olafur eliasson på aros
Fra : Niels U. Kristiansen

Dato : 08-10-04 20:52

Olafur Eliasson udstiller på Aros fra i morgen. I den forbindelse har
Jyllands-Posten en konkurrence, hvor de spørger, hvor mange der besøgte
hans udstilling på Tate Modern. De svarer selv "over to millioner
besøgende".
Kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg regnede lidt på det:
Åbningstid 76 timer i 22½ uge giver 1710 timer. Det giver 20 nye
besøgende i minuttet, der alle skal både ind og ud igen på det minut.
Godt klaret!

med venlig hilsen
Niels U. Kristiansen

Fra : steffen martin

Dato : 09-10-04 11:48

"Niels U. Kristiansen" <niels.u.kristiansen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4166EFD9.574E@mail1.stofanet.dk...
> [...]
> Åbningstid 76 timer i 22½ uge giver 1710 timer. Det giver 20 nye
> besøgende i minuttet, der alle skal både ind og ud igen på det minut.

'Vi' er jo så stolte at tallene er ligemeget......

--
..:metropolis:.
www.steffenmartin.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-10-04 17:35

Niels U. Kristiansen wrote:
> [...]
> Åbningstid 76 timer i 22½ uge giver 1710 timer. Det giver 20 nye
> besøgende i minuttet, der alle skal både ind og ud igen på det minut.

Jeg har ganske vist ikke været på Tate, men på Louvre står folk i lange
køer, og der er flere af disse køer. Og det er absolut ikke unormalt at folk
kommer i grupper, så en ekspedition kan jo sagtens give adgang til 5-10
mennesker. Men det lyder nu stadig voldsomt, må man sige. Men se her:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/arts/3332023.stm - det var på lidt
over to måneder - så noget må der altså være om snakken.

Louvre har desuden omkring 6 millioner årlige besøgende - og der står folk
jo også i lange og mange køer.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou