Restaurant Jensens Bøfhus
Fra : JIB

Dato : 11-10-04 21:27

Hvorfor har denne restaurant egentlig så meget succes, som den har? Er
danskerne blevet mindre kræsne med kvalitet/tilberedning af mad, eller
har vi bare en overbevisning om, at populære steder må være gode?

Jeg læste netop Berlingerens anmeldelse af restauranten på
http://www.berlingske.dk/anmeldelser/artikel:aid=491154/
Der er intet overraskende i den anmeldelse. Maden er noget sjask, vinen
serveres forkert, og betjeningen er ikke optimal. "Jamen, det er jo
billigt", vil nogen så sige. Gu' er det da ej - når maden er i så ringe
en kvalitet, er det jo faktisk dyrt! Desuden er prisniveauet hos Jensen
ikke lavere end så mange andre - og bedre - steder.

Selv har vi haft et hav af dårlige oplevelser hos Jensen. Engang troede
vi, at vi bare havde været uheldige, og næste gang blev det bedre.
Desuden var børnene små, og kuglerum + tag-selv-is gjorde stedet
velegnet til familiebesøg. Lige indtil den dag, vi (2 voksne + 2 børn)
tog derind for at fejre min fødselsdag.

Jeg ringede i forvejen og bestilte bord, og gjorde opmærksom på, at vi
havde en barnevogn med til den lille. Vi vidste, at der var en afsides
afdeling, hvor der var rigeligt plads til barnevogne i nærheden af
bordet. Intet problem, lovede damen, og da vi ankom blev vi vist op ad
tre trin til et bord, der stod i en smal gang...

Vi fik derfor udleveret en barnestol til den lille, men desværre uden
bøjle til at holde ungen. Den kunne de ikke finde. Til sidst fik vi
allernådigst lov at sidde i den "barnevognsvenlige" sektion. Hvor der i
øvrigt var adskillige ledige borde.

Kuglerummet viste sig at være nedlagt. Begrundelsen var, at Jensen
skulle til at satse på et andet publikum. Hvilket? Forretningsfolk?
MUAHAHAHAHA...!!!!

Vi bestilte en ret til den lille, som desværre var udsolgt. Pølser.
Fredag aften. Børnevenlig restaurant. Så bestilte vi noget andet, og
spurgte, om hun kunne få en ballon som de andre børn derinde. Dem havde
de ikke flere af. Jeg bad om lam, og konen skulle have en
gennemgennemgennemstegt bøf. Som var stegt igennem.

Vi fik drikkevarerne, og så gik der en halv time, før maden kom. Konens
bøf var rød indeni, og mit lam var det mest trevlede, kedelige kød, jeg
nogensinde har fået. Tilbehøret var kolde pommes frittes. Vi beklagede
os til servitricen, som omgående tog maden retur, og spurgte om vi ville
have en snack-kurv, mens vi ventede på at de lavede maden om. Jo tak,
hvorefter der gik 20 min før snackkurven kom med lidt friturestegt
snask. Ikke videre spændende - men varmt...

Så kom maden ind igen. Jeg havde fået et bedre stykke kød, og konens bøf
havde fået en tur mere på panden. Så nu var den meget stegt udvendigt,
og lyserød i midten. Tilbehøret var nogle nye, kolde pommes frittes.

Så opgav vi, og bad om en regning uden at spise hovedretten. Lidt efter
kom servitricen med en regning på en flaske rødvin, og bad os vente et
øjeblik. Efterfølgende kom bestyreren med en undskyldning og et gavekort
på en middag for 2. Hos Jensen, desværre.

Nogle uger senere var vi i byen og kom forbi en anden afdeling af
Jensen, hvor vi så gik ind for at bruge vores gavekort. Jeg forklarede
fra starten årsagen til, at vi havde dette gavekort - i håb om et bedre
resultat. Denne gang gik konens bøf ud 2 gange. De første to gange den
blev serveret kom der blod ud, når hun skar i den. Tredie gang den kom
ind, var den sort! Men gennemstegt. Hvis jeg havde stegt et stykke kød
på den måde, ville jeg blive flov og ploppe det i skralderen uden nogen
så det. Servitricen undskyldte meget, og tilbød gratis tag-selv-is.

Først flere år senere var vi hos Jensen igen. Og konens bøf gik ud
igen...

