Hvilken newsreader?
Fra : Sørensen

Dato : 04-10-04 15:01

Jeg bruger Outlook til mail, og Outlook express (via link i Outlook) til
nyheder.
Men nogle gange lukker OE ikke, selvom jeg har trykket på krydset i højre
øverste hjørne. Jo, siden lukker, programmet forsvinder, men er alligevel
åbent, hvilket opdages næste gang, jeg vil åbne det - for det kan jeg ikke
uden først at have været i task manager og lukke det ! Møgbesværligt.
DERFOR - med mindre nogen kender løsningen på ovennævnte problem - vil jeg
gerne forsøge med en anden newsreader. Men hvilken? Nogle af de "populære"
gratis programmer er jo flere dage bagefter, kan jeg se. Så det skal altså
være en reader, som er helt up-to date med indlæggene.
Nogle forslag?
Sørensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-10-04 17:52

Sørensen skrev:

>Nogle af de "populære"
>gratis programmer er jo flere dage bagefter, kan jeg se. Så det skal altså
>være en reader, som er helt up-to date med indlæggene.

Hvad mener du med det?

Mener du, at hvis man bruger newsreader xyz i stedet for Outlook
Express, så dukker indlæg først op flere dage senere end de gør i
OE?
--
Knud

Fra : Sørensen

Dato : 05-10-04 07:13

> Hvad mener du med det?
>
> Mener du, at hvis man bruger newsreader xyz i stedet for Outlook
> Express, så dukker indlæg først op flere dage senere end de gør i
> OE?

Jeg brugte engang Easynews, og den var da flere dage bagud, hvilket var
ret irriterende og uhensigtsmæssigt, hvis det var en debat, det drejede sig
om.
sørensen

Fra : Anders Lund

Dato : 05-10-04 08:55

Sørensen wrote:

> Jeg brugte engang Easynews, og den var da flere dage bagud, hvilket var
> ret irriterende og uhensigtsmæssigt, hvis det var en debat, det drejede sig
> om.

Mener du http://www.easynews.com/ ?

De har nogle newsservere hvilket ikke er det samme som en newsreader,
som er det stykke software du bruger til at læse news med.

newsserver != newsreader

Hvis du med et hvilket som helst stykke newsreader software forbinder
dig til TDCs newsserver, vil du få vist hvad serveren har liggende i
lige det sekundt du henter listen af indlæg fra serveren.
Hvis du i stedet forbinder dig til EasyNews' newsservere og de er bagud,
kan det være lige meget om du forbinder dig med Outlook Express, Xnews
eller Thunderbird, du vil kun få den liste af indlæg som netop EasyNews'
servere har.

Så igen, så længe du forbinder dig til samme server som du også gør i
Outlook Express (TDC), så får du de samme indlæg vist.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Sørensen

Dato : 05-10-04 15:13

Aha, okay. Tak for udredningen. Det havde jeg misforstået.
sørensen

Fra : Sørensen

Dato : 05-10-04 16:48

..og så vil jeg lige tilføje, at når jeg gerne ville skifte, så skyldes
det, at OE nogle gange ikke lukker, selvom den forsvinder fra skærmen, når
jeg klikker på krydset i øv. højre hjørne. Jeg må ind i Task manager for at
lukke den helt, hvilket er nødvendigt, når jeg næste gang vil åbne den!!
Og derfor ville jeg prøve en anden newsreader, men det er spørgsmålet, om
det gør nogen forskel ? ALtså om fejlen ligger i OE eller i computeren et
eller andet sted...
sørensen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-10-04 16:59

Sørensen wrote:
> [...]
> det gør nogen forskel ? ALtså om fejlen ligger i OE eller i computeren et

Outlook Express er programmeret af Microsoft Corporation,
der også laver Windows, det operativsystem som du med 99.9%
sandsynlighed kører med på din PC. Og selv om Microsofts
programmører er nogle inkompetente gakhoveder, så ville det
overraske mig hvis de har programmeret Outlook Express sådan
at det ikke kører ordentligt i deres eget OS.

Så mon ikke fejlen ligger i din hardware eller i din
windows-installation? Prøv at kigge på det, evt.
geninstallere Windows.

(PS: Dette er *ikke* en opfordring til at du bliver ved med
at bruge Outlook Express. Der er uendeligt mange fordele ved
at skifte OE ud med noget ordentlig mail- og
newsreadersoftware!)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Anders Lund

Dato : 05-10-04 18:10

Peter Knutsen wrote:

> [...]
> overraske mig hvis de har programmeret Outlook Express sådan
> at det ikke kører ordentligt i deres eget OS.

Hvorfor skulle det være fordi de ikke køre ordentligt sammen? Det kan jo
være at det blot er et OE problem. Har selv oplevet det og set det på
andre maskiner.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Sørensen

Dato : 05-10-04 19:17

. Har selv oplevet det og set det på
> andre maskiner.

Aha - og hvad gjorde du så ved det??
sørensen

Fra : Anders Lund

Dato : 05-10-04 19:34

Sørensen wrote:
> . Har selv oplevet det og set det på
>
> Aha - og hvad gjorde du så ved det??

Ikke noget - OE startede jo super hurtigt op efter første gang! :)

Ikke helt rigtigt, men det irreterede mig ikke nok til at jeg har gidet
at forfølge problemet og nu bruger jeg ikke OE.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Sørensen

Dato : 05-10-04 20:37

nu bruger jeg ikke OE.

Hvilken bruger du så - thunderbird? Og der har du ikke oplevet samme
problem?
sørensen

Fra : Anders Lund

Dato : 05-10-04 21:08

Sørensen wrote:
> Hvilken bruger du så - thunderbird? Og der har du ikke oplevet samme
> problem?

Ja, jeg bruger Thunderbird og oplever ikke problemet der. Skulle da også
være ret underligt, da OE og Thunderbird kun har det til fælles at de
håndtere mail og news. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-10-04 21:41

Sørensen wrote:
> Hvilken bruger du så - thunderbird? Og der har du ikke oplevet samme
> problem?

Netscapes kombinerede browser, mailreader og newsreader kan
sættes op sådan at den ligger i hukommelsen og kan starte
hurtigt op. Det kan Thunderbird sikkert også sættes op til,
da den vistnok er en videreudvikling af Netscape, men bemærk
at det er noget brugeren selv bestemmer, det kan slås fra
hvis det ønskes.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org