Er der en rem her? (med billede)
Fra : Walther

Dato : 09-10-04 12:22

Hej,

Er der nogen der ved om man sætter en rem over sådan nogle vinduer her?

http://www.fledelius.com/rem.jpg

Vi skal have en terassedør i hullet i stedet for de tre vinduer.
Hvordan finder jeg ud af om der er en gennemgående rem over alle tre
vinduer, eller om jeg skal have en murer til at sætte en i?

Tak,
Walther

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-04 14:14

> [...]
> Hvordan finder jeg ud af om der er en gennemgående rem over alle tre
> vinduer, eller om jeg skal have en murer til at sætte en i?

Normalt ville man læggen en murstensoverligger i, men hvis det er en bærende
væg skal du nok over i noget I-jern eller H-jern.

VH Henrik

Fra : Walther

Dato : 09-10-04 14:24

In article <4167e3d0$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, H. Johansen
wrote:

> Normalt ville man læggen en murstensoverligger i, men hvis det er en bærende
> væg skal du nok over i noget I-jern eller H-jern.
>
> VH Henrik

Hmmm, der sidder et spær lige over det ene vindue nu, og med døren
kommer to spær til at sidde over døren. Jeg vil antage at muren bær
taget? Er der forskel på overliggere?

Spærene sidder med 1 meters mellemrum, og taget er et tegltag med lav
hældning. (fra et andet spørgsmål http://www.fledelius.com/vindue.jpg )

Tak for svaret,
walther

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 09-10-04 14:34

Walther wrote:

> Er der nogen der ved om man sætter en rem over sådan nogle vinduer her?

Jeg vil foreslå at du finder nogen der ved noget, og som du tør tro på.
Ikke via nyhedsgrupper, men i "den virkelige verden".

Fremfor at søge hjælp her. Du kan få et tilsyneladende seriøst svar der
er frit opfundet.

Nyhedsgrupper er primært til undeholdning.

Det er ikke værd at lege med din families sikkerhed for at spare nogle
småpenge til at betale en der ved besked.

Mvh. Jørgen

Fra : Walther

Dato : 09-10-04 15:56

In article <2NR9d.606$aK3.389@news.get2net.dk>, Jørgen Rasmussen
<jorgen-rasmussen@aa.sa> wrote:

> Nyhedsgrupper er primært til undeholdning.

Tak for svaret, men jeg vil gerne have lov til at være dybt uenig med
dig.

Fordi et enkelt svar siger at jeg bare kan rive en væg ned, er det
naturligvis ikke grund nok til at gå i gang. Men er der flere svar der
siger at det en opgave for eksperterne (du er nu en), så overlader vi
det til dem. Er der derimod en murer der fortæller mig at ifølge
følgenede reglement, skal der være en bestemt type konstruktion så det
altid kan lade sig gøre etc., så er det en oplysning jeg kan checke og
rette mig efter. Eller et svar der fortæller mig hvordan jeg kan checke
om remmen kan bære, eksempelvis ved at bore i remmen etc....

Jeg svarer selv på mange nyhedsgrupper inden for de områder der falder
inden for min egen ekspertise, og jeg er da ked af det på dine vegne
hvis du kun benytter nyhedsgrupper til underholdning. Der kan læres
meget ved at læse de rigtige grupper, men selvfølgelig skal man ikke
rette sig efter ét enkelt svar, hvis ikke man kan checke oplysningen,
og andres og egen sikkerhed står på spil.

Tak,
Walther

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 09-10-04 16:18

Walther wrote:

> [...]
> rette sig efter ét enkelt svar, hvis ikke man kan checke oplysningen,
> og andres og egen sikkerhed står på spil.

Hørt
Ebbe.

Fra : maskinsnedker

Dato : 12-10-04 06:34

du har på billedet 3 overliggere. de SKAL erstattes med een lang, der er
ingen vej udenom. de kan fås i byggemarkeder. kender kun et firma, men
der er sikert mange der laver dem. (eus ståloverliggere.)

http://www.kandu.dk/

Fra : Walther

Dato : 12-10-04 17:18

In article <416b6d96$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
maskinsnedker <maskinsnedker.news@kandu.dk> wrote:

> du har på billedet 3 overliggere. de SKAL erstattes med een lang, der er
> ingen vej udenom. de kan fås i byggemarkeder. kender kun et firma, men
> der er sikert mange der laver dem. (eus ståloverliggere.)

Tusind tak for svaret. Jeg tror ikke selv jeg skifter den, så jeg
snakker lige med min murer. Havde der været en lang, kunne jeg nok selv
finde den store hammer frem :)

Tak,
walther