Afgiften på svovlfri benzin og diesel sænk~
Fra : Frederik

Dato : 05-10-04 13:24

Kan alle biler køre på det?

Kan det købes overalt?

Mvh.

Frederik

Fra : Tp

Dato : 05-10-04 20:27

Hvor har du læst / hørt det henne..?

Tim
"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:41629252$0$23092$d40e179e@nntp05.dk.telia.net...
> Kan alle biler køre på det?
>
> Kan det købes overalt?
>
> Mvh.
>
> Frederik

Fra : Peter

Dato : 06-10-04 08:54

"Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cjushc$2fi$1@news.cybercity.dk...
> Hvor har du læst / hørt det henne..?

Se regeringens lovkatalog fra i går - det er på flere avisers hjemmesider.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-10-04 09:15

Peter wrote:
> "Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Se regeringens lovkatalog fra i går - det er på flere avisers hjemmesider.

Det var da på tide, men det kan næppe mærkes.

Mvh
Roberto

Fra : Peter

Dato : 06-10-04 11:00

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det var da på tide, men det kan næppe mærkes.

Benzin og diesel uden svovl er vel godt for vore potter, ikk'?`Eller tager
jeg fejl?

/Peter

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-10-04 11:28

Peter wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Benzin og diesel uden svovl er vel godt for vore potter, ikk'?`Eller tager
> jeg fejl?

Hmmm, jeg mente nu på prisen.
Jeg tror ikke mindre svovl vil kunne mærkes på min gamle potte (1996
Yoda).

Mvh
Roberto

Fra : TGD

Dato : 06-10-04 14:40

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

<KLIIP>

> Hmmm, jeg mente nu på prisen.
> Jeg tror ikke mindre svovl vil kunne mærkes på min gamle potte (1996
> Yoda).

Mindre svovl = mindre slid på bilen.

Fra : ...

Dato : 06-10-04 20:14

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> <KLIIP>

> Mindre svovl = mindre slid på bilen.

Og mindre energiindhold i brændstoffet.

Fra : Frederik

Dato : 07-10-04 08:33

Er det svovlfri benzin de nye Benzinmotorer FSI, SCI, JTS etc. gerne vil
have?

Mvh.

Frederik

Fra : Kim Jespersen

Dato : 18-10-04 11:15

Jeg forelskede mig for noget tid siden (1998) i en Mitsubishi Carisma
med en 1.8 GDI motor og fandt ud af at det var en af de biler som
krævede svovlfri benzin, for at give den økonomi som den var sat til
(16-18 km./L ved blandet).
Så derfor undersøgte jeg alt det med svovlfri benzin, som IKKE pt.
tilbydes herhjemme.
Dengang blev det gjort til lov at svovlfri benzin skal tilbydes pr.
1/1-2005 (EU-lov), men problemet var at alle tankstationer skulle
udbygges for at kunne tilbyde det og svovlfri benzin er dyrere at lave,
hvilket ville medføre en stigning på 25 øre pr. liter i forhold til
svovlholdig benzin.
Det er sikkert med hensyn til det at du har læst at afgiften skal
sænkes/vil blive sænket på svovlfri benzin.

Din bil, som sikkert har en almindelig motor, kan måske køre på svovlfri
benzin, men spørgsmålet er om det nytte noget. Det er der andre der må
svare på.

Svovlfri benzin tilbydes på alle tankstationer i Japan, men det er
sikkert lidt langt at køre for at tanke :)