Syngende lyd når man drejer på rattet?
Fra : Lars

Dato : 04-10-04 07:55

Halløjsa,

Min "nye" bil har en tendens til at give sådan en lidt spøjs syngende lyd
når man drejer på rattet, specielt ved relativt kraftige ratudslag ved
lavere hastigheder (den gør det fx IKKE ved vognbaneskift på motorvej, men
kan gøre det når man kører ud af en rundkørsel). Jeg går næsten ud fra at
den kommer fra servostyringen. Den er lidt periodisk - umiddelbart syntes
jeg den typisk kommer når bilen er kold, men det kan godt være det ikke helt
holder vand.

Den er ikke høj eller voldsom - og der er intet at mærke på servoeffekten
eller andet. Men lidt generende, og små lyde har det jo med at vokse sig
større med tiden... Så...

Er der nogen der har en idé til hvad det mon kunne være?

Hilsen

** Lars
BMW 530dA Touring E39 / 2002 / 130.000 km

Fra : Peter Juul

Dato : 14-10-04 17:18

"Lars" skrev

> [...]
> større med tiden... Så...
>
> Er der nogen der har en idé til hvad det mon kunne være?

Skynd dig at løbe ud og kigge efter under hjelmen..... Det kan være din
servopumpe der er utæt ------> væske løber ud, laver forfærdelig støj med
grimmer reperation til følge...

Ellers kan det være din tandstang der er ved at sige farvel... (hvis der
er tandstangsstyring på en Bimmer af den alder)

Under alle omstændigheder... Kig efter beholderen med servovæske. Der må
_ikke_ mangle noget

VenHils
Peter