Induktion - Kliklyde?
Fra : Postmaster

Dato : 13-10-04 12:16

Hejsa.

Er der nogen, der har en induktionsplade som oplever rimelig høje kliklyde
ved svage varmegrader?
- Jeg har netop købt en Brandt Blomberg TI216 Induktionsplade til knap
10.000 kr. og det fungerer helt fint men ved lave effekttrin (1-5) kommer
disse mega-irriterende kliklyde. Disse klik larmer lige præcis så meget at
man ikke kan sætte sig ind i stuen ved siden af uden at blive generet af
denne konstante klikkende lyd. Klikkene fremkommer ca. 50 gange i minuttet
uanset om effekten er sat til 1,2,3,4 eller 5 og den gør det på alle plader.
Det er monster irriterende og jeg er blevet megte skuffet over at det er
sådan og mener ikke det kan være rigtigt - derfor vil jeg høre om nogen har
lignende oplevelser eller eventuelt har en induktionsplade idag, hvor der
ikke er dette problem... Jeg har nemlig ingen præference for nogen mærker -
jeg vil bare ha noget, der virker og som ikke afgiver irriterende lyde.

Jeg skal for en god ordens skyld lige sige at der idag har været tekniker
fra Brandt på besøg og han syntes også at kliklydene var meget høje og han
udskiftede derfor 2 x relæ i pladen men selv efter denne udskiftning er der
de samme irriterende kliklyde - til teknikerens "forsvar" kan det siges at
lydene muligivs er blevet anelse mindre men stadigvæk er lydene så høje at
man ikke kan sætte sig i stuen og nyde sin mad mens sovsen holdes varm i
køkkenet ved lav varme uden at man bliver forstyrret af kliklyde. Så nu ved
jeg ikke rigtig hvad det hele ender med...

Håber nogen har nogen erfaringer omkring induktion de vil dele med mig ?

// Morten

Fra : Lars

Dato : 13-10-04 13:11

Hej Morten,

"Postmaster" <ikkeoffentlig@email.dk> wrote in message

> Er der nogen, der har en induktionsplade som oplever rimelig høje kliklyde
> ved svage varmegrader?

Næh.. Vores Blomberg plade som er 6-7 år gammel klikker svagt i kogegrejet
på de lave effekter. Noget "siger" mere end andet. Men det er ikke
overhovedet generende.

> [...]
mærker -
> jeg vil bare ha noget, der virker og som ikke afgiver irriterende lyde.

De siger allesammen noget. Spørgsmålet er om det er noget mekanik i
kogepladen (relæer) eller om det er dit kogegrej der siger lyden?

> [...]
ved
> jeg ikke rigtig hvad det hele ender med...

Hehe.. Køb en sovsevarmer Eva Trio har en smart en der både er gryde og
sovseskål...

** Lars

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-10-04 13:41

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse

> De siger allesammen noget. Spørgsmålet er om det er noget mekanik i
> kogepladen (relæer) eller om det er dit kogegrej der siger lyden?

Jeg har Siemens 78754 der kun kommer med kliklyde, når jeg skruer op eller
ned - ét klik for hvert effekttrin. Men derudover er der ingen klik eller
dét, der ligner.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars

Dato : 13-10-04 15:11

Hej Lisbeth,

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> wrote in message

> Jeg har Siemens 78754 der kun kommer med kliklyde, når jeg skruer op eller
> ned - ét klik for hvert effekttrin. Men derudover er der ingen klik eller
> dét, der ligner.

Okay.. Der er nok sket produktudvikling så!

"Vores" lyd er heldigvis ikke højere end det ikke generer noget som helst...

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 16:18

> Okay.. Der er nok sket produktudvikling så!
>
> "Vores" lyd er heldigvis ikke højere end det ikke generer noget som
helst...

> ** Lars

Vores klikker også.

MVH

Bo

Fra : Postmaster

Dato : 14-10-04 09:37

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:416d23d2$0$14226$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> ned - ét klik for hvert effekttrin. Men derudover er der ingen klik eller

Er den model induktion eller glaskeramisk ?

Mvh Morten

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-10-04 09:45

"Postmaster" <ikkeoffentlig@email.dk> skrev i en meddelelse

> Er den model induktion eller glaskeramisk ?

Det er induktion

Kan ses her:
http://www.siemens-hushall.com/PDF_documents/catalogues/2773449.pdf

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Fischer

Dato : 13-10-04 16:20

> [...]
> jeg ikke rigtig hvad det hele ender med...
>
> Håber nogen har nogen erfaringer omkring induktion de vil dele med mig ?

Hej Morten
Vi har også et blomberg min kone og jeg syntes også vores klikkede meget
højt i starten, men nu høre vi det ikke mere, når først stegninge og
emhætten er i gang høre vi ikke noget klikken.
Der var en der skrev at du kunne købe en sovsevarmer fra eva trio men det
tager for lang tid når man nu har fået noget der virker rigtigt hurtigt vi
er begyndt at lave mad hurtigere vi behøver ikke at tænke på eftervarmen
Selv en gryde vand kommer i kog efter kort tid hurtiger end en el vand
varmer.
Brug det et stykke tid og find ud af fordeleneh Hvis det bliver ved så hold
gang i blomberg.

Hilsen Lars

Fra : Lars

Dato : 14-10-04 09:08

Hej Lars,

"Lars Fischer" <lars-fischr@adslhome.dk!!!!!!> wrote in message

> [...]
> er begyndt at lave mad hurtigere vi behøver ikke at tænke på eftervarmen

Hehe.. Det jeg mente var sådan en hvor der er en gryde hvor du laver sovsen
helt som normalt på kogepladen - men den har så også en lille holder med en
lys i, som holder sovsen varm ved bordet.

Ellers er jeg helt enig! Induktion virker superhurtigt og er absolut
vanedannende....

** Lars

Fra : Kim S

Dato : 14-10-04 16:06

Jeg har osse induktion.
Mener, at kliklydene kommer fordi man i virkeligheden ikke kan
skrue op og ned for pladerne, men at de tænder og slukker i
stedet for. Det er lidt lissom en mikroovn, den kan heller ikke reguleres
i styrken, men kanonen slås til / fra med bestemte intervaller for at
regulere varmetilførslen.

Mvh, Kim