Billig mad til en housewarming?
Fra : moso97ad

Dato : 03-10-04 20:52

Hejsa!

Jeg skal snart holde housewarming for ca. 32 mennesker, er der nogen der har
en idé til, hvad jeg kan lave? Det behøver ikke at koste en bondegård

--
Mvh.
Morten

moso97ad-no-spam@yahoo.dk
(fjern -no-spam)

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-10-04 21:13

moso97ad wrote:
> Hejsa!
>
> Jeg skal snart holde housewarming for ca. 32 mennesker, er der nogen der har
> en idé til, hvad jeg kan lave? Det behøver ikke at koste en bondegård

Chili Con Carne eller Minestrone.

/David

Fra : moso97ad

Dato : 03-10-04 22:11

> Chili Con Carne eller Minestrone.
>
> /David

Jeg tænkte faktisk selv på, at mexicansk mad lige ville være sagen.

Men jeg er stadig åben overfor andre idéer

Mvh.
Morten

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 04-10-04 09:02

David Rasmussen wrote:

> Chili Con Carne eller Minestrone.

En god Chili er faktisk, i mine øjne, en bekostelig affære.
Der er som regel en del friske grøntsager i og kødet er næsten det
mindste, af det hele.

--
Steen Suder

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-10-04 10:51

Steen Suder, privat wrote:

> En god Chili er faktisk, i mine øjne, en bekostelig affære.
> Der er som regel en del friske grøntsager i og kødet er næsten det
> mindste, af det hele.

En god chili kan laves vilkårligt god og vilkårligt dyrt og vilkårligt
avanceret. Spørgsmålet er vel hvor god en billig og nem chili man kan
lave. Jeg vil mene at en nem, billig chili kan være ret lækker. Især i
forhold til hvad man ellers kan lave som er ligeså nemt og billigt.

Men jeg forstår da din besked :)

/David

Fra : Margrete Johansen

Dato : 04-10-04 17:34

> Chili Con Carne eller Minestrone.
>
> /David

Det kræver en STOR gryde - når jeg tænker på, at jeg bruger en otteliters
til at fremstille chili con carne til cirka ti personer, så det er da
ihvertfald noget man lige skal sende en tanke efter.

Hvad med en lille, nem buffet?

Store brød - kan bages dagen før (eller flere dage før og fryses ned) og
varmes op på dagen
Smør
Rodfrugtsalat - kræver en rivemaskine
Frikadeller i en eller anden form - kan laves dagen før
Kyllingelår - steges på dagen

En god ost

Et par store kager - kan bages flere dage før

Nemt og måske osse billigt - du bestemmer jo selv kvaliteten af dine
råvarer.

Jeg vil gerne levere et par opskrifter, hvis du "køber" idéen.

Margrete

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-10-04 18:06

Margrete Johansen wrote:

> Det kræver en STOR gryde - når jeg tænker på, at jeg bruger en otteliters
> til at fremstille chili con carne til cirka ti personer, så det er da
> ihvertfald noget man lige skal sende en tanke efter.

Hmm, det er rigtigt.

> Hvad med en lille, nem buffet?

God idé!

> [...]
> Kyllingelår - steges på dagen
>
> En god ost
>
> Et par store kager - kan bages flere dage før

Nu blev jeg helt sulten... :)

/David

Fra : Mus

Dato : 04-10-04 21:02

..

> [...]
> Kyllingelår - steges på dagen
>
> En god ost
>
> Et par store kager - kan bages flere dage før

Et par yderligere forslag til hvad man kan lave til en buffet.

Velkomst drink

Tærte, God blandet salat, Små sandwich, Paté med cornichoner(hvordan det end
staves), pizza.

Kaffe, Lun æbletærte(højsæson for æbler) med cremefraice og piskefløde,
Gammeldags æblekage, Frisk frugt eller frugtsalat.

LN

Fra : moso97ad

Dato : 04-10-04 21:07

"Margrete Johansen" <mamajohsFJERN@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> råvarer.
>
> Jeg vil gerne levere et par opskrifter, hvis du "køber" idéen.

Uha...man bliver jo helt lækker sulten. Jeg tror jeg laver en buffet med
lidt af hvert. Den med chili con carne kræver vist en kæmp gryde.

Mvh.
Morten

Fra : Jørgen Hess

Dato : 04-10-04 22:04

"moso97ad" <moso97ad-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Uha...man bliver jo helt lækker sulten. Jeg tror jeg laver en buffet med
> lidt af hvert. Den med chili con carne kræver vist en kæmp gryde.
>
> Mvh.
> Morten

Du kan da stadig lave en chili con carne og lade indgå i bufféten i en væsentlig
mindre portion. Har jeg selv oplevet ved et svendegilde. Svenden lokkede alle
gæster til at tage lidt med, så i dette tilfælde druknede vi faktisk i mad,
desserter og kage. (Lidt synd at se noget stå næsten urørt).
mvh
Jørgen

Fra : Mus

Dato : 03-10-04 22:56

ris tafel!

moso97ad <moso97ad-no-spam@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41605927$0$276$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 22:16

> [...]
> har
> en idé til, hvad jeg kan lave? Det behøver ikke at koste en bondegård

Hva mæ en omgang skipperlabskovs med hjemmebagt rugbrød og hjemmesyltede
rødbeder - hvis du altså er i god tid, for rødbederne skal stå lidt...
Labskovsen er NEM at lave, selvom det tager lang tid, skal det jo bare stå
og passe sig selv. (put peberkornene i en tepose sammen med laurbærbladende,
så er det nemt at få op når det skal serveres)
Det er solid god kost, billigt og nemt ...

Mvh Tommy