Luxor- udflugter derfra?
Fra : Id

Dato : 07-10-04 10:00

hej gruppe

Vi skal på en 9 dages tur til Luxor om 14 dage

Det er historien og naturen der har vores interesse, strabasser ingen
hindring

Vi mangeler gode råd til selv at arangere ture fra Luxor, og hvordan?

Har tænkt på Asvan evnt. kombineret med en Niltur, forslag til hotel i Asvan
i den billige ende af skalaen, forretrækker dog med eget bad og toilet

Forslag modtages med tak, da det er førstegang vi er i Egypten

På forhånd tak for gode tips

Mvh.
Id

Fra : Ole

Dato : 07-10-04 10:17

"Id" <ihjc@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i den billige ende af skalaen, forretrækker dog med eget bad og toilet
>
> Forslag modtages med tak, da det er førstegang vi er i Egypten

Hej

Nu, hvor du er i Luxor området, bør du som minimum se Karnak templet, Luxor
templet samt Kongernes dal. Nu du tænker på at tage til Aswan, bør du også
tage et smut forbi Abu Simbel.

Selvom Cairo er cirka 10 timers kørsel fra Luxor, vil det være synd at gå
glip af de berømte Giza pyramider. Godt nok har man set billeder rundt
omkring og set dem på tv, MEN det er noget HELT andet rent faktisk at være
der. Man kunne dog godt undvære sælgerne. Af andre ting i Cairo kan
anbefales Det egyptiske Museum, Cairo Tower, Citadellet og Khan El Khalili
markedet, samt frokost/aftensmad på en restuarantbåd på Nilen.

Jeg har desværre ikke et godt råd i, hvordan du selv arrangerer ture, da jeg
selv har været i Egypten på en charterrejse, men en god idé vil være at
aftale prisen på forhånd. Du kan måske med fordel købe bogen Rejsen rundt i
Egypten. Bogen koster omkring 250 kroner.

Ole

Fra : Christian

Dato : 07-10-04 11:23

On Thu, 7 Oct 2004 11:17:13 +0200, "Ole" <websurfer@webhiker.invalid>
wrote:
> [...]
>aftale prisen på forhånd. Du kan måske med fordel købe bogen Rejsen rundt i
>Egypten. Bogen koster omkring 250 kroner.

Godt råd.

Jeg har rejst rundt i Ægypten på egen hånd og kan supplere med:

Det er problemfrit at tage en lokal bus fra Luxor til Cairo. En lang
og spændende tur uden andre tourister end dig selv.

Tag evt. en indlandsflyver til Sharm El sheik og derfra en bus til
Sinai Bjerget (som nu hedder Moses bjerget). Man bestiger bjerget om
natten, og når man når toppen stiger solen op. Så ser man solopgangen
og går ned i dagslys (og ser for første gang området).

Jeg har mine billeder fra turen online, men for at spare på min
stakkels servers båndbredde linker jeg ikke til den her. Smid mig en
mail på christian@fabel.dk hvis du vil se dem.

/Christian