Nedslibning af Gulv
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 11-10-04 22:18

Hej i gruppen

Jeg skal have slebet et egeparket gulv ned (og derefter olieret), og er
kommet til den slutning at der nok skal en proffesionel mand til det.

Min stue er på ca. 40m2.

Er der nogen der har erfaringer i hvad det vil koste, og er der samtidig
nogen der kan anbefale en god (og gerne billig) mand til dette?
Det er i Horsens området.

Med venlig hilsen

/LC

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-10-04 15:23

On Mon, 11 Oct 2004 23:17:31 +0200, Lars Christoffersen wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der har erfaringer i hvad det vil koste, og er der samtidig
> nogen der kan anbefale en god (og gerne billig) mand til dette?

Jeg fik slebet og lakeret mit fyrtræsplankegulv i 2 rum+gang (ca. 30kvm)
og det kostede 125kr/kvm inkl. 2 gange lak, det lød til at det var samme
pris om det skulle lakeres eller olieres. Det var så et gulvfirma her i
Århus, så det er nok knap så relevant. Men der må da være nogen i
Horsens der kan det samme til ca. samme pris.

/Thomas

Fra : Peter Risager

Dato : 14-10-04 15:02

> [...]
> gulvfirma her i Århus, så det er nok knap så relevant. Men der må da
> være nogen i Horsens der kan det samme til ca. samme pris.

I Aalborg fik jeg det samme gjort for 45kr/kvm. (med kvittering forstås)

Stenhøj gulvafslibning, hvis det har interesse for andre.

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Lars ?land Hansen

Dato : 14-10-04 21:38

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@FJERNDETTEaab-net.dk> wrote in message news:<cket6e$i1c$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaringer i hvad det vil koste, og er der samtidig
> nogen der kan anbefale en god (og gerne billig) mand til dette?

Hej LC

Jeg har lige fået afhøvlet mit egetræs plankegulv, og efterfølgende
olieret det med hvide pigmenter i.
Det blev bare så flot med det hvide olie, og jeg har aldrig haft et så
nemt gulv at holde. (Og der er enda en lille pige på 6 år der render
rundt her....)
Det er en meget klog beslutning at få en proffesionel til det. Vi
havde en prof til at afhøvle, og jeg ville så selv oliere det i
hånden.
Gulvmanden sagde at det ville også klart blive det mest holdbare at
oliere det i hånden, men at det ville tage tid, og så gik han grinende
herfra...
Det tog mig ca. 30 timer på knæ at oliere 50 m2, og der gør jeg aldrig
igen..
Jeg har fået olieret andre gulve i hytten, og af det har jeg lært at
man skal ikke købe billig olie. Jeg bruger nu kun Trip-Trap´s olier,
for de virker!

Med venlig hilsen
Lars Øland Hansen