anonymitet dk.snak.seksualitet
Fra : Andropov

Dato : 04-10-04 21:38

Man kommer til at tænke på om der i en konference som denne her ville
blive snakket mere lige frem uden kvindesleskeri eller mandesleskeri
for den sags skyld hvis alle var anonyme....

Fra : Paul

Dato : 04-10-04 21:42

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Man kommer til at tænke på om der i en konference som denne her ville
> blive snakket mere lige frem uden kvindesleskeri eller mandesleskeri
> for den sags skyld hvis alle var anonyme....

Det tror jeg ikke. Desuden, så er vi rimelig anonyme. Man afslører jo ikke
mere end man vil....
Hvis man vil have en diskussion, så kommer man uvægerligt til at afsløre
sine personlige preferencer henad vejen, hvilket egentlig er helt fint, for
det er da ikke sjovt at diskutere teoretisk med "anonyme" mennesker bare
fordi nogen ikke kan tåle andre...

--
M.v.h.

Paul

Hvor meget sex kan denne e-mail adresse skaffe på et år:
------> paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk <------------

Fra : Samsara

Dato : 04-10-04 22:39

> [...]
> blive snakket mere lige frem uden kvindesleskeri eller mandesleskeri
> for den sags skyld hvis alle var anonyme....

Måske er jeg naiv, men jeg føler mig da helt anonym og har ingen
problemer med at tale lige ud af posen.

Hvordan ville du gøre os mere anonyme ?

Venligst
Samsara

Fra : Niels L Ellegaard

Dato : 04-10-04 23:09

On Mon, 4 Oct 2004 23:38:45 +0200
"Samsara" <Invalid@NOSPAM.invalid> wrote:

> Hvordan ville du gøre os mere anonyme ?

I de fleste newsreadere kan man vælge "enable full headers" i preferences.. Dette giver en mulighed for at se lidt information om afsenderen på alle breve. Den eneste intressante information er afsenderens IP-nummer. Det er en slags adresse på afsenderens computer på nettet. IP-nummeret står her

Her står hvordan man enabler headers i forskellige newsreaders
http://micro.uoregon.edu/fullheaders/

Her står hvordan man læser en header
http://www.cotse.net/privacy/newsgroup_header.htm

Hvis man vil være helt anonym på usenet, så findes der nogle flinke folk, der gerne vil poste ens beskeder for en. Her er et eksempel.
http://users.rcn.com/wussery/newsnym3.html

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-10-04 23:34

Niels L Ellegaard skrev:

>I de fleste newsreadere kan man v=E6lge "enable full headers" i preferences=
>. Dette giver en mulighed for at se lidt information om afsenderen p=E5 all=
>e breve. Den eneste intressante information er afsenderens IP-nummer. Det e=
>r en slags adresse p=E5 afsenderens computer p=E5 nettet. IP-nummeret st=E5=
>r her

Vær rar ikke at bruge quoted-printable i nyhedsgruppeindlæg, brug
plain text, ikke alle newsreadere forstår qp og med f.eks. OE kan
man ike citere qp-indlæg korrekt.

http://www.usenet.dk/ord/lokal.html
http://www.usenet.dk/netikette/udvidet.html
http://www.usenet.dk/netikette/linje.html

>Hvis man vil v=E6re helt anonym p=E5 usenet, s=E5 findes der nogle flinke f=
>olk, der gerne vil poste ens beskeder for en.

Er vel sjældent noget større problem, medmindre man selv ejer
ipadressen og det er jo de færeste, der gør det.

Man kan jo ikke få oplyst, hvem der har brugt den pågældende
ipadresse uden en dommerkendelse.
--
Knud

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-10-04 22:45

> Man kommer til at tænke på om der i en konference som denne her ville
> blive snakket mere lige frem uden kvindesleskeri eller mandesleskeri
> for den sags skyld hvis alle var anonyme....

Er der da nogen der kvinde- og mandeslesker?

Mark

Fra : Anita

Dato : 06-10-04 14:08

Mark Thomas Gazel wrote:

> Er der da nogen der kvinde- og mandeslesker?

Hvad vil det sige at kvinde- og mandesleske?

Venligst Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-10-04 01:57

On 4 Oct 2004 13:37:39 -0700, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

>Man kommer til at tænke på om der i en konference som denne her ville
>blive snakket mere lige frem uden kvindesleskeri eller mandesleskeri
>for den sags skyld hvis alle var anonyme....

man er egentligt mere anonym ind man regner med det er kun ens udbyder
der kan se hvem man er på ip adressen og hvis man ikke stoler på dem
eller vil have øget sikkerhed på sin maskine så kan man tegne
abonoment ved en udenlands news uderbyder - man kan få livslangt
abonoment ved nogen ned til 3 $ - hvilket vil sige at så skal man
først have den udenlandsske udbyder til at stikke en og det gør de
ikke med mindre det er børn pono ellers spam - men de kan kun
vidergive ens ip adresse også er det op til ens udbyder om de vil
vidergive den og det kan de kun med en dommerkendelse mener jeg og den
er ikke sådan lige at få fat i.

--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : TomasOzlar

Dato : 15-10-04 11:56

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> wrote in message news:<v5pbm0ha3ti9c080tiedhegqtqoggn6pj3@4ax.com>...

> [...]
> vidergive ens ip adresse også er det op til ens udbyder om de vil
> vidergive den og det kan de kun med en dommerkendelse mener jeg og den

Har det nogen betydning? Nej vel