E-Mail
webnoob 5265
Hvad er alternativet til Microsofts sårbar~
Fra : ~ ~ Karma Li ~ ~

Dato : 10-10-04 01:11

Hi' gruppe.

Ka' nogen hjælpe en mail-novice med link til et godt alternativ til Outlook
Express eller Outloook - på dansk.

Karma Li

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 10-10-04 08:30

~ ~ Karma Li ~ ~ skrev:

> Ka' nogen hjælpe en mail-novice med link til et godt alternativ til Outlook
> Express eller Outloook - på dansk.

Selv om du gerne vil have et dansksproget program, kan jeg ikke
lade være med at foreslå Mozilla Thunderbird. Programmet er ret
intuitivt at bruge, selv om det er på engelsk.

Du kan se mere og downloade herfra:
http://www.mozilla.org/products/thunderbird/

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-10-04 06:30

Svend Erik Bertelsen skrev:
> [...]

Mozilla - den fulde pakke med browser + mailprogram - har dansk sprog
som tilvalgsmulighed, og det fungerer rigtigt godt, jeg har brugt det længe.

http://www.mozilla.org/products/mozilla1.x/ og
http://www.mozilla.org/projects/l10n/mlp_status.html#mlp_da-DK

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Lars Fischer

Dato : 15-10-04 21:34

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk>

> Mozilla - den fulde pakke med browser + mailprogram - har dansk sprog
> som tilvalgsmulighed, og det fungerer rigtigt godt, jeg har brugt det
> længe.

Hvis man skal starte nu, vil jeg klart anbefale Thunderbird. Den udvikler
sig hurtigere og er (i mine øjne) langt mere elegant. Og så slæber der
ikke rundt på en browser man måske ikke lige har lyst til at bruge.

/Lars

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-10-04 12:40

Lars Fischer wrote:

> Hvis man skal starte nu, vil jeg klart anbefale Thunderbird. Den udvikler
> sig hurtigere og er (i mine øjne) langt mere elegant. Og så slæber der
> ikke rundt på en browser man måske ikke lige har lyst til at bruge.

Det er helt fint - for alle der kan leve uden dansk sprog i programmet,
det har bare været den primære blokering hos de ikke-nørder jeg har
præsenteret Thunderbird for .

Jeg kan sådan set godt forstå dem - programterminologi som er
brugervenlig og forståelig for folk med programmets sprog som modersmål
er et forskningsobjekt, og det er (til trods for vores fantastiske
selvforståelse) langt fra alle danskere kan engelsk på det niveau

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-10-04 13:45

Jesper Brunholm skrev:

> [...]
> er et forskningsobjekt, og det er (til trods for vores fantastiske
> selvforståelse) langt fra alle danskere kan engelsk på det niveau

Ja. Det er også svært at omsætte Write til skriv, send til send (!)
samt contacts til kontaktpersoner/adressebog.

Det forhindrer virkelig i brugen af programmet.

Ovenstående skrevet en anelse ironisk

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-10-04 14:36

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ja. Det er også svært at omsætte Write til skriv, send til send (!)
> samt contacts til kontaktpersoner/adressebog.

ja og "Compact folders" er en genvej til nogle specielle foldere om
programmet? At fortryde hedder regret, til nøds cancel på engelsk, men
det er åbenbart ikke en funktion i det her program (stor panik...)??
Edith kender vi allesammen, men dem der aldrig har brugt engelsksproget
software før har altså ikke noget særligt forhold til at hun dækker over
alle redigeringsfunktioner, men også indstillinger, som plejer at ligge
i en dansksproget menu med en helt anden overskrift i den outlook som
brugeren lige er blevet lokket til at droppe, efter 3 års brug?

Hvis du stadig ikke ser min pointe er det helt fint med mig, jeg skal
ikke ansætte dig som supporter nogen steder

Må jeg i øvrigt indskyde at vi er ved at være lidt off-topic med vores
debat om relevansen af dansksproget software, og at den her tråd åbnede
med et indlæg hvor der stod:

> Ka' nogen hjælpe en mail-novice med link til et godt alternativ til Outlook
> Express eller Outloook - på dansk.

- det var egl. bare derfor jeg kom med min uddybning af det udmærkede
forslag om Thunderbird :)

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-10-04 14:45

Jesper Brunholm skrev:

> Hvis du stadig ikke ser min pointe er det helt fint med mig, jeg skal ikke
> ansætte dig som supporter nogen steder

Jeg ser din pointe men tro mig.. du ønsker heller ikke at ansætte mig
som supporter! Dertil er min tålmodighed nærmest ikke-eksisterende

Jeg behøver bare kigge i egne rækker... gys :-/

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 11-10-04 00:32

"~ ~ Karma Li ~ ~" <karmali@mail.dk> posting:

>Ka' nogen hjælpe en mail-novice med link til et godt alternativ til Outlook
>Express eller Outloook - på dansk.

Skal ikke kunne sige, hvor godt det er i forhold til Outlook
(Express), idet jeg aldrig har anvendte disse programmer, men du
kunne fx prøve Opera (webrowser, der også har en mail/usenet-del):

http://www.opera.com/
ftp://ftp.opera.com/pub/opera/win/754/da/std/
ftp://ftp.opera.com/pub/opera/win/754/da/java/ (inkl java)

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.