Regler for opførsel af skur
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 09-10-04 09:09

Hej folkens

Jeg har planer om at lave et skur i haven til plæneklipperen, barevognen,
grillen o.s.v., men hordan er det med reglerne?

Max størrelse?
Afstand til nabo?
Andre hensyn?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Ole Jensen

Dato : 09-10-04 17:15

Ole Frederiksen <baltzerFJERN_DETTE@mail-online.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har planer om at lave et skur i haven til plæneklipperen, barevognen,
> grillen o.s.v., men hordan er det med reglerne?

Jeg mener grænsen går ved 10 m2, det er bl.a. derfor at mange drivhuse
er 9,9 m2. Så skal du ikke søge tilladelse, men blot anmelde skuret.

Afstanden kan du se i byggereglement for småhuse, men medmindre det står
helt i skel, så går det nok.

Vis hensyn til naboen, og placer det der hvor det er mest praktisk, så
du ikke skal gå langt for at lægge dine redskaber på plads, så ender det
nemlig med at du ikke lige gider.

Jeg ville personlig bare gå i gang hvis skuret kun bliver på et par m2
og ellers ikke generer naboen, og større skal det vel heller ikke være?

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Michael F. S. Laurse~

Dato : 10-10-04 11:38

"Ole Frederiksen" <baltzerFJERN_DETTE@mail-online.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har planer om at lave et skur i haven til plæneklipperen, barevognen,
> grillen o.s.v., men hordan er det med reglerne?

forhold vedr. størrelse, afstand til skel, højde på skuret mm.afhænger helt
af, om din grund ligger i byzone, landzone eller sommerhusområde. Præciser
og jeg vil gøre ligeså. Det vil også være interessant om du kunne angive ca.
hvor stort du regner med, at skuret skal være.
Endvidere kan en evt. lokalplan eller servitut indeholde begrænsende
bestemmelser for dit skurbyggeri

--
Mvh. Michael Laursen
e-mail: michael_laursen@tele2adsl.danmark (ret danmark til dk)