Vh. JIB

PS: Hvorfor spiser hun egentlig bøffer? Fordi, hjemme hos os steger jeg
hendes igennem i ét hug. Og hun er fuldt tilfreds. Og det troede vi jo
så også, at de kunne finde ud af på et bøfhus...!!!

Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-10-04 21:46

JIB skrev:

> Hvorfor har denne restaurant egentlig så meget succes, som den har?
[klip]
> Selv har vi haft et hav af dårlige oplevelser hos Jensen.

Et hav? Jamen så er du vel egentlig selv den nærmeste til at svare på
spørgsmålet

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : \(Mr.Nice\)

Dato : 11-10-04 22:00

"JIB" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hendes igennem i ét hug. Og hun er fuldt tilfreds. Og det troede vi jo
> så også, at de kunne finde ud af på et bøfhus...!!!

Hej.

Hømm..............Vi har tit spist på Jensens Bøfhus, og vi har aldrig haft
noget at brokke os over.

Var din kones bøf ikke blot rosa inden i istedet for rød?

En gennemstegt bøf er sku som at tygge i en træskosål, ikke kun på jensens
men også andre steder!

Nu siger jeg ikke i er det, men der er nogle der altid er vanskelige, og
skal brokke sig, tit og ofte uden grund.

Med venlig hilsen

Rick

Fra : JIB

Dato : 11-10-04 22:23

"\(Mr.Nice\)" <jbond@post4.tele.dk> wrote in message

> Var din kones bøf ikke blot rosa inden i istedet for rød?

Jo, anden gang. Første gang var den rød.
Jeg foretrækker selv en rød bøf, men hun skal sgu også have hvad hun
beder om.

> En gennemstegt bøf er sku som at tygge i en træskosål, ikke kun på jensens
> men også andre steder!

Nej! Vi har oplevet utallige restauranter, som kan gennemstege en bøf
uden at den bliver sej.
Uanset hvad, så er det det, hun foretrækker. Hendes standardbestilling
er derfor: en gennemstegt, ødelagt, grå, død bøf. Og så får hun en
rosastegt. Svar mig på, hvorfor jeg skal betale 129,- kr. for et stykke
kød til 12 kr., som ikke er tilberedt som man vil have det...?? På et
bøfhus...

> Nu siger jeg ikke i er det, men der er nogle der altid er vanskelige, og
> skal brokke sig, tit og ofte uden grund.

Ja, dem kender jeg godt. Det er dem, der finder de mest ligegyldige,
ubetydelige ting at brokke sig over. Men hvis du nærlæser mit indlæg så
bemærker du følgende: vi havde bedt om et bord et bestemt sted i
restauranten, hvilket blev noteret. Det kunne vi ikke få alligevel (så
bør man vel egentlig bare sige farvel). Konens bøf var ikke gennemstegt,
som hun havde bedt om, og da hun ganske enkelt ikke kan spise det
anderledes (heller ikke derhjemme), måtte det laves om. Jeg elsker lam,
og laver det ofte hjemme. Aldrig har jeg fået et så trevlet stykke kød,
som nærmest var håbløst at tygge.

Det kolde tilbehør klagede vi ikke over. Den langsomme servering nævnte
vi ikke med et ord. Den manglende bøjle på barnestolen betød, at vi ikke
kunne bruge den, men vi klagede ikke. At kuglerummet var lukket, måtte
vi blot acceptere. Endelig bad vi til sidst om en regning, selvom vi
ikke havde spist maden - vi nægtede ikke (som så mange andre) at betale.

Brokke sig uden grund? Naaah, vi brokkede os over 2 ud af 10 grunde....

Vh. JIB

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-04 23:18

"JIB" <ji@iteration.dk> wrote in message
> [...]
> ikke havde spist maden - vi nægtede ikke (som så mange andre) at betale.
>
> Brokke sig uden grund? Naaah, vi brokkede os over 2 ud af 10 grunde....

der findes ikke en resturant i danmark der kan stege en bøf som det man
beder den om, jeg skal ha min meget rød, tæt på levende, men hver gang jeg
beder om en meget rød bøf er den medium stegt, samme oplevelse har jeg haft
på malta i portugal på kreta og i norge , kun på en bedre fransk resturant i
paris kunne de levere varen. Og hvis du kan finde det kød som jensens bøfhus
kan levere til 129 til en pris på 12 kr så kommer jeg gerne og spiser hos
dig. dermed ikke sagt at man ikke kan ha dårlige oplevelser på jensens for
det kan man men langt de fleste gange er det en god oplevelse, specielt
deres kylling exotic er helt i top, så den skulle i prøve næste gang og hus
at tage den på 300 G for den er saftig den lille på 200 G kan virke lidt
tør, men det og stegningen af bøffer skyldes den måde de steges på nemlig i
en bælteovn og ikke på en pande for det tager for lang tid.

