bagbremsen siger klonk
Fra : Thomas G

Dato : 06-10-04 21:12

Hej Alle

Jeg fik min nye bil for en 14 dage siden og har de sidste par dage lagt
mærke til at når den har holdt stille i ?? (f.eks. natten over) og jeg så
tager håndbremsen mens jeg køre så siger det klonk fra bagende ... som om
bagbremsen ikke slipper ordentligt før den påvirkes mens bilen køre.
Hvis jeg ikke gør det (tager håndbremsen kort efter jeg har sat igang) kan
jeg ikke mærke nogen forskel i den måde bilen reagerer på.
Jeg prøvede i morges at vente med at trække i håndbremsen til jeg havde kørt
en lang tur (ca. 20 km på vej til arbejde i myldre tid ... 95% på motorvej)
.... og lyden var der stadig ... lige så kraftig som normalt.

Ved kortvarigt stop (lyskryds) (30 sek ?) med trukket håndbrems var der igen
efterfølgende lyd.

Er det noget jeg skal gøre noget ved ? eller skal skiverne bare slides til ?

Det er en Toyota Corolla, fra 2004 (skivebremser på alle 4 hjul).

hilsen Thomas G

Fra : Thomas

Dato : 06-10-04 22:43

"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
?

> Det er en Toyota Corolla, fra 2004 (skivebremser på alle 4 hjul).

Min bil (Mondeo årg. 02) har samme sjove detalje i fugtigt vejr - nogle
gange på forhjulene, andre gange baghjulene. Jeg tror det skyldes, at
bremsekalibrene sætter sig fast, dvs. bremseklodserne sidder fast på
skiverne, selvom bremsen ikke er trykket ned. Jeg har ikke gjort noget ved
det, men man kan sandsynligvis smøre kalibrene der hvor klodserne trykkes ud
og ind. Det er ikke en alvorlig fejl. Det er ikke noget der kan slides væk.