Jubii og øv!
Fra : Hans Møller Andersen

Dato : 13-05-01 21:20

Så kom kortet i hus - fedt at endelig kunne køre uden "gå-sele" og opsyn.

Men Transalpen er ikke synet endnu. Så jeg har selvfølgelig testet dyret
flittigt her i weekenden. Konen gjorde mig opmærksom på en skurende lyd når
jeg passerede hende - kunne sku ikke høre noget med hjælm på. Af med den og
øret ned på venstre side - jo den er god nog - tydelig skurende lyd. Kommer
formodentlig fra et eller andet sted omkring foreste tandhjul - næsten
metallisk. Hvad kan det være? Ingen mislyd fra selve motoren. Kæden løber
hen over et stykke plast som beskytter bagsvingeren - checkede lige den.
Slidt - men ikke gennemslidt nogen steder. Kæden ikke for slidt - er
checket.

Jeg ville være taknemmelig for gode forslag.

Fra : Claus Hensing

Dato : 13-05-01 22:54

Tillykke med pappet - og en dejlig maskine.

Vedr. den skurrende lyd: Check at kæden ikke er for stram. Med cyklen på
sidestøtte og uden belastning skal der faktisk være min. 2½ cm
op-ned-spillerum midt på kæden - ellers bliver den for stram når du kører.
Check også at plastic-klodsen ikke er tør - giv den lidt kædespray.

mvh/Claus.