Netscape 7.1
Fra : Richard Skinder

Dato : 05-10-04 15:46

Hejsa alle SS

Jeg har i gennem mange år brugt Netscape til min mail, og måtte
reinstallere hele min PC forleden. Nu kan jeg ikke få lagt mine gamle
mails ind i mailprogrammet. er der en venlig sjæl der har et godt bud
hvor jeg løser dette lille problem.

Mange venlige hilsner

Richard Skinder

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-10-04 16:04

Richard Skinder wrote:
> [...]
> reinstallere hele min PC forleden. Nu kan jeg ikke få lagt mine gamle
> mails ind i mailprogrammet. er der en venlig sjæl der har et godt bud

Ikke fordi jeg ved ret meget om emnet, men du kan jo oprette
en eller flere nye foldere i din mailbox, som du giver meget
søge-venlige navne ("boblebad01", "boblebad02"). For hver af
de nye foldere vil der blive oprettet en eller flere (såvidt
jeg husker to) filer på din harddisk.

Du søger derefter på navnene, med søgefunktione i Windows
(eller hvad for et OS du nu bruger). Herefter laver du
kopier af dine gamle mailfolder-filer, altså fra din
tidligere Netscape-installation. Disse kopier omdøber du så,
sådan at de hedder præcis det samme som de nye tomme
folder-filer du har oprettet under din nye
Netscape-installation. Så kopierer du de gamle, omdøbte
folder-filer hen til den nye installation, sådan at de
overskriver de allerede eksisterende folder-filer.

Derefter burde dine gamle mails være tilgængelige i din nye
Netscape-installation, og du kan evt. kopiere dem over i
andre foldere (ved hjælp af Netscapes almindelige funktion
til at flytte eller kopiere mails).

Ovenstående burde virke, men det er muligt at der er en
lettere måde at få tingene gjort på...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org