JFileChooser i applet
Fra : René Iversen

Dato : 08-10-04 12:27

Hej NG!

Jeg har lavet en applet, hvor det er meningen man klikker på en knap,
hvorefter en JFileChoser skal åbne sig. Dette sker når jeg kører applet'en i
IntelliJ, men ikke når den afvikles i browseren (IE). Jeg får ud fra der er
noget sikkerhedsmæssigt her, men er der nogen der kan forklare detaljerne og
evt. hvad der skal ændres af indstillinger.

Det er desuden meningen at applet'en i sidste ende skal lave upload filen
til en service på den server, den bliver hentet fra... kommer der problemer
der også?

/René

Fra : René Iversen

Dato : 09-10-04 06:04

Jeg er egentlig kommet lidt videre, da jeg forsøger at rette i java.policy,
da det egentlig er fint nok. Men jeg har lidt problemer. Hvis jeg tilføjer
permission java.io.FilePermission "C:/read/-", "read"; får jeg ikke read
adgang til c:\read og alt derunder. Jeg kan ikke engang komme i read mappen.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 09-10-04 21:30

René Iversen wrote:

> Det er desuden meningen at applet'en i sidste ende skal lave upload filen
> til en service på den server, den bliver hentet fra... kommer der problemer
> der også?

Hvad er formålet med applet'en? Er det ikke muligt at flytte det hele
server-side, så du ikke skal stille særlige krav til klienten?

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : René Iversen

Dato : 10-10-04 06:10

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er formålet med applet'en? Er det ikke muligt at flytte det hele
> server-side, så du ikke skal stille særlige krav til klienten?

Desværre ikke, men jeg fandt lige ud af i går at få signeret den som .jar
fil, så det kører nu.

Fra : bhn

Dato : 10-10-04 11:58

Hej Rene.
Jeg vil gerne lære noget om applet, og jeg synes dit - nu løste -
problem lyder spændende - kunne du ikke sende et link.
Venlig hilsen
Bente

Fra : René Iversen

Dato : 11-10-04 18:41

"bhn" <bhn@vanlosenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil gerne lære noget om applet, og jeg synes dit - nu løste - problem
> lyder spændende - kunne du ikke sende et link.

Du kan få opskriften jeg har brugt:

efter jar filen er lavet
keytool -genkey -alias <alias> -keypass <kode> -keystore
<storenavn> -storepass <kode>
du bliver bedt om at indtaste nogle oplysninger...

og herefter
jarsigner -keystore <storenavn applet.jar <alias>
indtast kode og applet'en bliver signeret. Selvom der står noget med 6
måneders gyldighed er det kun 3 måneder, efter hvad jeg kan konstatere

Fra : Martin Husted Hartvi~

Dato : 14-10-04 09:38

Hvis du bruger -selfcert i keytool så kan du angive længden/tiden istedet
for default... se -validity <valDays>

Martin