Side fejl - ActiveX
Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 13:27

Jeg får nogle gange denne besked, når jeg kommer til en side.

Beskeden start:

De aktulle sikkerhedsindstillinger forhindrer, at ActiveX-objekter
kan køres på denne side. Dette kan medføre, at siden
ikke vises korrekt.

Beskeden slut:

Hvad kan og skal jeg gøre?

Mvh

Michal

Fra : Peter Kruse

Dato : 07-10-04 13:58

<Michal> skrev i en meddelelse

Hej Michal,

> De aktulle sikkerhedsindstillinger forhindrer, at ActiveX-objekter
> kan køres på denne side. Dette kan medføre, at siden
> ikke vises korrekt.

> Hvad kan og skal jeg gøre?

Du skal overveje om du vil tillade at der køres ActiveX komponenter på din
maskine fra den/de pågældende sider.

ActiveX er i princippet små programmer som kan udføre uønskede handlinger på
dit system. Hvis det er sider, som du har tillid til kan du tilføje siden i
IE som en side du har tillid til.

Venligst
Peter Kruse
http://www.csis.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 14:06

Peter Kruse wrote:

> [...]
> handlinger på dit system. Hvis det er sider, som du har tillid til
> kan du tilføje siden i IE som en side du har tillid til.

Tak for det Peter

Men hvor og hvordan tilføjer sider i IE?

Mvh

Michal

Fra : Peter Kruse

Dato : 07-10-04 14:15

<Michal> skrev i en meddelelse

Hej igen,

> Tak for det Peter

Velbekom.

> Men hvor og hvordan tilføjer sider i IE?

Tools -> Internet options -> Security -> Trusted Sites. Under denne funktion
tilføjer du den side, hvor du ønsker at køre ActiveX og andre aktive
komponenter. Så let er det.

Venligst
Peter Kruse
http://www.csis.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 14:40

Peter Kruse wrote:

> [...]
> funktion tilføjer du den side, hvor du ønsker at køre ActiveX og
> andre aktive komponenter. Så let er det.

Hmmmm det har jeg aldrig skulle gøre før.
Men nu har jeg ændret mine indstillinger, som du beskrev. Men Men det
hjalp ikke

Mvh

Michal

Fra : Kent Friis

Dato : 07-10-04 16:37

Den Thu, 7 Oct 2004 14:58:02 +0200 skrev Peter Kruse:
> [...]
> dit system. Hvis det er sider, som du har tillid til kan du tilføje siden i

Bare lige for at præcisere det, så dækker "uønskede handlinger" over ting
som virus, spyware, formatere harddisken og lignende.

Der er ingen der siger det ER det programmet gør, men man skal stole
meget på den der har lavet programmet før man kører det.

Mvh
Kent