moms frie ydelser ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 04-10-04 14:44

Hej

Lige et hurtigt spørgsmål

Er konsultation moms pligtig når der er tale om at sælge tid og ikke fysiske
varer ?
- jeg tænker ikke på massage o.l.

m.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 14:53

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in message

> Er konsultation moms pligtig når der er tale om at sælge tid og ikke
fysiske
> varer ?

Ja.

hilsen
Uffe

Fra : alexbo

Dato : 04-10-04 15:18

"Lasse Madsen" skrev

> Er konsultation moms pligtig når der er tale om at sælge tid og ikke
fysiske
> varer ?
> - jeg tænker ikke på massage o.l.

Faktisk er massage og andre sundhedslignende ydelser momsfri.
Men den type konsultation der er af andre kaldes rådgivning er ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mercuria

Dato : 04-10-04 22:53

> [...]
> Hej
>
> Lige et hurtigt spørgsmål
>
> Er konsultation moms pligtig når der er tale om at sælge tid og ikke

Hej Lasse!

Ja, konsultationer vil være momspligtige, hvis de ikke ydes i sygepleje,
hospitalsregi eller persontransport.
Der er en bundgrænse på 50000 kr for moms, men bogførings- og regnskabspligt
indtræder straks

Mercuria Administrative Services
Bernhard Bangs Allé 39
2000 Frederiksberg
Østergade 1
8000 Århus C
Telefon: 70 25 20 75 Telefax: 70 25 20 85
Århus & København
Effektiv Service - Til Tiden!

Fra : Lasse Madsen

Dato : 04-10-04 23:04

Tak for svarerne ...

Jeg skulle bare lige være helt sikker på at jeg ikke "snød" mig selv ved at
skrive momsen på hehe

/madsen