Kan denne plante overvintre?
Fra : Inge-Lise Baun

Dato : 12-10-04 11:33

Jeg mener den hedder Cabana, men er ikke sikker. Den er blevet meget populær
de seneste år. Dem jeg har plantet i mine altankasser, er ca. 1 m.
(hængende) og med et fantastisk hvidt blomsterflor. Jeg mener at have hørt,
at de kan overvintre, men hvordan?
Håber nogen kan hjælpe.
Venlig hilsen, Inge-Lise Baun

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-10-04 20:21

On Tue, 12 Oct 2004 12:32:35 +0200, "Inge-Lise Baun"
<ilbdkNEJTAKTILSPAM@kvikz.dk> wrote:

>Jeg mener den hedder Cabana, men er ikke sikker. Den er blevet meget populær
>de seneste år. Dem jeg har plantet i mine altankasser, er ca. 1 m.

Det er Bacopa du tænker på - kaldes også nogle gange for Snefnug - især
før den også kom frem i en blå udgave

>(hængende) og med et fantastisk hvidt blomsterflor. Jeg mener at have hørt,
>at de kan overvintre, men hvordan?

Den kan så vidt jeg ved godt overvintres indendørs, frostfrit. Men om
den kan klare sig uden lys eller kræver lys, om den kan klare almidelig
stuetemperatur eller kun skal have ganske få varmegrader, det aner jeg
ikke. Men den er yderst nem udenfor om sommeren, så mon den ikke også er
det om vinteren indenfor?

http://www.gartneriet.dk