---

Fra : JIB

Dato : 12-10-04 13:08

"Gitte og Claus" <gitteatlerbech.dk> wrote in message

> [...]
> på malta i portugal på kreta og i norge , kun på en bedre fransk resturant i

Vås! Det er der masser af restauranter, der kan.

> Og hvis du kan finde det kød som jensens bøfhus
> kan levere til 129 til en pris på 12 kr så kommer jeg gerne og spiser hos
> dig.

Lad nu være med at hænge dig i beløbet, ikk? Det handler om, at jeg
betaler et højt beløb for tilberedning af et stykke kød, og derfor ikke
accepterer at de laver det som det passer dem.
Bælteovn eller ej, det er ikke mit problem. Maden skal sgu være i orden.

Vh. JIB

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 00:50

ikke af dem jeg har fundet og besøgt

Fra : JIB

Dato : 13-10-04 12:59

> ikke af dem jeg har fundet og besøgt

Så lad os dog høre om dem! Jeg vil da gerne advare mod restauranter,
hvor kokken ikke kan sit job (vel vidende, at skoledrengene i køkkenet
hos Jensens Bøfhus aldrig har været i nærheden af en kokkeuddannelse).

Vh. JIB

PS: vil du ikke gerne svare efter spørgsmålet, og kun citere det
relevante?

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 13-10-04 13:32

JIB wrote:

> [...]
> hvor kokken ikke kan sit job (vel vidende, at skoledrengene i køkkenet
> hos Jensens Bøfhus aldrig har været i nærheden af en kokkeuddannelse).

På trods af det er du tilsyneladende kommet tilbage igen og igen.?
Underligt!

Hvorfor.? Det kunne jeg da godt tænke mig at vide mere om.
Jeg formoder at du bor i København. Der er da vistnok flere andre
restauranter.
Det var der da sidst jeg var der.

(Læste du ikke Kurt Hansens indlæg, eller synes du ikke liiiiige du vil
svare på det.?)

Find dog et andet sted at spise, og slip for besværet med at skrive indlæg.

Mvh. Jørgen

Fra : JIB

Dato : 14-10-04 09:31

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa> wrote in message

> [...]
> restauranter.
> Det var der da sidst jeg var der.
>
> (Læste du ikke Kurt Hansens indlæg, eller synes du ikke liiiiige du vil

Jamen, hvis hverken du eller Kurt Hansen har læst mit oprindelige indlæg
igennem, så vil jeg da gerne have besværet med at gentage et af de
første afsnit:

[...]

Jeg er ikke så hurtig til at dømme, så jeg bare nægter at gå på en
restaurant efter en enkelt dårligt oplevelse. Og da stedet har nogle
positive sider, som især lokker børnene, så bliver det automatisk valgt
når ungerne får lov at bestemme, fx. på deres fødselsdag. Endelig har
jeg sågar oplevet at blive inviteret derhen et par gange, og jeg plejer
ikke at starte med at brokke mig over valg af restaurant, når jeg får en
invitation.

> Find dog et andet sted at spise, og slip for besværet med at skrive indlæg.

Ja. God, velgennemtænkt bemærkning. Hvis jeg er utilfreds, kan jeg bare
lade være med at bruge stedet, og så er der jo ingen grund til at
diskutere noget som helst.
Der er vist ret mange indlæg i nyhedsgrupperne, du kan svare sådan til!

Vh. JIB

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 13:58

> [...]
>
> Vh. JIB
>
> PS: vil du ikke gerne svare efter spørgsmålet, og kun citere det

Hereford Beefstouw har endnu ikke kunne levere en bøf der var stegt som jeg
ville ha den,
for det ville kokken ikke, som han sagde den skal være varm inden i så alle
bakterier er døde.

