zwiebelmettwurst - løgpølse
Fra : Erling Hansen

Dato : 04-10-04 13:40

Først: Jeg har prøvet Google - zwie...giver 0 og løgpølse giver kun
reklamer.

Min søn kommer ofte i Tyskland og han er som regel sød og husker at købe
disse små bløde pølser i klar plastic-tarm - gris og løg og andet godt -
og de er altså én af mine livretter. Somme tider har Føtex en dansk
udgave - løgpølse - som er et rimeligt alternativ, men jeg ville gerne
prøve selv.

Er der nogen her på siden der har en god opskrift?
mvh
Erling

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 04-10-04 14:49

Erling Hansen wrote:

> [...]
> andet godt - og de er altså én af mine livretter. Somme tider har
> Føtex en dansk udgave - løgpølse - som er et rimeligt alternativ, men

Mmmmmm . . . Irma har også én, der dur.

Hvis der skulle dukke en opskrift op i "Hjemmelavede pølser" af
Karl-Friedrich Schmidt, Æademann 1986 (originaltitel: Wurst aus eigener
Küche), som jeg netop har bestilt på biblioteket, vender jeg flux og
sporenstregs tilbage.
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Erling Hansen

Dato : 04-10-04 15:37

Abildgaard 3140 <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:

> [...]
> Karl-Friedrich Schmidt, Æademann 1986 (originaltitel: Wurst aus eigener
> Küche), som jeg netop har bestilt på biblioteket, vender jeg flux og

Tak for at du vil vende tilbage, hvis ud finder en opskrift.
Irma ligger desværre for langt væk til at vi kan bruge den til andet end
sjældne besøg. Vi begræder at den blev nedlagt i Korsør.
mvh
Erling

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 16:42

Jeg har lige været i Tyskland og hentede 8 pølser, så mums Jeg er også
meget interesseret i en opskrift.

Hilsen

Søren

Fra : KC

Dato : 05-10-04 16:11

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse

> sjældne besøg. Vi begræder at den blev nedlagt i Korsør.

Der er da en Irma i Slagelse - så det er da ikke så langt....

mvh

KC

Fra : Erling Hansen

Dato : 06-10-04 11:10

KC <kc_dk@hotmail.com> wrote:

> "Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse

> Der er da en Irma i Slagelse - så det er da ikke så langt....
>
> mvh
>
> KC

Hej. Det er ikke de 20 km - lol men ALLE de fristelser ! !
mvh
Erling

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 27-10-04 10:39

scripsit "Erling Hansen" i news:1gl4z75.1j1ttbz1vspwkeN%email@domain.com...

> Er der nogen her på siden der har en god opskrift?

Karl-Friedrich Schmidt skriver i "Hjemmelavede pølser", Lademann 1986:

"Løg- eller hvidløgspølse:
700 gram magert svinekød, 300 gram spæk uden svær, 30 gram salt (ca. 2 spsk
med stor top), 1 strøgen spsk stødt hvid peber, hvidløg eller løg efter
behag (2 fed hvidløg eller 2 store løg)

Det afkølede spæk, kød og løg hakkes med 4,5 mm eller 8 mm hulskive.
Krydderier og salt tilsættes og alt æltes grundigt. Massen stoppes i
cellulosetarme, som tilbindes stramt. Pølserne ophænges 1 dag ved
stuetemperatur (20 grader c.) og opbevares derefter i køleskab. Kan kun
holde sig nogle dage.

Tips: Denne pølse må ikke fremstilles af frosset, optøet kød. Til denne
opskrift kan også bruges kød fra yngre slagtedyr. Pølsen kan fremstilles
året rundt."

Opskriften optræder blandt spegepølser, der alle konserveres via modning og
koldrøgning med undtagelse af en enkelt, der lufttørres. Men altså ikke
denne løgpølse, der jo nærmest er en svinetartar med løg . . . Jeg har endnu
ikke forsøgt mig med opskriften, så jeg kan ikke stå inde for den, men jeg
har forsøgt at afskrive den uden slåfejl

Hvis du bestemmer dig for et forsøg, er jeg interesseret i at høre om dine
erfaringer.
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Erling Hansen

Dato : 27-10-04 11:23

Abildgaard 3140 <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:

> Hvis du bestemmer dig for et forsøg, er jeg interesseret i at høre om dine
> erfaringer.

Tusind tak for opskriften - jeg forsøger mig sandsynligvis i weekenden
med en reduceret portion.
mvh
Erling

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-10-04 11:25

Erling Hansen wrote:

> Tusind tak for opskriften - jeg forsøger mig sandsynligvis i weekenden
> med en reduceret portion.

Hvor køber man cellulosetarm?

/David

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 27-10-04 12:15

scripsit "David Rasmussen" i

> Hvor køber man cellulosetarm?

Hvis den lokale slagter ikke har eller skaffer, kan de erhverves hos
DAT-SCHAUB, Flæsketorvet 41, 1711 København V, hvor du også kan købe
pølsesnor.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 27-10-04 12:41

[Erling Hansen | Wed, 27 Oct 2004 12:23:17 +0200]

>Tusind tak for opskriften - jeg forsøger mig sandsynligvis i weekenden
>med en reduceret portion.

Skriv gerne tilbage med resulatet - jeg er også blevet lidt hooked på at
prøve!

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Erling Hansen

Dato : 29-10-04 19:18

> [...]

> har forsøgt at afskrive den uden slåfejl
>
> Hvis du bestemmer dig for et forsøg, er jeg interesseret i at høre om dine

Jeg lavde en halveret portion her til aften, og ku' selvfølgelig ikke
vente et døgn før jeg skulle smage. RIGTIG godt! Måske en anelse for
salt, men der er jo forskel på spiseskeer.
mvh
Erling

PS. Det var umuligt at opstøve cellulose-tarme i Korsør, så jeg har
rullet en pølse i alm. køkkenfilm og derefter pakket den i alufolie.
Jeg tror jeg skal ha' et stykke til morgenmad.

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 29-10-04 21:14

Erling Hansen wrote:
> Jeg lavde en halveret portion her til aften, og ku' selvfølgelig ikke
> vente et døgn før jeg skulle smage. RIGTIG godt! Måske en anelse for
> salt, men der er jo forskel på spiseskeer.

Mein Gott. Here we go again
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Erling Hansen

Dato : 29-10-04 22:07

Abildgaard 3140 <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:

> Mein Gott. Here we go again

bortset fra saltet smager den 100% autentisk
erling

Fra : Erling Hansen

Dato : 30-10-04 10:56

Abildgaard 3140 <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:

> Mein Gott. Here we go again

Hej, hej, hej.

Jeg advarede i går om at den var en anelse for salt. Nu har den hvilet i
godt et døgn - OG DEN ER IKKE FOR SALT MERE. Smagen er gået i 'close
encounter' med de andre elementer - og det anbefalede døgn i opskriften
er HELT præcist. Så hvis du prøver, så hold dig bare til opskriften, den
er ganske etnisk.
hilsen
Erling.