Hvad betyder T/T og FOB (betaligsbeti~
Fra : Max

Dato : 07-10-04 18:50

Hvad betyder dette ?

Det står på en hjemmeside for en leverandør i Kina.

Fra : Nico de Jong

Dato : 07-10-04 19:15

"Max" <sdf@sdf.sdfss> skrev i en meddelelse
> Hvad betyder dette ?

T/T har jeg ikke set før, men FOB betyder Freight on Board, dvs at
leverandøren leverer varene ombord på skib eller fly, dvs at fragt fra havn
hhv lufthavn er dit problem, herunder forsikring, fortoldning, osv

Nico

---

Fra : Nico de Jong

Dato : 07-10-04 19:16

"Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
havn
> hhv lufthavn er dit problem, herunder forsikring, fortoldning, osv

Rettelse : det er Free on Board
Nico

---

Fra : BJ

Dato : 07-10-04 19:18

"Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Rettelse : det er Free on Board

Ellers er der flere her at vælge imellem..

http://www.acronymfinder.com/af-query.asp?p=dict&String=exact&Acronym=FOB

Her er T/T:

http://www.acronymfinder.com/af-query.asp?String=exact&Acronym=T%2FT&Find=Find

Bjørn Jørvad

Fra : Max

Dato : 07-10-04 19:45

> Her er T/T:

http://www.acronymfinder.com/af-query.asp?String=exact&Acronym=T%2FT&Find=Find

T/T = Telegraphic Transfer ?

Det er vist ikke meningen her

Fra : BJ

Dato : 07-10-04 21:43

"Max" <sdf@sdf.sdfss> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er vist ikke meningen her

Vil du oplyse om linket til kineseren, så vi kan se, hvad der står..?

Bjørn Jørvad

Fra : KHJ

Dato : 08-10-04 00:02

Max wrote:

> http://www.acronymfinder.com/af-query.asp?String=exact&Acronym=T%2FT&Find=Find
>>

> T/T = Telegraphic Transfer ?
>
> Det er vist ikke meningen her

Det kan dert da udmærket være som en del af handels- og
leveringsbetingelserne - herunder betalingsbetingelserne, hvor betaling kan
ske T/T (går hurtigere).
Karsten H. Jensen

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 08-10-04 12:29

"Max" <sdf@sdf.sdfss> skrev i en meddelelse
> Hvad betyder dette ?
>
> Det står på en hjemmeside for en leverandør i Kina.

FOB er en international betegnelse for en leveringsbetingelse
http://www.iccwbo.org/incoterms/faq.asp

T/T er ikke så international kendt, men her er et firma, som har skåret
deres definition ud i pap:

http://www.sinohost.com/yunnan_pages/mushrooms/payment.html

Carsten Overgaard

Fra : BJ

Dato : 08-10-04 13:05

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

Flot.

Det var jo også det, vi regnede med.

Bjørn Jørvad

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-10-04 06:42

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
>
> Flot.
>
> Det var jo også det, vi regnede med.

Jeg undrede mig godt nok over betalingsbetingelsen til at starte med, men
der er vist noget om at man visse steder i Kina har så dårlige forbindelser,
at ikke engang en telefax kan trænge igennem. Jeg kan i hvertfald huske at
jeg først i 90'erne skrev en telex-puncher driver til Wordperfect 5.1, så
man kunne skrive et tekst ind i WordPerfect og printe den ud på en
hul-strimmel.

Carsten Overgaard

Fra : BJ

Dato : 11-10-04 17:27

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> jeg først i 90'erne skrev en telex-puncher driver til Wordperfect 5.1, så
> man kunne skrive et tekst ind i WordPerfect og printe den ud på en

O.k.

Man kunne jo også blot skrive P/P = Pree Payed ...

Bjørn Jørvad

Fra : Knud Berggreen

Dato : 11-10-04 17:22

On Thu, 7 Oct 2004 19:49:57 +0200, "Max" <sdf@sdf.sdfss> wrote:

>Hvad betyder dette ?
>
>Det står på en hjemmeside for en leverandør i Kina.

FOB er en del af de internationale forkortelser (Incoterms) hvor man
kan se nogle eksempler her:
http://www.iccwbo.org/incoterms/preambles.asp

Hele listen er vist noget man skal betale for at få...

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in