Kortere skiferie, fx (forlænget) weekend -~
Fra : Sørensen

Dato : 14-10-04 22:08

Hej!

Jeg vil gerne have nogle tips til, hvor man kan tage på en kort skiferie i
den kommende sæson, fx på en weekendtur - evt. forlænget?

Dagene taget i betragtning er der selvfølgelig Norge/Sverige, men det er for
det første (vist nok?) rasende dyrt, og vi vil evt. gerne prøve noget
andet - især hvis det er bedre..

Jeg mener, at have hørt, at der skulle eksistere et par OK områder i
køreafstand i Tyskland et sted?
(Polen og Østrig bliver nok for langt at køre?)

Erfaringer modtages med kyshånd! Tak.
VH Sørensen

Fra : Karsten

Dato : 14-10-04 22:40

Hej
Hvad med at tage til Harzen, der er godt 4 timers kørsel fra grænsen. Vi
prøvede en forlænget ski-week-end for nogle år siden, og det var faktisk OK.

Hilsen
Karsten

Fra : Sørensen

Dato : 16-10-04 12:23

"Karsten" <kskov@FJERN_DETTEpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Hvad med at tage til Harzen, der er godt 4 timers kørsel fra grænsen. Vi
> prøvede en forlænget ski-week-end for nogle år siden, og det var faktisk
OK.

Det lyder lovende.
Har du nogle konkrete tips - boede i fx privat, eller var det en pakketur?

Er "OK" i øvrigt sammenlignet med Polen, Norge eller Østrig?
(Især mht. antal/længde på pisterne - kører man på de samme pister 15 gange
pr. dag, eller hvor meget er der at vælge imellem?)

VH Sørensen

Fra : RH

Dato : 15-10-04 13:55

> [...]
> køreafstand i Tyskland et sted?
> (Polen og Østrig bliver nok for langt at køre?)

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad du betegner som rasende dyrt - men hver
sæson har jeg altid set avisannoncer med tilbud på weekendophold i
Sverige/Norge (men Norge er vist lidt dyrere) for 2-400 kr pr. person. Det
er selvfølgelig ikke i højsæsonen og oveni prisen skal selvfølelig lægges
liftkort osv.

/Sanne

Fra : Anja Nielsen

Dato : 15-10-04 21:17

Hej.
Hvis du bor i den øvre del af Jylland, er det måske værd at se lidt nærmere
på Colorlines tilbud. De tilbyder pakker med både færgetransport, transport
til skisted og liftkort fra en dag op opefter. En skiweekend for 4 voksne
kan f.eks. fås fra kr. 920 incl. overfart tur/retur, bustransport tur/retur
(fra færge til skisted) og liftkort til 2 dage.
Vælger I at køre selv, tilbyder Colorline overfart tur/retur for personer og
en bil, 2 overnatninger og 3 dages liftkort fra 850 kr. pr. person.
Der er desuden mulighed for ture, hvor man kun har en hel dag på ski. Disse
koster fra 275 kr. pr. person incl. liftkort, færge og bus fra færgten til
skisportstedet.
Jeg ved, at Stenaline har lignende tilbud, men jeg kan ikke lige finde deres
katalog.
Mvh.
Anja

Fra : Sørensen

Dato : 16-10-04 12:25

"Anja Nielsen" <kantax@(Fjern)hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Disse
> koster fra 275 kr. pr. person incl. liftkort, færge og bus fra færgten til

Hej, og tak for jeres indspark!

Ja, det er faktisk ret billigt (og vi bor i den øvre del af Jylland).

Dog synes vi det er ret begrænset med udavlget af pister og længden på dem i
Norge, men jeg ikke kunne sige om det gælder overalt, hvis ikke man kommer
helt til Østrig/Italien/Frankring..

VH Sørensen

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 17-10-04 10:57

> Dog synes vi det er ret begrænset med udavlget af pister og længden på dem
> Norge, men jeg ikke kunne sige om det gælder overalt, hvis ikke man kommer
> helt til Østrig/Italien/Frankring..

De billige ture til Norge med colorline går vidst til Norefjell? Der bliver
du i hvert fald ikke træt af at stå på ski i et par dage. Der er så vidt jeg
husker over 20 pister og Norges største højdeforskel på ca. 1 km. Afstanden
til Oslo er kun 110 km.