E-mail protection i Zonealarm
Fra : Per

Dato : 04-10-04 16:42

Hej NG!

Jeg kører med Zonealarm standard. (den gratis)

Den skriver på forsiden at mailsafe er sat til og at den har sat 76 suspekte
e-mail attachments i karantæne.

Hvor gør den af de mails?? Jeg har ikke bemærket at den har sat noget som
helst i karantæne. Den er sat til "basic mailsafe (vbs.) only.

Jeg har da aldrig modtaget vbs. filer fra nogen som helst.

ER det gas med de 76 mails eller hvad?

Nogen der ved hvad ovennævte betyder.

Mvh. Per!

Fra : J.K.Arning

Dato : 05-10-04 09:20

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har da aldrig modtaget vbs. filer fra nogen som helst.

Måske fordi de er sat i "karantæne" ?

> ER det gas med de 76 mails eller hvad?

Ja .. specielt zonealarm er hyper kendt for sin humor
den skriver tit den slags for sjov.

> Nogen der ved hvad ovennævte betyder.

Det betyder lige præcis det der står.

Regards

Fra : Preben Kristensen

Dato : 05-10-04 10:02

> [...]
> helst i karantæne. Den er sat til "basic mailsafe (vbs.) only.
>
> Jeg har da aldrig modtaget vbs. filer fra nogen som helst.

Zonealarm omdøber alle vedhæftede filer til .vbs for at hindre at man
"kommer til
at starte et eller andet ved et uheld".

Hvis du vil åbne en vedhæftet fil popper Zonealarm op og fra programmet kan
du
så bestemme hvad der skal ske med den vedhæftede.

Så det er ikke gas. Blot Zonealarms måde at håndtere vedhæftede filer, hvis
E-mail Protection er slået til.

Preben Kristensen

Fra : Peter Kruse

Dato : 05-10-04 18:11

"Preben Kristensen" <mail1@hyggesiden.dk> skrev i en meddelelse

> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

Kort fortalt betyder det at ZA e-mail protecttion har placeret 76 vedhæftede
filer i karantæne. Når disse filer placeres i karantæne skyldes det at de
kan afvikle skadelig kode. Der findes flere filtyper der er i stand til at
køre kode herunder vbs, pif, scr, exe, com, cmd osv. Listen er lang.

Det betyder vel at 76 vedhæftede filer er placeret i din karantæne folder.

Ja. Se ovenstående svar.

> Zonealarm omdøber alle vedhæftede filer til .vbs for at hindre at man
> "kommer til
> at starte et eller andet ved et uheld".

Nej, det er forkert. Alle usikre filer omdøbes til .zl*, som ikke
umiddelbart kan køres. Filendelsen VBS kan køre kode.

Venligst
Peter Kruse
http://www.csis.dk