Politiminibus på fortov i udrykningskørsel
Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 05-10-04 19:38

Idag oplevede jeg kl 17:25 en af politiets blå minibusser køre med fuld
udrykning. Chaufføren skulle dreje fra Nørre Farimags gade til Nørrebrogade,
og i det kryds kunne han åbenbart ikke komme til, så han valgte dog at runde
hjørnet på fortovet. Det kunne jeg ikke se noget problem i, hvis det ikke
lige havde været fordi der var mindst to mennesker som stod for rødt på
hjørnet, som blev rigtigt forstrækket. Den ene sprang to skridt tilbage.
Politiminibussen havde ikke forsøgt at "vifte" nogle af de andre biler væk,
men kørte direkte hen til hjørnet, og altså op på fortovet og ind i mellem
husblokken på hjørnet og lysmasterne som bærer trafik-signalerne. Og videre
væk derfra.

Jeg blev som sagt lidt harm, fordi folk på hjørnet blev forstrækket over den
lidt politi-amerikanske kørsel. På det tidspunkt var jeg klar til at skrive
til politiet på en eller anden måde, og fortælle dem det jeg oberserverede,
og håber at det ikke bliver en normal hverdag i politiets udrykninger. Men
nu er jeg i tvivl om jeg skal, og om det hjælper. Det sidste tror jeg nu
ikke, men så ved de da i det mindste at der er mindst en borger som ikke er
tilfreds med den udrykning som de praktikserede.

Med venlig hilsen

Emil Jensen

Krydspostet i dk.politiktrafik og dk.fritid.bil

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 19:54

De skulle nok bare til bageren efter kager til kaffen de skvadderhoveder.
Esben

Fra : Jimmy

Dato : 05-10-04 21:08

"Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> De skulle nok bare til bageren efter kager til kaffen de
> skvadderhoveder.
> Esben

Den dag du selv ligger og bløder efter et overfald eller et hit and run,
vil jeg gerne høre dig kalde dem for skadderhoveder.

/J.

Fra : Jens

Dato : 06-10-04 01:13

Jimmy wrote:
> [...]
> meddelelse

> Den dag du selv ligger og bløder efter et overfald eller
> et hit and run, vil jeg gerne høre dig kalde dem for

de sender vel ikke en hel minibus fuld af jydepanser hvis det kun er en
flugtbelist.

--
Jens.

Fra : Jimmy

Dato : 06-10-04 08:19

"Jens" <@postkasse_66@hotmail.com@> skrev i en meddelelse

> de sender vel ikke en hel minibus fuld af jydepanser hvis det kun er
> en
> flugtbelist.

De sender heller ikke en minibus med flere betjente efter brød hos
bageren.
Hvad enten det drejer sig om en enkelt patrulevogn eller en bus med
flere betjente, har de mulighed for alternativ kørsel under udrykning.

/J.

Fra : Henning

Dato : 06-10-04 11:37

>de sender vel ikke en hel minibus fuld af jydepanser hvis det kun er en
>flugtbelist.

Du kender ikke Nørrebro? Politiet bevæger sig kun ind på indre
Nørrebro i disse mandskabsvogne - almindeilge patruljevogne med to
betjente bliver chikaneret og ødelagt.

Fra : Jens

Dato : 07-10-04 00:08

Henning wrote:

> Du kender ikke Nørrebro? Politiet bevæger sig kun ind på
> indre Nørrebro i disse mandskabsvogne - almindeilge
> patruljevogne med to betjente bliver chikaneret og
> ødelagt.

det tror da fanden hvis de køre på fortovet.

--
Jens.

Fra : Lars Elmvang

Dato : 07-10-04 23:11

Jens wrote:

> det tror da fanden hvis de køre på fortovet.
Nu foregik det her jo ikke på Nørrebro, men faktisk i Kbh K.....
--
Lars Elmvang
Min mailadresse finder du ved kun at skrive det overeksponerede

Fra : Jens

Dato : 08-10-04 21:01

Lars Elmvang wrote:

> Nu foregik det her jo ikke på Nørrebro, men faktisk i Kbh
> K.....

nå tør de ikke det på nørrebro

--
Jens.

Fra : Mikael L

Dato : 05-10-04 19:56

> [...]
> men kørte direkte hen til hjørnet, og altså op på fortovet og ind i mellem
> husblokken på hjørnet og lysmasterne som bærer trafik-signalerne. Og

Jeg kan ikke se det store problem. At to mennesker bliver forskrækket kan
ikke rigtig hidse mig op.
Men det er jo svært at vurdere uden at have set det selv, men ud fra det du
fortæller ville det ikke kunne hæve min puls.