Røgeriet på rungsted havn er den eneste resturant jeg har kunne få en rød
bøf men det kan skyldes at jeg kender en af kokkene deroppe.

ikke at jensens kan levere en rød bøf, for der holder jeg mig til kylling
for det kan de finde ud af at lave.

---

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 13-10-04 14:20

On Onsdag 13 oktober 2004 14:57, "Gitte og Claus" <gitteatlerbech.dk> wrote:
> Hereford Beefstouw har endnu ikke kunne levere en bøf der var stegt som
> jeg ville ha den,
> for det ville kokken ikke, som han sagde den skal være varm inden i så
> alle bakterier er døde.

I følge <URL:http://www.fbr.dk/breve/alle/holdbarhed/> så lever bakterierne
på ydersiden af bøffen, med mindre den er blevet mekanisk mørnet.

--
Jonas Kongslund

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 14:41

"Jonas Kongslund" <dont@mail.me.at.all> wrote in message

> [...]
> bakterierne
> på ydersiden af bøffen, med mindre den er blevet mekanisk mørnet.

jeps det ved jeg men det er den forklaring mange kokke kommer med, når de
ikke kan finde ud af at lave røde bøffer

---

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 13-10-04 15:12

On Onsdag 13 oktober 2004 15:40, "Gitte og Claus" <gitteatlerbech.dk> wrote:
> jeps det ved jeg men det er den forklaring mange kokke kommer med, når de
> ikke kan finde ud af at lave røde bøffer

Hvad svarer de så når du fortæller dem at de tager fejl?

--
Jonas Kongslund

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 20:02

> Hvad svarer de så når du fortæller dem at de tager fejl?
>
> --
> Jonas Kongslund

der er meget forskelligt fra sted til sted men en hel del steder kan man
ikke få kokken i tale, eller også er det ikke besværet værd

---

Fra : anders majland

Dato : 11-10-04 22:04

> Hvorfor har denne restaurant egentlig så meget succes

Et af de få steder hvor man kan medtage et yngre barn der ikke helt kan
sidde stille. Desuden er stolene bedre end på den lokale grillbar ...

> Desuden var børnene små, og kuglerum + tag-selv-is gjorde
> stedet velegnet til familiebesøg. Lige indtil den dag, vi (2 voksne +
> 2 børn) tog derind for at fejre min fødselsdag.

Lige præcis - og i viborg har de et modeltog kørende rundt under loftet

Hvis alternativet hedder "Den gyldne måge" er niveauet vist lagt
nogenlunde tilpas

Jeg kan da også lide at spise godt (Sidst var Restaurant Saison ved
Hellerup Park Hotel) men jensen's har da helt sikkert et stort
kundegrundlag....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-10-04 22:24

"JIB" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg læste netop Berlingerens anmeldelse af restauranten på
> http://www.berlingske.dk/anmeldelser/artikel:aid=491154/

Det er ellers en ordentlig fabrik de har. Fra artiklen: "Der er få saucer,
jeg elsker så meget som en god bearnaise, håndgjort fra grunden med frisk
estragon, æg og smør, men hvis denne var hjemmelavet, må det været hjemme på
Jensens 9.200 km2 store fabrik i Struer. " :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-04 23:21

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> [...]
> estragon, æg og smør, men hvis denne var hjemmelavet, må det været hjemme
> på Jensens 9.200 km2 store fabrik i Struer. " :)

lille biks kun 1/5 af danmarks areal er i den fabrik, men hvad kan man
forlange af en der er ansat på berlingske tidende

---

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-10-04 23:51

Gitte og Claus wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> lille biks kun 1/5 af danmarks areal er i den fabrik, men hvad kan man
> forlange af en der er ansat på berlingske tidende

Ja, om ikke Jensens kan lave bøffer, så kan Berlingske.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thomas Hansen

Dato : 11-10-04 23:10

Hej
Mine oplevelser med Jensen er bestemt også delte. Jeg husker for omkring
10 år siden da Jensen begyndte at skyde op rundt omkring. Da var kvalieten
faktisk ret god. Og prisen var lav. Siden er prisen gået op og kvaliteten
den anden vej.
En weekend aften inde i midt byen er der tit så overfyldt i resturanen at
man ikke kan tale samme ved bordet. Desuden der er stoppet alt for mange
borde ind så man dårligt kan komme rundt. Desuden er der ikke aflukket
rygeafdeling så hurtiget bliver hele rummet fyldt med stinkende røg. Ikke
ligefrem fordrende for appetiten.

