Prisniveauet i Tunesien?
Fra : Erling

Dato : 09-10-04 09:56

Hej.
Er der nogen der ved, hvordan prisniveauet er i Tunesien.
Jeg tænker her på mad og drikke i restauranter, varer i butikker
(supermarkeder).
Ellers skal der vel pruttes om priserne de fleste andre steder?
m.v.h.
Erling
--
Fjern "spam" i min mailadresse
http://www.oz1eee.dk

Fra : Ole

Dato : 09-10-04 11:35

"Erling" <spammail@oz1eee.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (supermarkeder).
> Ellers skal der vel pruttes om priserne de fleste andre steder?

Hej Erling

Prisniveauet i Tunesien er en pæn del lavere end herhjemme. Dog kan du i
turistområder opleve, at priserne er højere end det generelle niveau.
Restuarationer har ofte faste priser, ligesom supermarkeder har faste
priser. Ellers pruttes der om priserne. Bemærk, at du ikke bør give ret
meget mere end en trejdedel, hvad sælger starter med at forlange.

Ole

Fra : Anja Nielsen

Dato : 09-10-04 18:49

> [...]
> (supermarkeder).
> Ellers skal der vel pruttes om priserne de fleste andre steder?

Hej Erling.
Jeg har været i både Sousse og Hammamet, og begge steder er turiststeder.
Selvom der er tale om turissteder, er det dog et af de aller billigste
chartersteder, som jeg har været.
Maden på restauranterne er god og billig. Du kan sagtens spise aftensmad for
40 kr, og sodavand koster typisk mellem 1 og 2 dinarer. Øl, vin og spiritus
på restauranterne er dog forholdsvis dyrt. Ofte spiste vi frokost på
stranden. Vi gik op til en sandwichbar, hvor vi betalte 1½ dinar for en
sandwich med kylling og 1 dinar for en sodavand, som vi så tog med ned til
stranden. For at ligge på stranden betalte vi sidst 2 dinarer for 2
liggestole med madrasser, en parasol og et lille bord. ved stranden er der
også rig mulighed for at købe noget at drikke og spise. Dog er der tale om
restaurantpriser. Ligeledes kan du ved stranden købe både is og vandmelon.
Ved de store turistattraktioner skal I dog være klar over, at priserne er en
hel del højere end almindelige turistpriser i Tunesien, men sådan er det vel
altid...
Med hensyn til prutten om priserne er det ganske rigtigt, at man skal langt
ned for ikke at blive snydt, men der findes butikker med faste priser, som
man bør gå ind i, før man køber alt for meget. På den måde får man et ganske
godt indtryk af, hvad tingene bør koste. Ofte er det kun en fjerdedel af,
hvad de forlanger, som du bør betale. Vi startede typisk med en pris, der
svarede til ca. 10 % af, hvad de forlangte.
En god tur at tage på er to-dages safari, hvor du får nogle uforglemmelige
oplevelser.
Skriv endelig hvis der er mere, du vil vide.
Rigtig god tur.
Anja

Fra : Erling

Dato : 10-10-04 07:58

Hej.
Jeg siger tak tak for jeres hurtige og gode svar.
Jeg vil prøve at komme på den 2-dages safari og glæder
mig til at komme ned til 25-30 grader i løbet af ugen.
Ha' en god dag.
m.v.h.
Erling
--
Husk at fjerne "spam" i min mailadresse
www.oz1eee.dk

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 11-10-04 08:11

On 09/10/04 19:48, in article awV9d.9$Qz5.3@news.get2net.dk, "Anja Nielsen"
<kantax@Fjernhotmail.com> wrote:

> Med hensyn til prutten om priserne er det ganske rigtigt, at man skal langt
> ned for ikke at blive snydt

Af hvem?
Og og i hvilken sammenhæng?
Tag dog til løgstør!
--
Venlig Hilsen
Kevin

Fra : Erling

Dato : 26-10-04 07:47

Anja Nielsen wrote:

> [...]

> oplevelser.
> Skriv endelig hvis der er mere, du vil vide.
Hej igen Anja.
Ja det var i særdeleshed en dejlig tur.
Især safarituren står stadig prentet på nethinden. Det var utroligt,
hvad man oplevede.
Man skulle lige vænne sig lidt til varmen - ca. 30 grader er lidt rigeligt.
Billgt var det også - som du nævner kunne man spise aftensmad for ca.
100 kr. pr. par, men selvfølgelig var der også dyrere steder.
Også taxaer var meget billige.
Jeg har taget nogle billeder, som jeg har lagt ud på min hjemmeside -
bl.a. af et Fata Morgana - som jeg ikke troede var muligt at fotografere.

Igen tak for din info.
m.v.h.

Erling
--