Jordnøddesmør ??
Fra : Harry Lund

Dato : 08-10-04 10:15

Jeg har fået sådan et glas. Hvordan bruger man det? Som alm. smørelse på
brød eller hvad. Jeg synes det lugter lidt "fedt" og en knivspidsfuld smager
ikke ligefrem godt. Smøreolie og den slags som man har fået i munden ved en
fejltagelse når man sad på værkstedet og spiste sin madpakke.
Vejledning udbedes venligst
Harry

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-10-04 10:21

Harry Lund wrote:
> [...]
> ikke ligefrem godt. Smøreolie og den slags som man har fået i munden ved en
> fejltagelse når man sad på værkstedet og spiste sin madpakke.

Smør det på en skive lyst brød eller knækbrød eller lignende. Og put så
lidt syltetøj eller honning eller banan ovenpå. Det smager dejligt :)
Men det er ikke alle der kan lide det.

/David

Fra : Allan Ødum

Dato : 08-10-04 11:56

2000 måder at anvende peanutbutter:
http://www.members.kconline.com/kerr/pb.htm

Med venlig hilsen
Allan Ødum

www.alanius.dk
Samværsproblematik, skæve fobier og reptile, infantile samt
alternativt begavede indfald...

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-10-04 13:29

Harry Lund skrev:

> Jeg har fået sådan et glas. Hvordan bruger man det?

Jeg kan vældig godt lide det på ristet brød med bitter orangemarmelade
ovenpå.

Det er osse godt i tomatsovs med chili (fx som tilbehør til røget fisk
med sødekartofler).

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup · Copenhagen · Denmark
http://www.magnetic-ink.dk/ · http://www.pnx.dk/

Fra : Susanne

Dato : 08-10-04 13:58

"Harry Lund" skrev
"..."
Hvordan bruger man det?
"..."

Du kan også lave is af det:

1/4 liter fløde piskes stiv

2 æggeblommer + 2 spsk. flormelis piskes skummende

til ægge-sukker-massen tilsættes 1/3 peanutbutter + 2/3 nutella (ca. 100 g.
nutella og 50 g. peanutbutter vil jeg gætte på)

Fløden vendes i til sidst.
Sættes i fryseren og røres i med en times interval indtil det er frossent.

Det får en lækker cremet konsistens og smager MEGET bedre end det lyder

Mvh.
Susanne.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 08-10-04 17:07

"Harry Lund" <harrylund@mail.dk> skrev

> Vejledning udbedes venligst

2-3 spskf. smager dejligt i en thai-nuddelret i stil med pad thai.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Harry Lund

Dato : 09-10-04 07:42

Som de unge siget FEDT MAND. Nej tak for svarene.
Harry

Fra : Peter Westh

Dato : 10-10-04 19:25

Problemet med jordnøddesmør er, at enten elsker man det - eller også hader
man det.

/P