Jeg talte for nyligt med en som arbejdede som "tjener" hos Jensen og jeg
fik opklaret lidt af hvorfor deres mad er så dårlig. Hun fortalte mig
følgende. Alle sovser kommer direkte fra spande som blot varmes. Alle
ovnstegte kartoffel produketer kommer direkte fra fryseren. "Bage
kartoflerne" kommer vakumpakket og for kogte, de varmes bare i ovn. Kogte
kartofler kommer ligeledes vakumpakket og forkogte. Salat baren fyldes med
ting fra dåse og foreskårne gaspakkede grøntsager.
Bøfferne(kødet) bliver tit stegt direkte fra fryseren. Det er meningen at
kødet skal være tøet op først. Men tit er der disponeret forkert og der er
ikke taget nok op. Derfor sker det tit at kødet smides direkte på "grille"
i frossen tilstand. Det forklarer den brændte skorpe, blodrøde kerne og
kolde bøf.
Det eneste hun ikke havde noget dårligt at sige om var desserterne.
Der er som regl ingen uddannede personaler så som tjenere eller kokke
ansat. Det er hovedsageligt ungarbejdere og uuddannede som står for både
tilberedning og servering.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : \(Mr.Nice\)

Dato : 11-10-04 23:32

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
newssfp7uwdruxvtjp@sprinteren...

> [...]
> den anden vej.
> En weekend aften inde i midt byen er der tit så overfyldt i resturanen at

Snip.................

Hej.

Hehe så må det jo være en ret populær resturant!

Rick

Fra : Thanks Fresh Prime S~

Dato : 12-10-04 08:32

"JIB" <ji@iteration.dk> wrote in message
> Hvorfor har denne restaurant egentlig så meget succes, som den har?

God marketing vil jeg tro. Verden er propfyldt med underlødige produkter
(mad, tøj etc) som sælger godt selvom prisen ikke engang kan retfærdiggøre
det, og som næppe ville klare sig så godt uden god marketing.
Og så kan man vel ikke kategorisk afvise, at en del mennesker rent faktisk
synes det smager godt, måske fordi deres egen hjemmelavede mad er så ringe.

Personligt har jeg aldrig spist der, men jeg har kun hørt så dårlige ting om
det, at jeg får helt lyst til at prøve bare for at smage giraffen.

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-04 10:59

"Thanks Fresh Prime Skeleton" <nomspam@invalid.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Personligt har jeg aldrig spist der, men jeg har kun hørt så dårlige ting
> om det, at jeg får helt lyst til at prøve bare for at smage giraffen.

faktisk er der flere kokke der godt kan lide maden på jensens bare de
bestiller deres kyllingeretter

---

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-10-04 13:38

"JIB" <ji@iteration.dk> skrev:

> [...]
> må være gode?
>
> Jeg læste netop Berlingerens anmeldelse af restauranten på

Nu er det jo ganske populært at selvudnævnte gourmeter kritiserer
Jensens bøfhus og andre restaurationer, der i deres øjne er
underlødige. Det kan man så tage for hvad det er.

Personligt finder jeg ikke Jensens bøfhus specielt interessant og de
gange jeg har været der har betjeningen været sløv og der har en enkelt
gang været rod i forbindelse med forudbestilt mad. Men maden er
udmærket og er ikke hverken værre eller bedre end maden på andre
restaurationer.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-10-04 13:59

Morten Bjergstrøm wrote:

> [...]
> gang været rod i forbindelse med forudbestilt mad. Men maden er
> udmærket og er ikke hverken værre eller bedre end maden på andre

Maden på Jensens Bøfhus er hverken værre eller bedre end maden på andre
restauranter, hvilket også må betyde at andre restauranters mad hverken
er værre eller bedre end maden på Jensens Bøfhus? Jeg synes ellers jeg
har været på masser af restauranter hvor maden var bedre end på Jensens
Bøfhus :)

/David

Fra : Mus

Dato : 12-10-04 16:03

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:416bd50e$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> er værre eller bedre end maden på Jensens Bøfhus? Jeg synes ellers jeg
> har været på masser af restauranter hvor maden var bedre end på Jensens

ja smag er som sagt forskellig og svær at diskutere Derfor er det jo
sjovt at gøre det alligevel.

