Ang. et firma i et EU land som køber varer~
Fra : Lone

Dato : 04-10-04 16:31

Jeg er lidt i tvivl omkring emnet, så derfor spørger jer her. Håber
ligeledes det er den rigtige gruppe.

Jeg har et firma i Spanien og jeg køber varer gennem et dansk firma. Som jeg
forstår det, så behøver de ikke at pålægge momsen på varene, er det korrekt
forstået?

Eller skal jeg betale fuld moms for alle varer?

På forhånd tak.

--
Husk at fjerne "FJERN" fra min mail adresse.

Fra : Nico de Jong

Dato : 04-10-04 17:02

"Lone" <info@"FJERN"specdep.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> forstår det, så behøver de ikke at pålægge momsen på varene, er det

Da begge lande er i EU, skal der ikke pålægges moms, _forudsat_ at du
opgiver SE/CVR nummer eller hvad der svarer til det i España.
Du skal dog beregne EU moms, som skal påføres momsangivelsen.

Nico

---

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-10-04 08:51

"Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal dog beregne EU moms, som skal påføres momsangivelsen.

Lidt farligt at sige når vi ikke ved hvordan tingene gøres i Spaniel

Fra : Mercuria

Dato : 04-10-04 22:47

"Lone" <info@"FJERN"specdep.dk> wrote in message
> [...]
korrekt
> forstået?
>
> Eller skal jeg betale fuld moms for alle varer?

Kære Lone!

Når erhvervsdrivende handler med hinanden over EU-grænser skal de ikke
opkræve moms af deres salg.
De skal blot oplyse CVR numre og kan så fakturere hinanden momsfrit.

Mercuria Administrative Services
Bernhard Bangs Allé 39
2000 Frederiksberg
Østergade 1
8000 Århus C
Telefon: 70 25 20 75 Telefax: 70 25 20 85
Århus & København
Effektiv Service - Til Tiden!

Fra : Kasper

Dato : 05-10-04 12:06