> [...]
er
> tilfreds med den udrykning som de praktikserede.

Jeg har ingen anelse om hvordan den bliver behandlet sådan en sag. Men spild
af din, min og deres tid vil jeg mene.
Politiet skal kunne passe deres arbejde uden alle skal klage over alt hvad
de gør, hvis det ikke lige er at følge ænder over gaden.

Mikael

Fra : Jack Jensen

Dato : 05-10-04 22:13

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
du
> fortæller ville det ikke kunne hæve min puls.

De kan opføre sig normalt!
- Og lære at tage hensyn til almindelige regler - som de banker alle vi
andre oven i hovedet med!
- Ellers skulle de finde sig et andet arbejde.
Mvh.
Jack

Fra : Troja

Dato : 06-10-04 02:20

Jack Jensen tastede følgende
> De kan opføre sig normalt!
> - Og lære at tage hensyn til almindelige regler

Almindelige regler ophæves jo netop under kørsel med udrykning, så hvad er
dit/jeres problem ?

Fra : Jens

Dato : 07-10-04 00:09

Troja wrote:
> Jack Jensen tastede følgende
>
> Almindelige regler ophæves jo netop under kørsel med
> udrykning, så hvad er dit/jeres problem ?

nej det gør de ikke.

--
Jens.

Fra : Jens

Dato : 06-10-04 01:15

Mikael L wrote:
> [...]
> mene.
> Politiet skal kunne passe deres arbejde uden alle skal
> klage over alt hvad de gør, hvis det ikke lige er at

og så er det helt ok hvis der bliver klippet 2 fodgænger på fortovet ???

--
Jens.

Fra : Troja

Dato : 06-10-04 02:22

Jens tastede følgende
> og så er det helt ok hvis der bliver klippet 2 fodgænger på fortovet
> ???

Hvis og hvis min røv var spids... var du til stede da det skete ? ved du
præcis hvordan det foregik ? eller lukker du bare lort ud som i alle de
andre grupper ?

Fra : Jens

Dato : 07-10-04 00:11

Troja wrote:
> Jens tastede følgende
>
> Hvis og hvis min røv var spids

ville du så snurre rundt ?

--
Jens.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-10-04 08:33

"Jens" <@postkasse_66@hotmail.com@> wrote in message
> Mikael L wrote:
> og så er det helt ok hvis der bliver klippet 2 fodgænger på fortovet ???

For det første så skete det jo ikke.
For det andet så ved du jo ikke hvad der var grunden til deres udrykning,
det kunne jo være noget som ville få selv 2 menneskers tilskadekomst til at
blegne.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Jack Jensen

Dato : 06-10-04 17:59

> [...]
> det kunne jo være noget som ville få selv 2 menneskers tilskadekomst til

Prøv lige at tage en kop kaffe
- Kan dit argument retfærdiggøre din påstand???
Mvh.
Jack

Fra : Jens

Dato : 07-10-04 00:12

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> deres udrykning, det kunne jo være noget som ville få
> selv 2 menneskers tilskadekomst til at blegne.

det er der ikke noget der ville.

--
Jens.

Fra : Mikael L

Dato : 06-10-04 19:11

"Jens" <@postkasse_66@hotmail.com@> skrev i en meddelelse

Klip.

> og så er det helt ok hvis der bliver klippet 2 fodgænger på fortovet ???

Og det gjorde der sjovt nok ikke. Kom videre!

Mikael

Fra : Jens

Dato : 07-10-04 00:14

Mikael L wrote:
> "Jens" <@postkasse_66@hotmail.com@> skrev i en meddelelse
>
> Klip.

> Og det gjorde der sjovt nok ikke. Kom videre!
>
> Mikael

hvor hen ?

--
Jens.

Fra : Mikael L

Dato : 07-10-04 22:32

> hvor hen ?

En tur ud i den virkelige verden

Mikael

Fra : Jens

Dato : 08-10-04 21:02

Mikael L wrote:

> En tur ud i den virkelige verden
>
> Mikael

er du da ikke der ? jeg er.

--
Jens.