Personligt er jeg ikke til deres oksebøffer, da jeg også kun spiser dem
fuldstændigt gennemstegte.

Deres kylling smager godt. Og BBQ burger kan jeg også lide. Deres
saucer(bortset fra bearnaisen) er jeg ret vild med, også selv om de så
skulle komme fra en spand. Salat og dessert synes jeg også er ok.

LN

Fra : anders majland

Dato : 12-10-04 18:34

> [...]
> hverken er værre eller bedre end maden på Jensens Bøfhus? Jeg synes
> ellers jeg har været på masser af restauranter hvor maden var bedre

Der er lige det med at sammenligne æbler og pærer. Hvis man sammenligner
i samme kategori - altså som f.eks monarch motorvejsrestauranterne, så
kommer de nok i snit ikke ringere fra at læsse noget over disken.

Fra : DaneX

Dato : 12-10-04 19:22

Jeg har ligeledes oplevet tilstrækkeligt med dårlige episoder med Jensen's
Bøfhus til aldrig at ville sætte mine ben derinde igen.
Nu bor jeg så i København og har mange alternativer til Jensen's Bøfhus, så
for mig er det ikke noget problem.

Jeg ved ikke, hvor denne kæde ellers har restauranter henne - men hos A
Hereford Beefstouw får man RIGTIG gode bøffer. Og jeg har endnu aldrig
oplevet at måtte sende en bøf ud igen - heller ikke nogen af dem, jeg har
været derinde med.
Super lækre og møre bøffer hver gang. Måske har jeg bare været heldig - det
skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige.
Men det er der, jeg tager hen, hvis jeg skal have en super lækker bøf ude i
byen.

I København ligger der et par stykker i hvert fald.

Og priserne er også rimelige. De ligger på en 100-150 kroner for hovedret.
Men i modsætning til Jensen's så er det pengene værd.

/DaneX

Fra : L

Dato : 12-10-04 20:03

"DaneX" <filahanFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bøfhus til aldrig at ville sætte mine ben derinde igen.
> Nu bor jeg så i København og har mange alternativer til Jensen's Bøfhus,

Helt enig. Når man bor i en større by med et varieret udbud af mad i alle
prisklasser, så er det mig en gåde at man kan vælge Jensens. Der er så mange
andre alternativer, uanset om man vil have bøf, eller noget andet.

> [...]
> Hereford Beefstouw får man RIGTIG gode bøffer. Og jeg har endnu aldrig
> oplevet at måtte sende en bøf ud igen - heller ikke nogen af dem, jeg har

Det er også ganske udemærket

Jeg har personligt kun været på Jensens 1 gang. Min medium-stegte bøf var
tør, kartoflerne OK uden at være noget specielt, og saucen synes jeg var
decideret kvalmende. Jeg forstår ikke helt hvorfor det sødlige stads må
kaldes Whiskysovs. Jeg har ikke noget ønske om at en whiskysovs skal smage
af gammel Ardbeg, men den skal have lidt bid, og det har den aldeles ikke på
Jensens.

Men kor sagt - Jensens bøfhus fik kun én chance hos mig, og den missede de
ret kraftigt.

> Og priserne er også rimelige. De ligger på en 100-150 kroner for hovedret.
> Men i modsætning til Jensen's så er det pengene værd.

Mit måltid hos Jensens bøfhus var ikke det mest katastrofale måltid som jeg
nogensinde har smagt, men prisen (ift. det øvrige prisniveau i København) og
det at de skulle være specialiseret i bøffer taget i betragtning, så synes
jeg at det var enormt skuffende. Det føltes netop som anmelderen er inde på
som junkfood. Et fuldstændigt kønsløst produkt.

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 00:58

"DaneX" <filahanFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Og priserne er også rimelige. De ligger på en 100-150 kroner for hovedret.
> Men i modsætning til Jensen's så er det pengene værd.

helt rigtigt prisen er 106 kr for en hakkebøf men en rigtig bøf ligger fra
små 200 og op til et stykke over de 300,-
så på prisen er det ikke et alternativ til jensens.

---

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-10-04 08:30

> [...]

