Forårsruller
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 13-10-04 11:28

Øgleungerne vil have forårsruller - hjemmelavede, naturligvis. Ikke noget
med en pose færdigvarer, man bare hælder i frituren . . .

Jeg har higet og søgt i både gamle og nye bøger og er nået frem til, at
indholdet bør være
1: kylling, svin eller rejer
2: bønnespirer, forårsløg, hvidkål, hvidløg og chili

Ovenstående svitses i noget soya og pakkes i rullen.

Rullen deler til gengæld de lærde i to skoler. Nogle sværger til en flydende
pandekagedej, der steges på den ene side, inden konvertering til den hellige
rulle. Den anden skole hælder til nænsom udrulning af den noget mere faste
dej eller anvendelse af pastamaskine.

ERFARINGER med de to fremgangsmåder efterspørges. Hvad er forskellen?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-10-04 13:09

Abildgaard 3140 wrote:
> Øgleungerne vil have forårsruller - hjemmelavede, naturligvis. Ikke noget
> med en pose færdigvarer, man bare hælder i frituren . . .

Det er da en sund indstilling, omend det giver mere arbejde.

<KLIP>

> [...]
> dej eller anvendelse af pastamaskine.
>
> ERFARINGER med de to fremgangsmåder efterspørges. Hvad er forskellen?

Min erfaring er at hvis du skal have en "råddent" tynd og samtidigt
stærk/sej pandekage, skal den tynde dej /pensles/ ud på den varme pande.
Det er længe fint at bage pandekagen på den ene side.

Da jeg selv fik rådet i sin tid, syntes jeg det lød underligt, men det
virker og det giver de ønskede pandekager.

Det er det tætteste jeg selv er kommet på de færdige pandekager, man kan
købe - og som det aldrig er lykkedes mig at få fat i.

Prøv det!

--
Steen Suder

Fra : Margrete Johansen

Dato : 13-10-04 18:25

> Det er det tætteste jeg selv er kommet på de færdige pandekager, man kan
> købe - og som det aldrig er lykkedes mig at få fat i.

Prøv her: http://www.shopasia.shopbasic.dk/

God fornøjelse - hjemmelavede forårsruller kan være noget af det lækreste.

Margrete

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 14-10-04 09:45

Margrete Johansen wrote:
> Prøv her: http://www.shopasia.shopbasic.dk/

Pudsig hjemmeside. Normalt er varerne på nettet billigere end den akustiske
verden. Men øgleynglen har netop fourageret på Vesterbro i forbindelse med
et besøg i DGI-pølen. De gav 44 kroner for en kasse Yumyumnudler, som koster
90 kroner på tilbud i http://www.shopasia.shopbasic.dk/

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 14-10-04 09:42

Steen Suder, privat wrote:
> Min erfaring er at hvis du skal have en "råddent" tynd og samtidigt
> stærk/sej pandekage, skal den tynde dej /pensles/ ud på den varme
> pande. Det er længe fint at bage pandekagen på den ene side.

Dvs. pandekagedejen skal ikke være så tynd, at den kan hældes, men så tynd,
at den netop kan trækkes med en pensel?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 14-10-04 10:42

Abildgaard 3140 wrote:

> Dvs. pandekagedejen skal ikke være så tynd, at den kan hældes, men så tynd,
> at den netop kan trækkes med en pensel?

Ja; ikke bare trækkes, men faktisk /males/ på panden.
Altså ganske som hvis du var ved at at sætte skablågerne i stand med
maling og pensel

Prøv at røre noget "melklister" op og pensl det på en varm pande; så vil
du forstå hvad jeg mener.

Rådet stammer fra angiveligvis fra org. kinesisk kogebog, som en venlig
USENETer i Minnesota slog op i for mig

--
Steen Suder

Fra : Søren (7400)

Dato : 14-10-04 18:53

Var i Hong Kong for en lille måned siden og en af dem jeg besøgte
havde en kæreste fra Vietnam. Hun lavede de dejligste "spring rolls"

tror det var ris-pandekager hun kaldte det.
- men hun mente ikke de kunne fåes i DK (for de kunne ikke fåes i HK)

Han kommer til DK på fredag, så kan jeg spørge ham.