Fra : Ralph

Dato : 05-10-04 22:23

> [...]
den
> lidt politi-amerikanske kørsel. På det tidspunkt var jeg klar til at

"Blev lidt forskrækket" JEG har set et ældre ægtepar som ikke hørte eller så
en ambulance der gerne ville overhale dem med fuld udrykning blive så
forskrækkede at de, efter at være trukket til højre, drejede så kraftigt til
venstre at de endte op over en kantsten oppe på midterhellen og "parkerede"
der mens flere biler stoppede for at se hvad der var galt - derfor fortsatte
jeg bare, og ved derfor ikke om der var hjerteslag eller andet galt.

Min pointe er at man kan blive forskrækket overalt og over alt.

--
venligst
Ralph

Fra : Jimmy

Dato : 05-10-04 22:35

> [...]
> jeg bare, og ved derfor ikke om der var hjerteslag eller andet galt.
>
> Min pointe er at man kan blive forskrækket overalt og over alt.

Og ældre mennesker, som ikke registrerer et udrykningskøretøj lige
bagved dem, skal aflevere sit kørekort og købe sig et mimrekort til
sporvognen.

/J.

Fra : Jens

Dato : 06-10-04 01:20

Jimmy wrote:
> [...]
>
> Og ældre mennesker, som ikke registrerer et
> udrykningskøretøj lige bagved dem, skal aflevere sit
> kørekort og købe sig et mimrekort til sporvognen.

det kan der være noget om, men jeg kan ikke høre et udryknings køretøj hvis
jeg har lukket vinduet i min lastbil, så de burde jo også køre efter
foreholdene.

d.v.s. tage højde for at deres horn ikke bliver hørt.

--
Jens.

Fra : Jimmy

Dato : 06-10-04 08:21

> [...]
> foreholdene.
>
> d.v.s. tage højde for at deres horn ikke bliver hørt.

Du har som lastvognschauffør pligt til at orientere dig om trafiken bag
dig.

Fra : Jens

Dato : 07-10-04 00:16

Jimmy wrote:

> Du har som lastvognschauffør pligt til at orientere dig
> om trafiken bag dig.

jeg har også pligt til at orientere fremad og til siderne.

--
Jens.

Fra : Jimmy

Dato : 07-10-04 08:48

> jeg har også pligt til at orientere fremad og til siderne.

Hvor er du dygtig..
Så mangler du bare at respektere udrykningskøretøjer, som skal forbi.

/J.

Fra : Jens

Dato : 08-10-04 21:02

Jimmy wrote:

> Hvor er du dygtig..
> Så mangler du bare at respektere udrykningskøretøjer, som
> skal forbi.
>
> /J.

hvis du kan høre dem.

--
Jens.

Fra : Troja

Dato : 08-10-04 23:21

Jens tastede følgende
> hvis du kan høre dem.

Er du ikke kun dum, men også blind ??

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 22:38

> [...]
> jeg bare, og ved derfor ikke om der var hjerteslag eller andet galt.
>
> Min pointe er at man kan blive forskrækket overalt og over alt.

Jo det kan man da, men man har mindst 1% skyld i selv at være uopmærksom i
trafikken. Gammel eller ung ....fodgænger eller bilist....vi skal alle være
opmærksomme.
Hvis man hverken ser det blå lys eller kan høre udrykningen så bør man blive
hjemme eller anskaffe sig førerhund eller bare blive overrasket fordi man
halvsover.

--
Tom

Fra : Jens

Dato : 06-10-04 01:21

Tom wrote:

> [...]
> udrykningen så bør man blive hjemme eller anskaffe sig
> førerhund eller bare blive overrasket fordi man halvsover.

nu er det jo ikke normalt der køre biler på fortovet.

--
Jens.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-10-04 08:34

> Tom wrote:
> nu er det jo ikke normalt der køre biler på fortovet.

Nu er udrykning jo heller ikke normal kørsel.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Jack Jensen

Dato : 06-10-04 18:01

> Nu er udrykning jo heller ikke normal kørsel.

Det berettiger ALDRIG til at sætte andre menneskers liv på spil.
Mvh.
Jack

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 18:03

"Jack Jensen" <Mr. VFR@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Det berettiger ALDRIG til at sætte andre menneskers liv på spil.

Det melder historien da heller ikke noget om.
Kun at de blev forskrækkede og at de var nød til at flytte sig. Det er vel
heller ikke urimeligt at andre folk skal flytte sig når der "måske" er liv
på fare.

--
Tom

Fra : Jack Jensen

Dato : 06-10-04 18:52

> [...]
> heller ikke urimeligt at andre folk skal flytte sig når der "måske" er liv

Nej - det har du fuldstændig ret i.
Mvh.
Jack

Fra : Lars Elmvang

Dato : 07-10-04 23:16

Jack Jensen wrote:

> Det berettiger ALDRIG til at sætte andre menneskers liv på spil.
Nej, men al udrykningskørsel sætter liv på spil. Spørgsmålet er bare
hvorledes man minimerer graden af det.

