Suppegryder/kogekar - hvor?
Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 06-10-04 13:43

Hej NG

Da jeg vil begynde at brygge mit eget øl er jeg på udkig efter en
suppegryde, kogekar, eller anden stor gryde (15-25 liter). Men hvor kan man
købe sådan en henne? Umiddelbart har jeg fundet noget på www.hwl.dk men de
1,199.00 kr de skal have er mere end resten af udstyret koster tilsammen, så
jeg er på udkig efter noget billigere, evt. brugt.

På forhånd tak for hjælpen,
Nicolai,
Odense/Fyn

Fra : Devast8or

Dato : 06-10-04 15:26

Nicolai Zoffmann Heiredal wrote:
> [...]
> www.hwl.dk men de 1,199.00 kr de skal have er mere end resten af
> udstyret koster tilsammen, så jeg er på udkig efter noget billigere,

Her er en liste over nogle butikker der sælger ting til håndbrygning, det
kan være du kan finde noget der. Priserne de forskellige steder kender jeg
ikke. http://www.haandbryg.dk/indkoeb.html

Devast8or

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 08-10-04 11:13

Tak til jer begge, men det var faktisk igennen haandbryg jeg fant hwl
(hvilket jeg ikke skrev). Den elektriske elkoger fra Lund Teknik er næsten
lige så dyr, desværre :(
Jeg ville gerne nøjes med at investere de store penge i selve "brygudstyret"
og så spare på fx. gryden, men det ser svært ud...

Idéen med at spørge køkkener er slet ikke så dum, jeg vil gå et smut rundt i
dag og spørge løs.
Mvh.
Nicolai

Fra : Davidsen

Dato : 06-10-04 15:23

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <nicolai@heiredal.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så
> jeg er på udkig efter noget billigere, evt. brugt.

Prøv at kontakte Danske Ølentusiaster www.ale.dk eller kig på
http://www.haandbryg.dk/indkoeb.html. Fx. har Lund Teknik en El-gryde
http://www.haandbryg.dk/indkoeb.html der rummer 29 l.

Alternativt kunne det være at en større rastaurant(-kæde) eller en
kokkeskole el. lign havde noget brugt.

Mvh
Davidsen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 09-10-04 09:54

On Wed, 6 Oct 2004 14:42:33 +0200, Nicolai Zoffmann Heiredal
<nicolai@heiredal.dk> wrote:

> [...]
> tilsammen, så
> jeg er på udkig efter noget billigere, evt. brugt.

Hej
Jeg har lige købt to store gryder i "kop og kande". Jeg købte dem godt nok
i Hellerup. Men mon ikke de har dem i andre butiker i kæden. Gryderne er
på 16.5liter og kostede ikke mere end 250kr stykket. De er ikke på nogen
måde kvalitetsmæssigt på linie med de store proffe kløverblad gryder. Men
de koster jo også kun 1/10 del af hvad de koster.
Og hvis de ikke skal stå og koge hver dag kan de imo sagtens gå an.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Thomas Hansen

Dato : 11-10-04 22:29

<nicolai@heiredal.dk> wrote:

> [...]
> tilsammen, så
> jeg er på udkig efter noget billigere, evt. brugt.

Bilka har suppegruder på 15l til 89kr i denne uge.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 13-10-04 22:40

Jo tak, har set det derude.
Jeg forhandler i øjeblikket med en dame i nordjylland om at købe hendes 20 l
gryde, som hun skal sende med posten (hvilket kræver en del overtalelse).
Nicolai