Mange vinduesfabrikanter, er der forskel?
Fra : Walther

Dato : 11-10-04 18:29

Hej,

Der er masser af vinduesfabrikanter, men er der forskel, eller kan man
bare tage den billigste? Mange af dem har endda samme varenumre,
virksomhederne imellem.

Jeg skal bruge sprossevinduer og terassedøre med sprosser.

Enhver erfaring vil jeg _meget_ høre om,....

Tak,
Walther

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 11-10-04 21:52

On Mon, 11 Oct 2004 19:28:52 +0200, Walther <reply@in.group> wrote:

>Der er masser af vinduesfabrikanter, men er der forskel, eller kan man
>bare tage den billigste? Mange af dem har endda samme varenumre,
>virksomhederne imellem.

Det er ligesom biler - de kan alle køre (som regel), men naturligvis
er der forskel, både i materialekvalitet, håndværk, finish, service
osv. Det afspejler sig oftest i prisen.

>Jeg skal bruge sprossevinduer og terassedøre med sprosser.

Plast, træ, metal?

Lars

Fra : Walther

Dato : 13-10-04 06:51

In article <lfslm0589dp9hj0fk085421gu9kqg7vrk3@4ax.com>,
<jubija@yahoo.dk> wrote:

> Det er ligesom biler - de kan alle køre (som regel), men naturligvis
> er der forskel, både i materialekvalitet, håndværk, finish, service
> [...]

Det skal være træ, evt med alu bundliste.

Tak,
walther

Fra : Chriz

Dato : 13-10-04 07:59

Det er dels religion, dels et spørgsmål om kvalitet. Jeg undersøgte det
grundigt, og valgte på bagrund af priser, finish, kernetræsandel og andres
anbefalinger bla. her i gruppen.

Valget faldt på STM vinduer, men også Storke blev overvejet. Jeg blav
anbefalet at holde mig fra Jysk Vindueskompagni og JNA (der begge er ret
billige). I den anden ender er der de eksklusive Kernetræsvinduet og
Jægersprisvinduet (dyre).

Valgte i øvrigt træ/alu, dvs træ invendigt og alu ude således at der ikke er
vedligeholdelse. Prisen var ekstra 25%.

Mål dine vinduer op og bed om tilbud fra de forskellige producenter.
Listepriser reduceres ofte med optil 40 % hvis du giver store ordrer.

Jeg er godt tilfreds med mine nye STM vinduer. Det er kram.

mvh

Chriz

Fra : Walther

Dato : 13-10-04 21:58

In article <416CD240.802988BB@excite.com>, Chriz
<write_chriz@excite.com> wrote:

> [...]
> Listepriser reduceres ofte med optil 40 % hvis du giver store ordrer.
>
> Jeg er godt tilfreds med mine nye STM vinduer. Det er kram.

Tusind tak for svaret, det var noget i den retning jeg ledte efter.
Talte med JNA, de anbefalede at hvis jeg monterer dem her i
efteråret/vinter, så at eftermontere dem en måneds tid efter!?

Kigger lidt på STM, Storke har ikke den sprosse profil der passer til
resten af vores vinduer. Var der andre der var med i din top 5 :)

Tak,
walther

Fra : klaus

Dato : 12-10-04 23:55

Walther wrote:
> [...]
> virksomhederne imellem.
>
> Jeg skal bruge sprossevinduer og terassedøre med sprosser.
>
> Enhver erfaring vil jeg _meget_ høre om,....

Jeg har lige bestilt alu-vinduer hos Isodek.

--
Venlig hilsen/with regards
Klaus Eriksen

Fra : Walther

Dato : 13-10-04 06:51

In article <416c60cb$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, klaus
<ke@aigis.dk> wrote:

> Jeg har lige bestilt alu-vinduer hos Isodek.

Spændt på at høre hvordan de er,...

Tak,
walther