Det gøres blandt andet ved at andre trafikanter viser hensyn overfor
udrykningskøretøjer....
Og andre trafikanter omfatter også fodgængere...
Du ville jo heller ikke gå ud i et fodgængerfelt hvis der kom en
ambulance under udrykning, vel?

Fra : Jack Jensen

Dato : 09-10-04 21:48

"Lars Elmvang" <larsht@mailmailmailmailmailmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og andre trafikanter omfatter også fodgængere...
> Du ville jo heller ikke gå ud i et fodgængerfelt hvis der kom en

Det har du TOTALT misforstået.
Udrykningskørsel må ikke sætte nogens liv på spil!
- Så er det underordnet om det er politi eller ambulancekørsel.

- Andre trafikanter og fodgængere skal naturligvis vise hensyn og give plads
for udrykningskøretøjer.

Men det er stadigvæk chaufføren af det pågældende udrykningskøretøj, der
skal vise behørig hensyn til andre trafikanter.
- Og det gør de fleste da heldigvis også!

- Så klap lige hesten.

Mvh.
Jack

Fra : Lars Elmvang

Dato : 10-10-04 23:18

Jack Jensen wrote:

> [...]
> skal vise behørig hensyn til andre trafikanter.
> - Og det gør de fleste da heldigvis også!
Det skal fodgængere da også....

Fra : Jens

Dato : 07-10-04 00:17

Christian B. Andresen wrote:
> "Jens" <@postkasse_66@hotmail.com@> wrote in message
>
> Nu er udrykning jo heller ikke normal kørsel.

nej ikke på et fortov hvor der går folk.

--
Jens.

Fra : Lars Elmvang

Dato : 07-10-04 23:17

Jens wrote:

> nej ikke på et fortov hvor der går folk.
Vil du så heller ikke have udrykningskøretøjer i en gågade?

Fra : Lars Elmvang

Dato : 05-10-04 23:27

Emil Jensen [2100] wrote:
> [...]
> ikke, men så ved de da i det mindste at der er mindst en borger som ikke er
> tilfreds med den udrykning som de praktikserede.
Jeg vil mene at hvis man forskrækkes over at en politibil under
udrykning køre på fortov eller cykelsti bør man blive hjemme. Man bruger
jo netop horn og lygter til at skabe opmærksomhed omkring kørslen, ikke
for at folk kan stå og sove inde på fortovet.

Du må hjertens gerne klage for min skyld, jeg føler bare du spilder
politiets gode tid på sagen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 06-10-04 00:12

Hej

Interessant læsning fra jer andre.

Nu er der gået lidt tid, og nu gider jeg altså ikke skrive til politiet om
det. Det var kun lige da det skete, at det kriblede i fingrene. Og det er
også første gang jeg har set sådan noget fra politiets side, altså i
trafikken. Det "værste" jeg tidligere har set, var en ambulance i udrykning
på cykelsti, men her var der ingen cyklister på cykelstien, så det var helt
okay..

Mvh

Emil

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 06-10-04 01:00

Emil Jensen [2100] wrote:
> [...]
> det. Det var kun lige da det skete, at det kriblede i fingrene. Og det er
> også første gang jeg har set sådan noget fra politiets side, altså i

Men det lød også som om politiet var tvunget til den pågældende manøvre,
fordi nogle bilister ikke kunne forstå at de skulle gøre plads for
udrykningskøretøjer?

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 05:54

Jeg har det med politiet som med katte, jeg kan bedst li dem når de ligger i
vejsiden.

Fra : Tommy Fer

Dato : 06-10-04 08:19

Esben wrote:
> Jeg har det med politiet som med katte, jeg kan bedst li dem når de
> ligger i vejsiden.

Hvilket du så må huske og tænke over, den dag du har brug for politiet.....
eller har huset fuld af mus

--
Mvh Tommy Fer
www.FOTOFer.dk

Fra : Jack Jensen

Dato : 06-10-04 18:03

"Tommy Fer" <news@FOTOFer.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket du så må huske og tænke over, den dag du har brug for
politiet.....
> eller har huset fuld af mus
>
> --
> Mvh Tommy Fer
> www.FOTOFer.dk

Du kan ikke få fat i dem alligevel - de er ude på fartkontrol!
Mvh.
Jack

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-10-04 08:35

"Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> wrote in message
> Jeg har det med politiet som med katte, jeg kan bedst li dem når de ligger
> vejsiden.

