Hvordan dræber man en thread?
Fra : Emerik Schultz-Peter~

Dato : 15-10-04 10:11

Hej NG;
Vi er i gang med et projekt, hvor vi bruger nogle tråde. Trådene skal kunne
dræbes og erstattes af andre. Problemet er bare at alle funktionerne
suspend(), stop(), destroy(), m. fl. er forældede (Deprecated), og dem vil
vi derfor ikke bruge.

Men hvordan gør man så? Man må da for pokker kunne dræbe en tråd på én eller
anden måde, eller...?

MVH Emerik

Fra : Michael Banzon

Dato : 15-10-04 11:26

Emerik Schultz-Petersen wrote:
> [...]
> dræbes og erstattes af andre. Problemet er bare at alle funktionerne
> suspend(), stop(), destroy(), m. fl. er forældede (Deprecated), og dem vil

Har du læst hvorfor at de er deprecated? Du kan jo stadigvæk godt bruge
de metoder...

> Men hvordan gør man så? Man må da for pokker kunne dræbe en tråd på én eller
> anden måde, eller...?

Normalt så plejer jeg at ha' en eller anden løkke i tråden:

while (running) {
   // do stuff...
}

Hvor 'running' er en boolean som jeg så kan påvirke med andre metoder,
fra andre tråde, således at 'running' bli'r false, og løkken ikke
fortsætter...

Problemet opstår så hvis du vil kunne stoppe en tråd med det samme, og
der udføres noget blokerende (eksempelvis I/O) i løkken...

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

P.S. Har tømmermænd...

Fra : Mikael Flensborg

Dato : 15-10-04 13:42

http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/guide/misc/threadPrimitiveDeprecation.ht
ml

/Mikael

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-10-04 21:51

"Emerik Schultz-Petersen" <emerikNO@SPAMemerik.dk> wrote in

> Men hvordan gør man så? Man må da for pokker kunne dræbe en tråd
> på én eller anden måde, eller...?

Prøv at kigge på interrupt() metoden - kombiner den med noget
exception handling og måske lidt løkker som foreslået andet steds.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white