Enlige mødre jagter Lotto-vinder
Fra : Andropov

Dato : 04-10-04 19:50

Nusle skrev:

>Hvad jeg synes om de kvinder der vælger at kontakte en mand, efter
han har
>vundet nogle penge og er trådt frem i medierne - er irrelevant.
Ligesom det
>er irrelevant hvad jeg måtte mene om en mand der vælger at profilere
sig i
>medierne, så denne mulighed overhovedet opstår.

Jeg synes det virker som om du kryber uden om i stedet for at forholde
dig til sagen...
Men det er selvfølgelig også en nem måde efter at have skældt ud på
diverse mænd som har diskuteret emnet.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 04-10-04 21:25

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jeg synes det virker som om du kryber uden om i stedet for at forholde
> dig til sagen...
> Men det er selvfølgelig også en nem måde efter at have skældt ud på
> diverse mænd som har diskuteret emnet.

Jeg har den opfattelse, at du ikke ved hvad sagen er - i forhold til mit
oprindelige indlæg i denne tråd.

mange hilsner

Fra : Lars Hansen

Dato : 04-10-04 22:19

> [...]
> dig til sagen...
> Men det er selvfølgelig også en nem måde efter at have skældt ud på

OK, så har vi en mand der er blevet kontaktet af nogle enlige mødre /
singlekvinder fordi han har vundet en lottogevinst.

Og hvor mange kvinder drejer det sig så om? 10 - 50 - 100 ? Uanset hvad, så
er det stadigvæk en så lille procentdel af kvinderne, at det ikke kan bruges
til at sige noget som helst generelt om kvinder.

I forhold til en generel mand/kvinde diskussion synes jeg at eksemplet er
aldeles irrelevant.

Det kan i særdeleshed ikke bruges til at konkludere, at kvinder på trods af
ligestilling, i højere grad end tidligere skulle forsøge at gifte sig til
penge. Jeg vil snarere tro, at det er omvendt, idet kvinder ikke længere
behøver en mand til at forsørge sig. Så de gifter sig måske nok stadig opad
gennemsnitligt set (mænd er også stadig rigere end kvinder - sådan
gennemsnitligt set), men ikke nær så meget som tidligere. Kvinderne har nok
efterhånden flere motiver til at gifte sig end blot at opnå social/økonomisk
sikkerhed.

Og hvad skal vi så iøvrigt stille op med alle de mænd der gifter sig
nedad......

Lars