På lur efter sådan nogle som dig ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Jens

Dato : 06-10-04 01:24

Lars Elmvang wrote:

> [...]
> blive hjemme. Man bruger jo netop horn og lygter til at
> skabe opmærksomhed omkring kørslen, ikke for at folk kan

du syntes altså det er helt fint de køre op på fortovet, når der er folk på
det ?

> Du må hjertens gerne klage for min skyld, jeg føler bare
> du spilder politiets gode tid på sagen

jeg syntes nu han skulle klage.

--
Jens.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-10-04 08:37

> Lars Elmvang wrote:
> du syntes altså det er helt fint de køre op på fortovet, når der er folk

> det ?

Det kommer da fuldstændigt an på hvad de skal afsted til, var det en samling
terrorister med automatvåben som har besat et meget stort center ala Fields,
så ja.

> jeg syntes nu han skulle klage.

Hvorfor ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Tommy Fer

Dato : 06-10-04 14:17

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
>
> Det kommer da fuldstændigt an på hvad de skal afsted til, var det en
> samling terrorister med automatvåben som har besat et meget stort

Sarkasme on

Fordi nogen blev chorkerede!!!!!

Sarkasme off

For en uge siden holder jeg i et kryds for rødt. Der kommer udrykning
bagfra.

Der er 2 spor lige ud og et spor til højre.

Der holder 4 i begge lige ud spor og en i højre svingsbanen. Politibilen
køre selvfølgelig bag hende der skal dreje til højre, med blink og horn, man
kan tydeligt se hendes chorkerede ansigts udtryk. hun køre lidt frem, og
prøver at give plads, men samtidig har hun jo lært at hun ikke må kryds
stoplinien når der er rød. Resultat hun ser panisk ud, og tør ikke køre ud i
det ikke befærdede fodgængerfelt og give plads til politibilen. Dette kunne
havde sket uden fare for nogen som helt. Jeg sad i venstre bane og var dybt
chorkeret over den bilist!

Jeg forstår godt politiet vælger fortovet når de har travlt!

mvh Tommy Fer

--
Mvh Tommy Fer
www.FOTOFer.dk

Fra : Lars Elmvang

Dato : 06-10-04 16:43

Jens wrote:
> du syntes altså det er helt fint de køre op på fortovet, når der er folk på
> det ?
Ja, når nu bilisterne tydeligvis ikke flytter sig, så må man jo finde
alternativ vej. Når du hører sirener og/eller ser blå blink, så er det
måske fedt at stå og glane, men velopdragne mennesker flytter sig for
udrykningskøretøjer.
Tænk over det.
En dag kunne det jo være en af Jer, der har brug for hurtig udrykning
> jeg syntes nu han skulle klage.
Det siger jo næsten mere om dig....

Fra : Jens

Dato : 07-10-04 00:29

Lars Elmvang wrote:
> [...]
> udrykningskøretøjer.
> Tænk over det.
> En dag kunne det jo være en af Jer, der har brug for

så er det vel også helt fint hvis der gik en hel børnehave på fortovet, de
må jo bare flytte sig.

at.

--
Jens.

Fra : Lars Elmvang

Dato : 07-10-04 23:10

Jens wrote:
> så er det vel også helt fint hvis der gik en hel børnehave på fortovet, de
> må jo bare flytte sig.
Jeg går da ud fra pædagoger lærer dem at gå ordentligt og at se sig for,
selv på fortovet. Og i øvrigt at pædagogerne har styr på ungerne.

Og i øvrigt går jeg faktisk også ud fra at politibetjentene ser hvad der
går på fortovet før de kører derop.

Her virker det lidt som om der stod nogen og småsov (evt også Emil
Jensen) og blev lidt chokerede over konsekvensen af at sove på gaden.....
at hvad?

Hele sætninger gør større gavn

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 07-10-04 23:41

> [...]
>
> Her virker det lidt som om der stod nogen og småsov (evt også Emil
> Jensen) og blev lidt chokerede over konsekvensen af at sove på gaden.....

Jeg småsov aldeles ikke, og alligevel blev jeg godt overrasket! Det
fortæller måske lidt om graden af den politi-amerikanske måde at køre på?
Som jeg skrev i den allerførste indlæg, så forsøgte politiminibussen ikke at
"vifte" eventuelle biler af vejen, før den valgte fortovet. Minibussen gik
direkte "i kødet" på fortovet, derfor min overraskelse, også selvom jeg var
lysvågen

Men hvis det bare ikke bliver hverdag, kan jeg såmænd nok leve med det.

