Pudsning af bjælkes underside
Fra : Karsten L

Dato : 08-10-04 06:32

Hej,
Jeg har bjælke, som der skal have puds/mørtel på undersiden.
Hvordan får jeg pudset til at hænge fast på bjælken.
Skal jeg montere noget hønsenet på undersiden og så klaske
pudset herpå.
Eller er der andre og bedre metoder?
og kan jeg blot bruge almindeligt puds/mørtel?

--
Venlig hilsen
Karsten

Fra : anders majland

Dato : 08-10-04 07:22

> Eller er der andre og bedre metoder?
> og kan jeg blot bruge almindeligt puds/mørtel?

I gamle dage med pudslofter var det nogle hø/halm måtter der var banket
fast først.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jacob Mygind

Dato : 08-10-04 08:59

Karsten L wrote:
> Hej,
> Jeg har bjælke, som der skal have puds/mørtel på
> undersiden. Hvordan får jeg pudset til at hænge fast på
> bjælken.

Du skal sætte terracottavæv fast på bjælken (hønsenet med ler på), dette
gøres nemmest med en kraftig hæftepistol.

Mvh
Mygind

Fra : Karsten L

Dato : 09-10-04 02:16

"Jacob Mygind" <jacob_mygind@yahoo.danmark> wrote in message

> Du skal sætte terracottavæv fast på bjælken (hønsenet med ler på), dette
> gøres nemmest med en kraftig hæftepistol.
>

> Mvh
> Mygind

Jeg har været i byggemarkedet. Prisen for en rulle terracottavæv er på ca.
450,-
og det fås ikke i mindre størrelser (i henhold til ekspedienten).
Så er der til gengæld også nok til loftet i en bedre gildesal.
Det er lidt over mit budget.
Min bjælke er blot på 2 meter. Jeg må nok forsøge med hønsenettet.

--
Venlig hilsen
Karsten

Fra : Ole Jensen

Dato : 09-10-04 17:33

Karsten L <KarstenL@???wingmargin.com> wrote:

> [...]
> Det er lidt over mit budget.
> Min bjælke er blot på 2 meter. Jeg må nok forsøge med hønsenettet.

Eller måske spørge den lokale murer om han måske har en rest du kan få
for et par øl?

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Jacob Mygind

Dato : 11-10-04 11:52

Karsten L wrote:
> Min bjælke er blot på 2 meter. Jeg må nok forsøge med
> hønsenettet.

Hvis du er i nærheden af køvenhavn kan du købe en stump af mig.

Mvh Mygind

Fra : Benny Andersen

Dato : 10-10-04 07:19

On Thu, 7 Oct 2004 22:31:50 -0700, "Karsten L"
> [...]

>pudset herpå.
>Eller er der andre og bedre metoder?
>og kan jeg blot bruge almindeligt puds/mørtel?

Tacotavæv, som det nævnes, er det rigtige; men man kan godt bruge
hønsenet. Maskerne skal være de små, og jeg folder det 2 gange så
maskerne overlapper forskudt. Skal svummes, godt ind i alle krogene,
med en vælling. Det kan være af lige dele cement og mørtel (eller
sand). Dagen efter kan der sættes ud med møtel.

MVH Benny Andersen

Fra : Karsten L

Dato : 13-10-04 04:27

Jamen, så tak for hjælpen,
Det lykkes, omend der kom mere mørtel på gulvet end på
bjælkerne. Jeg fik også en del i lommerne samt en smart frisure
med mørtel som stivelsesmiddel.

Jeg lagde hønsenet 4 gange ovenpå hinanden og smurte det med
Bennys vælling.
Starten var den vanskeligste. Da faldt alt ned. Til sidst fandt jeg ud
af at mørtlen faktisk bare skulle bankes/slås/mases opad i net og bjælke.

Jeg håber, at vaskemaskinen ikke tager skade af en mørteltøjvask.
--
Venlig hilsen
Karsten