Banken vil se mit årsregnskab.
Fra : Not-my-mail@do-not-u~

Dato : 04-10-04 10:13

Hej.

Jeg har på 2. år en kassekredit på 250.000 kr. i en bank. Kontoen har aldrig
været overtrukket med mere end den bevilgede kassekredit.

Nu vil banken se mit årsregnskab for 2003. Ikke fordi at de ikke må se det,
men kan de kræve at få det udleveret? Firmaet er et enkeltmands firma.

Fra : Holst

Dato : 04-10-04 10:24

Not-my-mail@do-not-use-this.ok wrote:

> [...]
> men kan de kræve at få det udleveret? Firmaet er et enkeltmands firma.

Næh, det kan de vel ikke, men det er jo så ikke sikkert, at de fortsat
vil give dig kassekreditten.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 05-10-04 09:28

"Holst" wrote

"Næh, det kan de vel ikke, men det er jo så ikke sikkert, at de fortsat
vil give dig kassekreditten."

.... som de formentlig kan opsige med 14 dages varsel.

Det er forøvrigt helt almindeligt at virksomheders kreditinstitutter får
adgang til årsrapport og budgetter.

- Jensby

Fra : Knud Gjøl

Dato : 21-10-04 09:03

"Jan Bang Jensby" <jensbyFJERN@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Det er forøvrigt helt almindeligt at virksomheders kreditinstitutter får
> adgang til årsrapport og budgetter.

Som min revisor sagde det, vær flink ved din bank og lad dem se regnskabet.
I skal jo samarbejde i mange år.