Beskæring af Birketræ
Fra : Jan F. Niebuhr

Dato : 08-10-04 13:48

Hej NG,

Jeg har 4 STORE birketræer hvis grene snart hænger helt ned til jorden...

Hvordan og hvor ledes med beskæring af sådanne ???
Skal/kan man klippe lidt grenene ???

Jan

Fra : Gunnar

Dato : 08-10-04 16:50

"Jan F. Niebuhr" <niebuhr@camelclub.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>

> Jeg har 4 STORE birketræer hvis grene snart hænger helt ned til jorden...
>
> Hvordan og hvor ledes med beskæring af sådanne ???
> Skal/kan man klippe lidt grenene ???

Hej.
Det kan du gøre omkring nytår, og ikke senere då det ellers forbløder.
Gunnar

Fra : Inger Pedersen

Dato : 08-10-04 18:05

> [...]
>
> Jeg har 4 STORE birketræer hvis grene snart hænger helt ned til jorden...
>
> Hvordan og hvor ledes med beskæring af sådanne ???

Jeg ville ikke "klippe lidt".
Enten klippe de nederste grene af inde ved stammen (hvis de generer meget) -
eller også holde fingrene og saven væk.

Birketræer bliver STORE , og hvis der ikke er plads til det: Fæld dem og
plant noget mindre.

Hilsen Inger

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 09-10-04 22:02

> Jeg har 4 STORE birketræer hvis grene snart hænger helt ned til
> jorden...
> Hvordan og hvor ledes med beskæring af sådanne ???
> Skal/kan man klippe lidt grenene ???

Ud over hvad der allerede er sagt:
Drejer sig sig om en hængebirk hvor de lange tynde grene hænger langt ned,
kan du bare klippe dem af i passende højde.
Gør det allerede nu. Der er ingen grund til at vente til nytår.

Poul Erik
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : Jan F. Niebuhr

Dato : 10-10-04 07:23

Hej Alle,

Tak for svarene...