Mvh

Emil

Fra : Reino Andersen

Dato : 08-10-04 10:10

Emil Jensen [2100] wrote:

> Men hvis det bare ikke bliver hverdag, kan jeg såmænd nok leve med
> det.

Så kan du godt træffe aftale med bedemand...

--
Reino

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-10-04 10:19

> Så kan du godt træffe aftale med bedemand...

La' vær med at tage tingene bogstaveligt. Det gør jeg heller ikke til din
kommentar. Men det overlever jeg nok også

Mvh

Emil

Fra : Jack Jensen

Dato : 09-10-04 21:51

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse

> Så kan du godt træffe aftale med bedemand...
>
> --
> Reino

Det var da et fantastisk arrogant måde at svare på.
Er du politibetjent?
Mvh.
Jack

Fra : Lars Elmvang

Dato : 08-10-04 14:40

Emil Jensen [2100] wrote:
> [...]
> direkte "i kødet" på fortovet, derfor min overraskelse, også selvom jeg var
Nu ved du jo ikke hvad den køreteknisk uddannede politibetjent har vurderet.
Al ære og respekt for dig og din kørsel tvivler jeg på du har været på
de samme køretekniske kurser som politibetjente har....

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-10-04 17:33

> [...]
> Al ære og respekt for dig og din kørsel tvivler jeg på du har været på
> de samme køretekniske kurser som politibetjente har....

Naturligvis. Men selv betjente laver da også nogle fejl, eller bliver
overivrige. Men som jeg har skrevet andet sted, så overlever jeg det nok.
Håber bare ikke det er noget vi kommer til at se for ofte, for så er dem som
befinder sig på kørebanen fandme for dårlige til at give plads til
udrykningskøretøjer.

Mvh

Emil

Fra : Jack Jensen

Dato : 09-10-04 21:52

> [...]
> Al ære og respekt for dig og din kørsel tvivler jeg på du har været på
> de samme køretekniske kurser som politibetjente har....

Hvis de ikke kan køre bedre end beskrevet
- Så giver jeg ikke en skid for den køreuddannelse.
Mvh.
Jack

Fra : Michael Hansen

Dato : 06-10-04 17:18

Emil Jensen [2100] wrote:

> [...]
>
> Med venlig hilsen
>
> Emil Jensen
>
> Krydspostet i dk.politiktrafik og dk.fritid.bil

I går morges skulle en ambulance til Nørreport Station, den kom fra
Vesterbro-enden af Nørre Voldgade, hvor den åbenbart ikke kunne frem, og
kørte derfor over til vejbanen, hvor trafikken kører modsat. Her var der
lidt mere plads, men den havde stadig problemer.

Derfor flyttede jeg og et par andre cyklister os automatisk fra
cykelstien, så den kunne få plads der - ambulancen fik dog plads på
vejbanen alligevel, men min pointe er, at hvadente man er cyklist,
bilist eller fodgænger altid skal være så opmærksom, at man på få
sekunder kan gøre plads til udrykningskøretøjet, eller ihvertfald
forsøge så godt som muligt.

Og for mig kommer det ikke som en overraskelse, at cykelsti eller fortov
bliver brugt under udrykningskørsel - det ser jeg da rimelig ofte.

Michael

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 06-10-04 18:16

> Og for mig kommer det ikke som en overraskelse, at cykelsti eller fortov
> bliver brugt under udrykningskørsel - det ser jeg da rimelig ofte.

Cykelsti er da også okay, hvis det gøres forsvarligt. Fortov, hvor der stod
folk og ventede på at komme over, det kan diskuteres. Men de blev eddermane
forstrækket. Derfor min harme tidligere.

Mvh

Emil

Fra : claus b. p.

Dato : 07-10-04 09:07

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in message

> [...]
> folk og ventede på at komme over, det kan diskuteres. Men de blev
eddermane
> forstrækket. Derfor min harme tidligere.

Pointen er vel netop - at de blev forskrækkede - og at de _ikke_ blev kørt
ned. Jeg kender mange på Nørrebro som burde blive forskrækkede når politiet
kommer, men ingen som er blevet kørt ned. (af politiet.) Men jeg skulle
måske klage til Dansk Cyklistforbund næste gang jeg ser en cykel køre over
for rødt? Det kan nemlig også gøre "folk" forskrækkede.

/Claus