Isolering
Fra : Chriz

Dato : 10-10-04 07:07

Hej

Jeg har brug for et materiale der fylder lidt og isolerer meget
(sammenlignet med rockwool). Er der nogen der har et forslag til hvad
dette kunne være ?

mvh

Chriz

Fra : Calle.

Dato : 10-10-04 09:12

Chriz wrote:
> Hej
>
> Jeg har brug for et materiale der fylder lidt og isolerer meget
> (sammenlignet med rockwool). Er der nogen der har et forslag til hvad
> dette kunne være ?

husk det skal være godkendt.
--
Calle.

Fra : Peter C:\\>

Dato : 10-10-04 12:40

"Chriz" <write_chriz@excite.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har brug for et materiale der fylder lidt og isolerer meget
> (sammenlignet med rockwool). Er der nogen der har et forslag til hvad
> dette kunne være ?

Jeg tror ikke du finder noget som isolerer voldsomt meget bedre end
rockwool.
Polystyren eller de forskellige former for "extruderet celleplast" har ikke
bedre isoleringsværdi men er nemmere at have med at vøre hvis man er nede i
små dinensioner (omkring 30 mm i tykkelsen eller derunder)

Hvad skal du isolere ?

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : Chriz

Dato : 12-10-04 23:29

....Hvad skal du isolere ?

Der er tale om undersiden af et betondæk (altan) på ca 15 cm. Umiddelbart ville
jeg sætte metallægter, 100 rockwool, dampspærer og gips. Ideen var at hvis jeg
kunne undgå at midste ca 112 mm loftshøjde (isolering + gips) så ville det være
godt. Er det en god løsning ?

Er der andre løsninger hvis isolering skal foretages indefra ?

mvh

Chriz

Fra : Peter C:\\

Dato : 13-10-04 07:19

> [...]
jeg
> kunne undgå at midste ca 112 mm loftshøjde (isolering + gips) så ville det

Ja, den lyder da ikke helt skæv...dog skal du sikre dig at der ikke allerede
er en dampspærre på/i den eksisterende konstruktion, da 2 dampspærrer er
meget værre end slet ingen.

> Er der andre løsninger hvis isolering skal foretages indefra ?

Ja, der er mange, men ingen vidunderløsninger der giver isolering som 100mm
rockwool, og kun fylder 10mm.
(selvom du kan finde produkter der påstår det !)
Jeg ville "betale prisen" på 112mm

MVH Peter C:\