Pudsemørtel på multiplader
Fra : N. Foldager

Dato : 12-10-04 04:20

Er der nogen i gruppen, som har erfaring med pudsemørtel på
multiplader (gasbeton)? Evt. særlig teknik eller mørtelvalg?

Jeg skal lægge et 1-1,5 cm lag.

Mvh

Niels Foldager

Fra : bme

Dato : 13-10-04 20:06

> Er der nogen i gruppen, som har erfaring med pudsemørtel på
> multiplader (gasbeton)? Evt. særlig teknik eller mørtelvalg?
>
> Jeg skal lægge et 1-1,5 cm lag.

Det kan være lidt svært at få til at hæfte ordentligt - især en så tykt lag.
Smør en gang fliseklæber på gasbetonen med en grov tandspartel, så er det
ingen sag at få mørtlen til at hænge fast.

/bo

Fra : Karsten L

Dato : 14-10-04 06:22

> Er der nogen i gruppen, som har erfaring med pudsemørtel på
> multiplader (gasbeton)? Evt. særlig teknik eller mørtelvalg?

Ja da, jeg har pudset en multiplader og andet med opskriften
Mørtel 6% (50/50/700) og mester cement i forholdet 5:1
Lige inden opsætning, så smurte jeg pladerne med betonbinden
og vand i forholdet 5:1 og pudsen sidder ganske perfekt på
multiplader, primet træværk og gammelt fast puds.

--
Venlig hilsen
Karsten

Fra : N. Foldager

Dato : 15-10-04 18:12

Bo:

> Det kan være lidt svært at få til at hæfte ordentligt - især en så tykt lag.
> Smør en gang fliseklæber på gasbetonen med en grov tandspartel, så er det
> ingen sag at få mørtlen til at hænge fast.

Skal fliseklæberen tørre, så det er den grove struktur, du vil opnå?

Karsten:

> [...]
>og vand i forholdet 5:1 og pudsen sidder ganske perfekt på
>multiplader, primet træværk og gammelt fast puds.

Hvordan er det nu lige, at (50/50/700) bliver 6% ?

Tak for svarene.

Venlig hilsen

Niels Foldager