Langsom word og excel
Fra : MAndersen

Dato : 17-10-04 14:56

Sendt til dk.edb.sikkerhed/system.ms-windows/programpakker.ms-office

Jeg har XPHome og ms-office XP.
Siden jeg installerede sp2, har mine officeprogrammer været ualmindelig
langsomme.
Ikke ved opstart, men ved alle de funktioner der er. Det være sig udskrift,
fed, understreget og mange flere funktioner.
Ved udskrift kan der snildt gå 15-20 sekunder, og ved funktionerne fed,
underskrift etc. kan der gå 5-10 sek.

Jeg har Panda AntiVirus installeret.
Jeg har kørt regcleaner
Jeg har diskfragmenteret
Jeg har tjekket for spyware
Jeg har installeret alle de servicepacks og opdateringer der er.
Jeg har ikke en overfyldt harddisk, eller postkasse.

Jeg har luret på nyhedsgrupperne, om der har været hjælp til mit problem,
men jeg har ikke kunnet finde noget.

Skulle der være en der har et bud på et problem?

MAndersen

Fra : John

Dato : 17-10-04 15:43

"MAndersen" skrev i en meddelelse

> Jeg har XPHome og ms-office XP.
> Siden jeg installerede sp2, har mine officeprogrammer været ualmindelig
> langsomme.

> Jeg har Panda AntiVirus installeret.

Har du kørt en fuld virus scanning?

> Jeg har kørt regcleaner
> Jeg har diskfragmenteret
> Jeg har tjekket for spyware
> Jeg har installeret alle de servicepacks og opdateringer der er.

- også til Office XP?

> Jeg har ikke en overfyldt harddisk, eller postkasse.
> Skulle der være en der har et bud?

Hmmm... har ikke tidligere hørt om problemet, og du har jo allerede forsøgt
en masse.
Måske kan det hjælpe at: åbne Word, gå til 'hjælp' og vælge 'find og ret
fejl...'
(ha' din Office CD-rom parat).

Rydde op med: G-Lock Temp Cleaner:
http://www.snapfiles.com/get/glocktemp.html
og Tweaknow RegCleaner: http://www.majorgeeks.com/download4134.html
eller forsøg evt: http://tweakxp.com/tweak1335.aspx

Søgeresultat Office Tweaks:
http://www.steadysearch.com/search?p=Q&ts=ne&w=office+tweaks

Mvh John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-10-04 16:13

MAndersen skriver:

> Jeg har Panda AntiVirus installeret.

> Skulle der være en der har et bud på et problem?

Prøv at stop din antivirus.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : John

Dato : 17-10-04 18:13

"MAndersen" skrev i en meddelelse

> Siden jeg installerede sp2, har mine officeprogrammer været ualmindelig
> langsomme.

Mere hjælp:
http://forum.micromart.co.uk/shwmessage.aspx?ForumID=23&MessageID=41975

Mvh John

Fra : MAndersen

Dato : 21-10-04 07:15

> Mere hjælp:
> http://forum.micromart.co.uk/shwmessage.aspx?ForumID=23&MessageID=41975
>
> Mvh John

Ingen af ovenstående har endnu hjulpet. Imidlertid er der en ny update til
office XP. Den ser ud til at virke, alt kører hurtigere nu - så må vi se om
det fortsætter.

MAndersen

Fra : MAndersen

Dato : 21-10-04 07:39

"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
> office XP. Den ser ud til at virke, alt kører hurtigere nu - så må vi se

Jeg trækker det i mig igen, det kører stadig langsomt, især ved udskrivning,
og ved åbning af vedhæftede wordfiler.

MAndersen