> mad hverken er værre eller bedre end maden på Jensens Bøfhus? Jeg
> synes ellers jeg har været på masser af restauranter hvor maden

Forstå mig ret. Prisen skal selvfølgelig også tages i betragtning. Der
er forskel på at betale 70,- for en bøf og lidt grønt og så at betale
500,- for en middag.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-10-04 10:35

Morten Bjergstrøm wrote:

> Forstå mig ret. Prisen skal selvfølgelig også tages i betragtning. Der
> er forskel på at betale 70,- for en bøf og lidt grønt og så at betale
> 500,- for en middag.

Men jeg har nu stadig fundet bedre steder i samme prisklasse.

/David

Fra : Kasper Eulert

Dato : 13-10-04 09:48

Og nu lukker imperiet en hæderkronet restaurant i Odense som Mor
Jensen købte.
Den gamle Restaurant Skoven skal laves om til en Jensens....

Kasper Eulert
http://www.kaffe-cafe.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-10-04 11:33

> Men jeg har nu stadig fundet bedre steder i samme prisklasse.

Jo jo. Men det gør ikke Jensens Bøfhus til en generelt dårlig
restauration som Berlingske prøver at give udtryk for fordi det er
populært at kritisere Jensens Bøfhus.

Personligt vil jeg i øvrigt også hellere købe en Pizza til en
halvtredser hos den lokale pizzamand end at købe en bøf hos Jensens
Bøfhus, men det betyder ikke at Jensens Bøfhus er dårligt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-10-04 12:11

Morten Bjergstrøm wrote:

> [...]
> halvtredser hos den lokale pizzamand end at købe en bøf hos Jensens
> Bøfhus, men det betyder ikke at Jensens Bøfhus er dårligt.

Hmm. Hvad skal der så til for at et spisested er dårligt? Jeg synes JB
er gode kandidater.

/David

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 13-10-04 13:04

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> [...]

Er det populært at kritisere JB? Det har jeg da ikke indtryk af. Folk
siger vel blot deres mening...??

> Hmm. Hvad skal der så til for at et spisested er dårligt? Jeg synes JB
> er gode kandidater.
>
> /David

Tjah...ret beset er det jo kun maden, tilberedningen, servicen og
prisen, den er gal med.

Vh. JIB

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-10-04 13:22

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> skrev:

> Er det populært at kritisere JB? Det har jeg da ikke indtryk af.
> Folk siger vel blot deres mening...??

Ja det er min klare opfattelse.

> Tjah...ret beset er det jo kun maden, tilberedningen, servicen og
> prisen, den er gal med.

Det er en rent subjektiv holdning. Berlingskes artikel er et typisk
eksempel på en komplet ubrugelig anmeldelse, da der ingen former for
objektivitet er at finde, hvorfor artiklen reelt kun er relevant for
skribenten selv.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-10-04 13:55

Morten Bjergstrøm wrote:

> [...]
> eksempel på en komplet ubrugelig anmeldelse, da der ingen former for
> objektivitet er at finde, hvorfor artiklen reelt kun er relevant for

Sådan er anmeldelser vel ofte.

/David

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-10-04 14:21

> Sådan er anmeldelser vel ofte.

Ja men der er forskellige grader af subjektivitet så en mere objektiv
form for subjektivitet ville have været ønskeligt i artiklen

Artiklen bærer præg af at skribenten har haft en forudfattet mening om
Jensens bøfhus.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bj@arne

Dato : 13-10-04 18:00

Man kan jo også spørge sig selv hvorfor folk foretrak microsoft frem for
apple????

Eller hvad angår video: showview fremfor stregkode.
eller vhs fremfor betamax.
Altsammen et spørgsmål om hvem der har været bedst til at markedsføre.
Længere er den egentlig ikke.
Jo så måske at mennesker er så pissedovne at de meget tit tager det som
ligger ligefor i stedet for selv at søge.
Hvorfor kan der være et tv-program der hedder Rabatten??? Det må jo være
fordi at folk ikke selv gider at søge efter hvordan det kan være ligesågodt
og samtidigt væsentligt billigere.
JOOOOHH reklamens og vanens magt er stor. Og sjovt nok er reklamen med til
at skabe vanen.
sjov ting hvis man tænker lidt over det
Hilsen Bjarne

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-10-04 18:07

Bj@arne wrote:
> Man kan jo også spørge sig selv hvorfor folk foretrak microsoft frem for
> apple????

Du mener at Apple er ubetinget bedre end Microsoft? Til Hvad?

/David