Fjerne Java Web Start
Fra : Troels Arvin

Dato : 14-10-04 10:06

Hej,

For nylig installerede jeg et JRE på en Windows-maskine. Herefter er der
begyndt at optræde adskillige lyttende porte, når "netstat -a" køres;
portene synes at have at gøre med "Web Start" java-faciliteten.

De lyttende porte finder jeg stærkt irriterende, da jeg ikke ønsker at
benytte Web Start, men tilgengæld ønsker en maskine med færrst mulige
lyttende porte. Jeg har uden held fedtet rundt i Java-indstillingerne
(fra Windows' kontrolpanel), men kan ikke hitte ud af, hvordan Web Start
slås fra eller bedes om ikke at lytte på andet end 127.0.0.1.

Er der nogen, der ved, hvorledes Web Start slås fra eller bringes til at
indskrænke sit forbrug af netværksinterfaces?

FUT: dk.edb.programmering.java.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-10-04 10:17

On Thu, 14 Oct 2004 11:05:33 +0200, Troels Arvin wrote:

> Er der nogen, der ved, hvorledes Web Start slås fra eller bringes til at
> indskrænke sit forbrug af netværksinterfaces?
Er det ikke en separat applikation, der kan fjernes under oversigten over
installerede programmer i kontrolpanelet.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Get my public GnuPG keys:
mir <at> datanom <dot> net
http://keyserver.veridis.com:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE501F51C
mir <at> miras <dot> org
Keep emotionally active. Cater to your favorite neurosis.

Fra : Troels Arvin

Dato : 14-10-04 10:19

On Thu, 14 Oct 2004 11:17:24 +0200, Michael Rasmussen wrote:

> Er det ikke en separat applikation, der kan fjernes under oversigten over
> installerede programmer i kontrolpanelet.

Nej; jeg kunne i hvertfald ikke finde det som noget, man separat kunne
fjernes.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-10-04 10:33

On Thu, 14 Oct 2004 11:18:43 +0200, Troels Arvin wrote:

> Nej; jeg kunne i hvertfald ikke finde det som noget, man separat kunne
> fjernes.
Side 7-8:
http://www.elluminate.com/support/quick_link_guides/jws_installation_guide.pdf

PS. det er, som jeg har oplyst - at det findes under installerede
programmer, måske du blot ikke for vist alle?

--
[...]

A tall, dark stranger will have more fun than you.

Fra : Troels Arvin

Dato : 14-10-04 11:23

On Thu, 14 Oct 2004 11:32:36 +0200, Michael Rasmussen wrote:

> Side 7-8:
> http://www.elluminate.com/support/quick_link_guides/jws_installation_guide.pdf

Jeg tror, at Web Start er blevet integreret med JRE i de seneste
JRE-udgivelser, og at det måske er derfor, at jeg ikke kan se det som en
separat, afinstallérbar enhed

Fra : Brian Matzon

Dato : 14-10-04 15:46

Troels Arvin wrote:
> [...]
> begyndt at optræde adskillige lyttende porte, når "netstat -a" køres;
> portene synes at have at gøre med "Web Start" java-faciliteten.
Er du sikker på at det er java webstart ?
Der er *ingen* teknisk grund til at webstart skal køre i baggrunden. Og
der kører heller ingen ting her, selvom jeg bruger webstart jævnligt.

Der kan køre en jupsched.exe eller sådan noget - som er en makker der
checker for java updates. Den kan du slå fra i java control panel.

/matzon