Støjproblemer fra cirkulationspumpe på Vai~
Fra : Ukendt

Dato : 09-10-04 11:15

Vi fik i august måned installeret et væghængt Vaillant gasfyr.

Gasfyret er installeret i bryggerset på en væg stødende op til
opholdsstuen.
Væggen er en let konstruktion, formodentlig et træskelet med en
gipsplade på hver side. ( ca. 50-60 mm tyk ).

Når cirkulationspumpen går i gang "støjer" den så meget, at væggen
virker som en forstærker herfor, altså danner resonans.

Spørgsmålet er så, eksisterer der noget materiale man kan montere
imellem gasfyret og væggen, som kan eliminere disse gener ?, eller er
der andre gode løsninger.

Jeg foreslog Vaillants Product Manager, at man kunne flytte kilden til
støjen altså cirkulationspumpen ud af kabinettet, og montere den
nedenunder fyret. Men hertil svarer han at pumpen er en integreret del
af fyret, hvilket jeg ikke er enig med ham i.

Venligst
Allan J.

Fra : Calle.

Dato : 09-10-04 13:46

AGJ wrote:
> [...]
> nedenunder fyret. Men hertil svarer han at pumpen er en integreret del
> af fyret, hvilket jeg ikke er enig med ham i.

Der vil jeg nu nok give montøren ret
--
Calle.

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-04 16:28

On Sat, 9 Oct 2004 14:45:37 +0200, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>Der vil jeg nu nok give montøren ret

Nå, hvorfor nu det ?, det tyder på at du ikke kender denne kedeltype !

Jeg søger faktisk nogle seriøse løsningsforslag, og ikke overflødige
og værdiløse svar der ikke kan bruges til noget konstruktivt.

Dette kun venligt ment.

Hilsen
Allan J

Fra : Calle.

Dato : 09-10-04 18:38

AGJ wrote:

> [...]
>
> Jeg søger faktisk nogle seriøse løsningsforslag, og ikke overflødige
> og værdiløse svar der ikke kan bruges til noget konstruktivt.

Ja og mit svar var bare at montøren har ret.
Din pumpe er garanteret integreret ind i fyret, fordi at den sidder sammen
ved nogle følere til vejrkompensering og en skifteventil til Radiator/Varmt
vand. Har selv et væghægt, og ved godt hvordan det er forbundet.

--
Calle.

Fra : René M

Dato : 09-10-04 19:17

Calle.skræv

> [...]
> ved nogle følere til vejrkompensering og en skifteventil til
> Radiator/Varmt vand. Har selv et væghægt, og ved godt hvordan det er

JA jeg kan også kun gi montøren og Calle. ret
jeg har et Vaillant gasfyr og den sider som
integreret enhed