Sandart
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 15-10-04 08:31

Hej NG -

Jeg skal tilberede sandartfileter i aften.

Jeg har ingen anelse om, hvad jeg skal gøre ved dem.

Kan I hjælpe med en god opskrift/metode?

Tak for hjælpen!

- Jensby

Fra : Helle [4550]

Dato : 15-10-04 08:51

"Jan Bang Jensby" <jensbyFJERN@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skal tilberede sandartfileter i aften.
>
> Jeg har ingen anelse om, hvad jeg skal gøre ved dem.
>
> Kan I hjælpe med en god opskrift/metode?

http://www.google.dk/search?hl=da&q=opskrift+sandart&btnG=Google-s%C3%B8gnin
g&meta=lr%3Dlang_da

mvh Helle

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 15-10-04 11:12

"Helle wrote >
http://www.google.dk/search?hl=da&q=opskrift+sandart&btnG=Google-s%C3%B8gnin
> g&meta=lr%3Dlang_da
>
> mvh Helle

Hej Helle -

Jeg har valgt denne:

Stig's Fiskegryde:

Indgredienser(4 - 6 personer):

1 kilo sandart

2oo gr. bacon i tern
3 store løg
4 dl piske fløde
3 spk. mel
2 dåser hakket tomater
300 gr. champignon
2 grønne peber.

Tilberedning:

Baconterningerne steges i en smule olie. Herefter steges de fint hakket løg
i fedtet fra baconterningerne, og endelig skæres fiskefileterne i strimler.
Nu kommer man følgende lagvis i en smurt gryde. Fiskestrimlerne, tomaterne
(-saften). peberen - der er skåret i tynde strimler, champignonerne - der er
halverede, samt endelig de stegte bacontern og de stegte løg. Herefter røres
melet sammen med piskefløden, saften fra tomaterne og lidt salt og peber.
Denne sauce hældes over ingredienserne i gryden og retten får lov til at
småsnurre i ca.20 min.

Til retten kan der serveres ris eller frisk pasta, samt godt dansk øl.
Velbekomme.

Tror du ikke (på trods af mine manglende egenskaber) det bliver godt?

- Jensby