ungarn
Fra : lhs

Dato : 09-10-04 07:04

Hej

Vi har rejst meget i Tjekkiet/slovakiet, men overvejer til næste sommer at
fortsætter videre til Ungarn, er der nogle der har tips og anbefalinger.

MVH

Lars HS

Fra : Henning Lund

Dato : 09-10-04 15:15

lhs skrev:

> Hej
>
> Vi har rejst meget i Tjekkiet/slovakiet, men overvejer til næste
> sommer at fortsætter videre til Ungarn, er der nogle der har tips og
> anbefalinger.

Kommer lidt an på hvordan i rejser?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : lhs

Dato : 09-10-04 16:28

Hej

Sorry, vi plejer at køre (med bil) europa tynd og regner også med at køre
til Ungarn, leje hus ved novasol eller et sådan sted..

Lars HS

Fra : Henning Lund

Dato : 09-10-04 17:34

lhs skrev:

> Hej
>
> Sorry, vi plejer at køre (med bil) europa tynd og regner også med at
> køre til Ungarn, leje hus ved novasol eller et sådan sted..

Ok så er jeg med, det plejer vi også, vi har været i Ungarn flere gange
og hvis i vil bo billigt så hold jer langt fra Balatonsøen og Budapest,
for det første er det ikke til at spytte for turister fra alverdens
lande, og for det andet er de ved at skrue priserne op på feriestederne.

Hvis i tager op i bjergene i nærheden af f.eks Eger, der er rigtigt
mange flotte steder at besøge. Der er alt fra varme svovlbade,
drypstenshuler, gamle miner, gamle landsbyer hvor folk efter min mening
lever et kummerligt liv, de har kun til dagen og vejen så der holder
ikke en Mercedes i garagen. De er yderst gæstfrie og på markeder og i
butikker kan man købe næsten alt til ingen penge i forhold til her i
Danmark.
Sidst vi var dernede (for 4 år siden), boede vi på et hotel i nærheden
af Eger, byen hedder Noszvaj, vi er 2 voksne og 2 børn og de 12 dage vi
var der, kostede det os inkl. ½ pension og 2 dobbeltværelser kr 3200 her
kan du se hotellet, og det er absolut ikke noget lavpris bras
http://www.reise.info.hu/nomad.hotel/mutat.php3?lang=a&megye=&szoveg=&pageid=1&PHPSESSID=8c0189b916ac5f902ae59ced528f7e67
hotellet styres af en ung pige som ved hjælp af sin famillie driver
hotellet, de brænder selv deres egen snaps, som de velvilligt deler ud
af om aftenen når man sidder ude ved poolen, det eneste negative jeg kan
sige om stedet er, pas på deres hjemmelavede paprika, for satan da hvor
det trækker tænder ud. Første aften vi var der skulle jeg lige have
noget paprika i forretten (suppe), det havde nær kostet mig livet

Hvis i f.eks skal ud og se nogle af de steder hvor de laver vin, så sørg
for at en af de voksne ikke rører spiritus da de er meget strikse med
alkohol og bilkørsel, du må ikke have en dråbe spiritus i blodet når du
kører bil, og lige så sikkert som amen i kirken er, ved næsten hvert
byskilt samt ved vejarbejde står de med fartmåleren hele feriesæsonen,
der skal skaffes penge til landet, så hold fartbegrænsningen de steder,
ellers får du en rygende gammel bulet Lada eller lign. med blå blink på
taget efter dig.

Hvis du vil vide mere, så spørg løs.

Fra : Kim

Dato : 19-10-04 16:51

Hej Lars

Vi tager til Ungarn hvert år, og har nu gjort det i 15 år, helt uden
problemer.
Vi plejer dog at overnatte på Campingpladser, idet vi har campingvognen med.
Vi tager til Balaton Almadi, og ligger på en dejlig plads der.
Vi har så sent som i Juli kikket på at leje et værelse/hus dernede og kan
fortælle dig at prisen er ca. 12-14 Euro for et db værelse incl. morgenma.
Disse priser var ved vandet i Almadi. og findes billigere i byen eller oppe
på bjerget.
Lad være med at leje hjemmefra, der er rigtig mange der udlejer værelser /
huse / lejlighedder dernede.
Det er ligeledes billigt at spise ude, prisen ligger på ca. 100,- Dkr. for
en 2 retters menu for 2 personer incl 1 L lokal vin. Pas dog på med at køre
når du har drukket, promillen er 0.
Venligst
Kim

kro90@REMOVEhotmal.com