mørtel i huller - hvordan?
Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 11-10-04 23:12

Jeg skal have injeceret noget mørtel (Vandex borehulsmørtel) i nogle huller
(22 mm i diameter og ca. 25 cm. dybe).

Har I forslag til, hvordan dette gøres lettest?

Jeg havde tænkt noget i stil med at bruge en sprøjtepistol, men hvor får man
(tomme silicone-sprøjter" som man kan fylde mørtel i? Har I bedre idéer?

VH
Jakob

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 12-10-04 01:40

On Tue, 12 Oct 2004 00:12:29 +0200, "Jakob Aagaard Harder"
<jharder@mailme.dk> wrote:

>Jeg havde tænkt noget i stil med at bruge en sprøjtepistol

du mener en fugepistol, ikke?

> men hvor får man
>(tomme silicone-sprøjter" som man kan fylde mørtel i? Har I bedre idéer?

Lyder som en udmærket ide.
Den tomme patron får du ved at tømme en - f.eks. en af de billige 7-10
kroners patroner med alm. acryl fugemasse, som er lettere at rengøre
inden du fylder mørtel i.

Alternativ kan du leje en trykluft-fugepistol (den slags, hvor man
bruger fugemasse i poser), hvis du ikke kan presse mørtlen ned i
hullet med håndkraft.

Lars

Fra : jdc(SPAM)@clickheret~

Dato : 19-10-04 21:53

Spørg et malerfirma, om de ikke kan gemme en patron næste gang.
Pres stemplet baglæns ud og rens patronen. Sæt en stump (have)slange
fast med et spændbånd (ca. 30 cm). Det er ikke nøvendigt med en
sprøjtepistol, da Vandex er meget tyndt og flydende.
Husk at fjerne den mørtel der evt løber over, ret hurtigt. Det er
irriterende at skulle skrabe af med en spartel, når det kunne have
været taget med en våd børste.

God arbejdslyst

<jharder@mailme.dk> wrote:

> [...]
>(tomme silicone-sprøjter" som man kan fylde mørtel i? Har I bedre idéer?

Hilsen Jens

Remove (SPAM) to reply

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 20-10-04 20:48

"jdc (SPAM)" <@clickheretofind.zzn.com> wrote in message
> [...]
> Husk at fjerne den mørtel der evt løber over, ret hurtigt. Det er
> irriterende at skulle skrabe af med en spartel, når det kunne have

Tak - jeg fandt på en løsning lidt a'la dit forslag med haveslangen, men fik
lånt en slags sprøjtepistol til det.
VH
Jakob