Mvh. Mathias | @: http://mathias/mrside/dk (erstat første / med "@",
anden / med ".", og fjern http)

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 17-10-04 20:56

> Du skal kigge på en eksternal funktion der hedder "ShellEx". Den åbner
> en fil som hvis du dobbeltklikkede på den i Stifinder.

> [...]

kan ikke lige gennemsjue hvor de vil have placeret:

Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias
"ShellExecuteA" ( _
ByVal hWnd As Long, _
ByVal lpOperation As String,
ByVal lpFile As String, _
ByVal lpParameters As String, _
ByVal lpDirectory As String, _
ByVal nShowCmd As Long) As Long

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 17-10-04 22:54

> kan ikke lige gennemskue hvor de vil have placeret:
>

> Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias
> [...]

havde lige overset at det skulle skrives ud i en lang linie....

men nu har jeg et andet problem.... hvordan får jeg den til at åbne MIN
fil
hvis navn ligger i variablen 'filnavn'?

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 17-10-04 23:04

> men nu har jeg et andet problem.... hvordan får jeg den til at åbne
> MIN fil
> hvis navn ligger i variablen 'filnavn'?

Er også fikset nu...skulle bare lige slette tre linier...

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 17-10-04 23:05

> Jeg har lige to spørgsmål til jer som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Mangler stadig svar på nr.1