skift mellem frames
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 16-10-04 22:41

Hej NG

Hvordan åbner jeg en ny form ved tryk på en knap?

EKS.

Jeg har min hovedform som hedder 'Form1' og nu vil jeg gerne ved at
trykke på knappe 'cmdOm', åbne et "popup-form" der ligner de velkendte
"om programmet"-dialogbokse.
Jeg har lavet den form jeg vil have til at komme frem, men hvordan får
jeg den til det?

--
Simon Moore Højer

At programmere er at dykke ned i det hav af muligheder,
alle tiders hurtigst ekspanderende teknologi tilbyder.
Citat: Jakob Kristiansen (Start på visual basic 6.0)

www.viborgip.dk

Fra : Gert Krabsen

Dato : 17-10-04 09:54

------------------
Private Sub cmdOm_Click()
   On Error GoTo eh
   frmAbout.show modal
   Exit Sub
eh:
msgbox Str(Err) & "cmdOm_Click"
Resume Next
End Sub

Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 17-10-04 14:19

> Private Sub cmdOm_Click()
> On Error GoTo eh
> frmAbout.show modal
> Exit Sub
> eh:
> msgbox Str(Err) & "cmdOm_Click"
> Resume Next
> End Sub

Får fejlen:
Compíle error:

Variable not defined

og så markere den ordet 'modal' i linie 3.

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 17-10-04 14:24

> Får fejlen:
> Compíle error:
>
> Variable not defined

> og så markere den ordet 'modal' i linie 3.

Har rettet fejlen...skulle bare slette ordet 'modal' og så virker det.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 17-10-04 16:54

Modal er en VB-konstant der betyder, at 'about'-formen skal lukkes, inden
du kan komme videre. Du kan altså ikke bare klikke forbi den.

Svjh er værdien 1, så

frmAbout.show modal
og
frmAbout.show 1

giver samme resultat.

Et-eller-andet-sted har du en tekstfil der hedder vb.con. Hvis du
inkluderer den i dit projekt, så bliver alle VB-konstanter tilgængelige -
der er en række andre, der kan være nyttige.

Sun, 17 Oct 2004 15:23:39 +0200, Simon Moore Højer

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 17-10-04 18:02

Gert Krabsen skrev:
> frmAbout.show modal
> og
> frmAbout.show 1
>
> giver samme resultat.

Ikke helt. Den konstant du tænker på hedder vbModal og den modsatte er
vbModeless (som har værdien 0).

-------
Tomas

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 17-10-04 18:38

> Et-eller-andet-sted har du en tekstfil der hedder vb.con. Hvis du
> inkluderer den i dit projekt, så bliver alle VB-konstanter
> tilgængelige - der er en række andre, der kan være nyttige.

Hvordan det?