icmp
Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-10-04 22:55

Hejsa..

Det er muligt det er mere et netværksspørgsmål, det kan jeg ikke
lige vurdere..

Jeg sat og checkede min Cisco 677's NAT liste og så at den har et
entry der hedder:

10.0.0.1:768 217.157.164.161:768 2430 0x0004A icmp
eth0 wan0-0

Det kan jeg så ikke lige huske at jeg skulle have sat ind, så
spørgsmålet er om det er en af maskinerne på netværket der har
fanget et eller andet snavs og har formidlet kontakten ud gennem
routeren?

Noget andet er, det der icmp, er det ikke noget med om min router
svarer på ping forespørgsler og den slags? Sker der noget fatalt
ved at jeg laver en deny icmp i min opsætning? Det skal lige siges
at jeg har en server kørende, så der skal gerne forblive hul på de
relevante porte.

På forhånd tak for evt. output..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Kent Friis

Dato : 16-10-04 23:35

Den Sat, 16 Oct 2004 23:54:52 +0200 skrev Thomas Strandtoft:

> Noget andet er, det der icmp, er det ikke noget med om min router
> svarer på ping forespørgsler og den slags?

Jo, med vægt på "og den slags". ICMP er Internet Control Message
Protocol, og omfatter ud over echo (ping) også ting som fragmentation
needed, host unreachable, network unreachable, osv...

> Sker der noget fatalt
> ved at jeg laver en deny icmp i min opsætning?

Downloads der pludselig går i stå, fordi din maskine ikke fik en
fragmentation needed pakken, timeouts i stedet for host unreachable...

Mvh
Kent

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-10-04 00:03

Kent Friis wrote:

> Jo, med vægt på "og den slags". ICMP er Internet Control Message
> Protocol, og omfatter ud over echo (ping) også ting som fragmentation
> needed, host unreachable, network unreachable, osv...

Ok..

> Downloads der pludselig går i stå, fordi din maskine ikke fik en
> fragmentation needed pakken, timeouts i stedet for host unreachable...

...så alt i alt lader jeg vist være med at pille ved den
parameter..

--
Hygge..
Thomas