man ved jo godt hvad man skal, men....
Fra : SoulWalker

Dato : 13-05-01 23:01

Jeg synes problemet med min overvægt er at jeg godt ved hvordan jeg skal
tabe mig og så videre, men problemet er mere at jeg er ret så meget "låst
inde". Jeg har kun en cykel som jeg ikke kan holde ud at cykle så særlig
meget på fordi jeg ikke kan holde det ud i mine knæ. Skal jeg en sjælden
gang ned ad byen går jeg derned eller for en kammerat eller noget til at
køre mig. Mit problem er at jeg vil sgu gerne op at træne på motionscenteret
eller i svømmehallen. Men der er sgu 4 km at gå derop og det kan jeg ikke
holde ud i fødderne at gå derop og bagefter gå hjem igen. Jeg føler lidt jeg
er låst inde herhjemme og ikke kan få gjort de ting jeg burde hvis jeg
endelig havde penge til det også. Problemet ved anderledes kost og motion er
at det kræver flere penge og dem har jeg ikke mange af. Sorry men synes lige
jeg skulle have luftet lidt for min mening. I skal være hjertelig velkomne
til at komme med jeres kommentarer. Jeg er 27 år, 180 cm høj og mener jeg
vejer omkring 110-115 kg. Jeg har været over 120 kg engang og tabte mig ned
til 85 kg ved at løbe hver dag og holde en streng kost. Det holdte en del
tid men jeg kan ikke holde ud i mine knæ at begynde at løbe eller cykle
igen. Lægen siger bare efter en røntgen at der ikke er noget galt med mine
knæ. Så jeg gider sgu ikke gøre noget som helst ved vægten mere men prøver
bare at holde min appetit i skak så godt jeg nu kan herhjemme. Men tiden
foregår jo udelukkende ved min computer (arbejdsløs). Nå nu har jeg vist
også luftet min mening.

mvh

Ejvind Toft

Fra : Gemini

Dato : 14-05-01 10:21

Hej SoulWalker

SoulWalker skrev i meddelelsen ...
> [...]
jeg
>er låst inde herhjemme og ikke kan få gjort de ting jeg burde hvis jeg

Måske skal du starte med bare at gå nogle mindre ture. 1 km - 2 km osv., for
at træne dig op. Hvis du ikke har kørelejlighed eller der er bus til
motionscentret/svømmehallen, og du ikke kan cykle turen, var det måske en
mulighed. De mindre gåture giver dig jo også motion.

Problemet ved anderledes kost og motion er
>at det kræver flere penge og dem har jeg ikke mange af.

Motionscentret er vel det dyreste. Det er gratis at gå - cykle.

MVH Lene

Fra : Anja

Dato : 14-05-01 15:55

"SoulWalker" <soulwalker@vejen-net.dk> wrote

> Problemet ved anderledes kost og motion er
> at det kræver flere penge og dem har jeg ikke mange af.

For mig viste det sig faktisk at de ekstra penge jeg brugte på fedtfattigt
kød, fisk, frugt og grønsager gik meget godt op med det jeg sparede på slik,
kager, fastfood og sodavand. Det er absolut ikke for at sige at det vil være
det samme for dig, men overvej måske om det er muligt for dig at prioritere
de penge du har lidt anderledes?

--
mange hilsner
Anja

Fra : Modesty

Dato : 15-05-01 10:26

"SoulWalker" <soulwalker@vejen-net.dk> wrote in message news:auDL6.539

Snip

> [...]
tiden
> foregår jo udelukkende ved min computer (arbejdsløs). Nå nu har jeg

Hej Ejvind Toft
Men hvad vil du helst? Lufte din mening eller gøre noget ved det?
Hvis du ikke 'gider' at gøre noget ved din vægt så er det vel fordi du
accepterer tingenes tilstand eller giver op. Men det er jo dit valg i
sidste ende.
Det er faktisk rigtigt, som nævnt af Anja eller Lene, i de andre indlæg,
at det ikke behøver koste ekstra at leve sundere og bedre, og motion
behøver ikke koste mere end sålerne på dine sko, når du går en god tur
hver dag. Det er faktisk ozze mere skånsomt for din krop, især med lidt
overvægt. Så kan du jo altid ændre det til noget mere udfordrende, når
behovet kommer. I bund og grund handler det meste om vaner og uvaner og
om at vænne sig til at dyrke sig selv og sit liv meget mere. Det er da
ikke af betydning om du er i - eller uden arbejde, men af betydning hvad
du bruger dit liv til. I virkeligheden kan du vælge at nyde at have lidt
tid til rådighed, til at kunne planlægge din dag, til hvad du synes er
vigtigt. Her i huset er da selv vilde med 'puternes herlige muligheder,
men det betyder ikke at vi ikke kan lave andet. Man kan finde masser af
gode, sunde og billige retter, så heller ikke her burde der være der
problemer med ekstra udgifter.

Men start med at finde ud af hvad du vil og acceptér så dit valg.

Venlig hilsen
Maria

--
"There is a difference between knowing the path and walking the path."
Morpheus (Lawrence Fishburne III), The Matrix, 1999